Mașinile verzi sunt la mare preț, iar statisticile și studiile confirmă constant acest lucru. Avem un raport recent, dar privim și la ce se întâmplă pe piața noastră.

Dacă vorbim despre fenomenul global, avem o ultimă statistică. Mai precis, raportului ”E-Mobility Sales Q4” realizat de departamentul de strategie al PwC. Sondajul a fost efectuat în rândul a 3.000 de consumatori din Germania, SUA și China.

Mai mult de jumătate (54%) din mașinile hibride și electrice vândute la nivel global în trimestrul al treilea au fost cumpărate de consumatorii din Europa. Urmați de cei din China, cu 30%, și din SUA, cu 16%. Iar tendința va continua până la finalul anului.

În Europa, mașinile verzi au înregistrat un volum de 711.000 vehicule în trimestrul al treilea. Ceea ce înseamnă cu 128% mai mult decât în aceeași perioadă din 2019. Cele mai mari vânzări s-au înregistrat la vehiculele hibride, 386.000 unități (+97%). Urmează electricele (BEV) – 179.000 unități (+121%) și cele hibrid plug-in (PHEV) – 146.000 unități (+316%).

Cum este în România

”În pofida scăderii generale a pieței auto, determinată de pandemie, cererea pentru vehiculele electrice și hibride este stimulată de numeroase programe locale. Dar și de lansările de noi modelele de către mărci premium. Și în România, vedem un interes mai mare pentru această categorie de vehicule. Totuși creșterea înmatriculărilor rămâne modestă, de 9% în primele nouă luni, potrivit APIA. Menținerea programului Rabla Plus și lansările anunțate pe acest segment, atât de producătorii locali, Dacia Renault (Spring) și Ford (Puma), cât și de alți constructori auto, vor susține dezvoltarea acestui segment pe plan național”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Liderul Industriei Auto din cadrul PwC România.

Numărul de înmatriculări ale vehiculelor electrice noi a scăzut cu 35% față de cel de-al doilea semestru al anului precedent. A ajuns astfel la un total de 883 de unități. Înmatriculările vehiculelor pur electrice (EV) au fost cele mai afectate, înregistrând scăderi de 40% (600 de unități înmatriculate).

Deși unul din 55 de vehicule noi înmatriculate a fost vehicul EV sau PHEV, acest rezultat este mult sub media europeană de 6,9% înregistrată in prima jumătate de an. România a fost depășită de țări europene precum Spania sau Italia, dar continuă să se claseze în fața unor economii mondiale puternice precum SUA sau Japonia.

Cu toate acestea, comparând cu aceeași perioadă a anului trecut, se observă o creștere a numărului de înmatriculări al vehiculelor noi EV & PHEV de 40%, comparativ cu o scădere generală a pieței de autoturisme cu o treime.

Stațiile de încărcare

Numărul stațiilor de încărcare din România își continuă creșterea din ultimele semestre, ajungând la aproximativ 480 de unități. Cu toate acestea, ritmul semestrial de creștere înregistrează prima încetinire din ultimii ani, de la o valoare constantă de 30% între 2018 si 2019 la 20% în prima jumătate a anului 2020.

Piața a încetinit în mare parte datorită pandemiei de COVID-19, ce s-a resimțit atât din perspectiva instalării de puncte noi de încărcare. Dar și în ceea ce privește apetitul jucătorilor privați de a demara investițiile în această direcție.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.