Kia Stonic beneficiaza de imbunatatiri semnificative. Modificarile au vizat intarirea pozitiei modelului in segmentul B-SUV din Europa.

Modelul Stonic imbunatatit (facelift) ofera acum soferilor o gama eficienta de sisteme noi de propulsie  ‘Smartstream’. Cu inovatii care contribuie la imbunatatirea eficientei. Printre acestea, modelul Stonic ofera acum noul sistem de propulsie pe benzina mild-hybrid ‘EcoDynamics+’ de 48V. Si este echipat de asemenea, cu noua transmisie manuala inteligenta ‘clutch-by-wire’, dezvoltata de companie.

Kia Stonic ofera libertate mai mare de personalizare

Designul interior si exterior al lui Kia Stonic ramane in mare masura neschimbat. Totusi, proprietarii au o libertate mai mare de a-si personaliza automobilul decat inainte. Si aceasta datorita noilor scheme de culori pentru caroserie si plafon. Ca si noilor modele de jante.

In interior, clientii pot alege acum un sistem de navigatie si infotainment cu touchscreen mai mare. Acesta are 8.0 inch, iar sistemul beneficiaza de noile functionalitati UVO Connect* ‘Phase II’. Sistemele de siguranta si asistenta pentru sofer sunt imbunatatite si mai mult, cu ajutorul unei noi game de sisteme avansate de inalta tehnologie pentru asistenta soferului.

Sistemele de propulsie

Noul sistem de propulsie pe benzină mild-hybrid EcoDynamics+

Modelul Kia Stonic imbunatatit va oferi noul sistem de propulsie pe benzina ‘EcoDynamics+’ MHEV (mild-hybrid electric vehicle). Noul sistem de propulsie EcoDynamics+ este oferit atat in versiunile de putere de 100 CP cat si de 120 CP. Si dispune de sistemul Drive Mode Select care permite soferilor sa-si personalizeze modul de condus cu ajutorul modurilor ‘Eco’, ‘Sport’ si ‘Normal’.

Cuplat la noul motor T-GDi de 1.0 litri ‘Smartstream’ cu sistemul MHEV de 48V, sistemul de propulsie EcoDynamics+ ofera o eficienta mai buna prin livrarea si recuperarea puterii electrice. O baterie compacta litiu-ion polimer de 48V suplimenteaza cuplul motorului cu putere electrica. In plus, extinde perioada in care masina ruleaza cu motorul oprit. Cu ajutorul unui nou generator MHSG (Mild-Hybrid Starter-Generator).

Noul motor Smartstream inlocuieste generatia anterioara a motorului ‘Kappa’ T-GDi de 1.0 litri. El este echipat cu tehnologia CVVD (Continuously Variable Valve Duration). Motorul ofera aceleasi puteri ca si motorul Kappa anterior – 100 CP sau 120 CP. Dar permite un cuplu maxim mai mare, in functie de transmisie. De exemplu, cuplul maxim oferit de modelele echipate cu motorul de 120 CP si transmisia automata cu dublu ambreiaj si sapte trepte de viteze (7DCT) este cu 16% mai mare, de 200 Nm.

Noua transmisie manuala inteligenta iMT

Modelele cu sistemul EcoDynamics+ sunt de asemenea disponibile cu noua transmisie manuala inteligenta iMT. Sistemul ‘clutch-by-wire’ contribuie la scaderea consumului de combustibil. Ca si la scaderea emisiilor CO2  ale sistemului MHEV. Insa pastreaza implicarea soferului similar unei transmisii manuale conventionale.

In locul unei legaturi mecanice, ambreiajul transmisiei iMT opereaza pur electronic. Si se integreaza perfect cu sistemul de propulsie MHEV de 48V. Transmisia iMT lucreaza impreuna cu generatorul mild-hybrid (MHSG) pentru a opri motorul mai devreme decat sistemul Idle Stop & Go.

Ambele transmisii, iMT si 7DCT, permit perioade de rulare cu motorul oprit (“sailing”). Ceea ce inseamna scaderea consumului de combustibil. Acesta opereaza la viteze de pana la 125 km/h, iar motorul este reactivat in momentul in care soferul apasa una dintre pedale – acceleratie, frana sau ambreiaj.

Noile sisteme de propulsie pe benzina Smartstream

De asemenea, modelul Kia Stonic prezinta imbunatatiri majore ale gamei sale de motoare pe benzina. Maximizand eficienta, reducand emisiile CO2  si imbunatatind experienta la volan.

La fel ca si modelele EcoDynamics+, linia gamei Stonic este acum oferita cu motoare pe benzina non-hybrid Smartstream. Este vorba despre T-GDi de 1.0 litri si 100 CP si noua versiune a motorului Kia normal-aspirat de 1.2 litri, cu tehnologia inovatoare Dual Port Injection si o putere de 84 CP.

Motorul T-GDi de 1.0 litri si 100 CP este acum oferit si cu transmisia manuala cu sase trepte. Aceasta inlocuieste transmisia manuala cu cinci trepte anterioara, precum si cu transmisia 7DCT.

Cifrele oficiale pentru eficienta si performanta pentru fiecare sistem de propulsie al noului Stonic – inclusiv modelele EcoDynamics+ – vor fi anuntate aproape de data inceperii comercializarii.

Tehnologie

Sistem infotainment actualizat cu aplicatia inovatoare telematica UVO Connect* ‘Phase II’

Modelul Stonic dispune de un sistem de navigatie cu touchscreen actualizat. Acesta ofera sistemul telematic UVO Connect* ‘Phase II’, imbunatatind conectivitatea si controlul automobilului.

Un display touchscreen mai mare, de 8.0 inch, este oferit in varianta de echipare standard. Cu un display audio sau navigatie prin satelit oferita optional, in functie de specificatiile automobilului. Noul sistem are conexiune multipla Bluetooth. Astfel permite utilizatorilor sa conecteze pana la doua dispozitive mobile in acelasi timp. Sistemul ofera aplicatiile wireless Apple CarPlay si Android Auto pe modelele echipate cu noul sistem audio de 8.0 inch.

Noul sistem telematic UVO Connect* ‘Phase II’

Acesta include o gama de servicii ‘on-board’. Cum sunt informatiile in timp real din trafic, previziuni meteo, puncte de interes, preturi ale carburantilor si detalii despre locurile de parcare. Functionalitatea de recunoastere vocala online permite comenzi prin aceasta metoda. Dar si trimiterea de mesaje.

Un nou serviciu de „navigatie online” foloseste informatii in timp real stocate in sistem cloud. Dar si date istorice pentru a planifica trasee in timp optim, mai exacte ca niciodata. In plus, Aplicatia UVO App, compatibila Android si Apple, ofera, de asemenea, functionalitati noi ‘Phase II’ inclusiv functia ‘Last Mile Navigation’.

O noua functionalitate de transfer al profilului utilizatorului (User Profile Transfer) permite acestora sa-si salveze o copie a preferintelor aplicatiei UVO in sistem “cloud”. Sau sa tranfere setarile dintr-un automobil in altul. Aceasta functionalitate a fost proiectata pentru clientii care schimba des automobilele Kia echipate cu sistemul UVO Connect.

Design si personalizare

Noi culori si modele de jante ce ofera posibilitati suplimentare de personalizare

In interior si in exterior, designul modelului Stonic imbunatatit ramane in mare parte neschimbat. Cel mai recent model dispune de blocuri optice full LED cu un design nou, frapant. In plus, ofera clientilor noi moduri de personalizare.

La exterior, sunt disponibile noi jante din aliaj de 16 inch. Precum si doua noi culori de caroserie  – Perennial Grey si Sporty Blue. Paleta de culori ofera clientilor posibilitatea de a alege pana la noua nuante de vopsea. In plus, noile culori oferite pentru caroserie si plafon creeaza mai multe posibilitati de combinatii bicolore contrastante.

Cu plafonul disponibil acum si in culoarea Most Yellow, numarul total de optiuni in doua tonuri a crescut la 20, in functie de specificatiile pietei si ale automobilului. Plafonul in doua tonuri este popular in randul clientilor modelului Stonic, 33% dintre clientii europeni alegand aceasta optiune.

Kia-Stonic-interior-1024x576 Kia Stonic propune imbunatatiri semnificative

In interior, pe langa noul display touchscreen de 8.0 inch, soferul este, de asemenea, intampinat de un nou afisaj digital de 4.2 inch, cu rezolutie mai mare. Noi optiuni de personalizare pentru interior sunt de asemenea disponibile. Noile “pachete” in culorile albastru si galben ofera clientilor posibilitatea de a alege acum intre patru tipuri de combinatii cromatice pentru interior.

Siguranta

Noi tehnologii avansate de asistenta si siguranta

Modelul Stonic imbunatatit ofera multe dintre cele mai recente sisteme avansate de asistenta si siguranta pentru sofer dezvoltate de Kia, in functie de versiunile de echipare. Acestea includ Sistemul de asistare la evitarea coliziunii frontale cu pietonii, automobilele si ciclistii (FCA – Forward Collision-Avoidance Assist), Sistemul de asistare la pastrarea benzii de circulatie (LKA – Lane Keeping Assist), sistemul de monitorizare a atentiei soferului (DAW – Driver Attention Warning), sistemul de avertizare pentru evitarea coliziunii cu obiectele aflate in unghiul mort (BCW – Blind-Spot Collision Warning) si sistemul de asistare la evitarea coliziunii cu obiectele aflate in unghiul mort (BCA – Blind-Spot Collision-Avoidance Assist), sistemul inteligent de avertizare la depasirea limitei de viteza (ISLW – Intelligent Speed Limit Warning), Smart Cruise Control (SCC). si sistemul de asistare la pastrarea benzii de rulare (LFA – Lane Following Assist).

Sistemul LFA (Lane Following Assist) in colaborare cu sistemul SCC (Smart Cruise Control) controleaza acceleratia, franele si directia in functie de automobilele din fata si  conditiile de trafic. Operand la viteze sub 180 kmh, sistemul foloseste o camera video si senzorii radar pentru a mentine o distanta sigura fata de automobilul din fata, in timp ce monitorizeaza marcajele rutiere pentru a mentine masina in centrul benzii sale de circulatie.

De asemenea, este disponibil sistemul RCCA – Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist, cu senzori fata si spate pentru parcare si sistemul  ROA – Rear Occupant Alert, care alerteaza soferul daca lasa din neatentie un pasager sau un animal de companie in automobil. Modelul imbunatatit este echipat cu sase airbag-uri si cu sistem ISOFIX de prindere a scaunului pentru copii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here