KIA e-Niro, modelul crossover 100% electric al marcii sud-coreene, va fi disponibil pe piata romaneasca din aceasta primavara. Kia Romauto, importatorul oficial al automobilelor Kia in Romania, a anuntat si lista de preturi pentru acest model.

In Romania, e-Niro va costa de la 40.460 Euro cu TVA inclus pentru versiunea cu baterie de 39,2 kWh. Pentru versiunea cu baterie de 64 kWh pretul este de la 45.172 Euro cu TVA inclus. Primul lot de masini va fi livrat chiar in cursul acestui an. Clientii se pot inscrie deja pentru a rezerva un e-Niro accesand link-ul: https://www.kia.ro/kia-electric#rezerva

Design futurist inspirat de conceptul Niro EV 2018

KIA e-Niro este proiectat la centrul de design din California si cel din Namyang, Coreea Modelul incorporeaza practicitatea si aspectul atractiv al unui crossover cu un design aerodinamic, cu suprafete subtil sculptate. Astfel ca implicarea emotionala nu este sacrificata pe „altarul” eficientei.

Modelul se diferentiaza de modelele existente Niro Hybrid si Niro Plug-in-Hybrid printr-o serie de elemente de design exclusive. Exteriorul sau se bazeaza pe un concept de design ‘curat si high-tech’. Grila sa ‘nas-de-tigru’ cu aspect aerodinamic si futurist, dispune de un port de incarcare integrat si poarta logo-ul Niro gravat. Ea este integrata in spoilerul fata redesenat, oferind modelului identitate proprie.

In plus, fantele de admisie a aerului au fost redesenate. Iar noile lumini de zi LED in forma de sageata se combina cu liniile albastru deschis care il fac sa se remarce si sa iasa in evidenta.

Eleganta

Din profil, caracterul oferit de liniile subtiri si geamurile din spate conice evidentiaza apectul elegant al automobilului. In plus, ofera si un spatiu mai mare pentru aripile bine reliefate ale rotilor. e-Niro ruleaza pe jante din aliaj din aluminiu de 17 inch, cu cinci spite cu finisaj in doua tonuri de argintiu. Acestea gazduiesc si sistemul inteligent de regenerare a energiei de franare oferit de Kia.

In partea din spate, spoilerul remodelat dispune de aceleasi elemente de evidentiere ca cele regasite la fantele de admisie a aerului din partea din fata, in timp ce luminile LED ale stopurilor ofera noului e-Niro propria sa semnatura.

KIA e-Niro este disponibil in opt culori exterioare moderne. O paleta de nuante indraznete sau mai neutre care subliniaza designul eco al automobilului. Dar care, in plus, completeaza culoarea albastra ce decoreaza caroseria.

Interior modern cu tehnologii specifice automobilelor electrice si utilitatea unui crossover

Interiorul combina designul modern cu spatiul generos si tehnologii de ultima generatie. Designul consolei centrale reprezinta cea mai mare schimbare pentru e-Niro.  Sistemul sau de propulsie complet electric neaga nevoia pentru un schimbator de viteze traditional. Prin urmare, transmisia fizica a fost inlocuita cu un nou schimbator de viteze shift-by-wire cu selector rotativ. Selectorul este plasat in propriu sau spatiu ergonomic care porneste de la baza cotierei centrale.

KIA e-Niro, disponibil pe piata din Romania 14911_2019_Niro_EV-1024x683In plus, spatiul selectorului include si comenzile pentru frana de parcare electrica, scaunele incalzite si ventilate, volanul incalzit, selectorul cu modurile de rulare, senzorii de parcare si functia de franare cu ‘Auto Hold’. Noul panou dispune de asemenea de un spatiu generos de stocare la baza consolei centrale.

Panoul de bord prezinta elemente eco-style de culoare albastru viu in jurul gurilor de ventilatie. Evident, acestea rezoneaza cu ornamentele regasite la exteriorul automobilului. Interiorul este echipat in variante de material textil si piele sintetica, piele sintetica integrala sau piele naturala. Si, pentru fiecare dintre ele, regasim accentele albastre, in diverse forme.

Nou sistem ambiental

Un nou sistem ambiental de lumini este oferit pentru consola centrala si schimbatorul de viteze iar pasagerii pot sa aleaga intre sase culori – alb, gri, bronz, rosu, verde si bleu. Liniile in culoare negru lucios si bleu de pe fetele usilor contribuie la atmosfera futuristica a interiorului. La baza consolei centrale se afla un spatiu cauciucat destinat smartphone-ului. Cumparatorii pot alege ca acest spatiu sa fie destinat incarcarii wireless a smartphone-ului.

Sistemul infotainment touchscreen de 10,25 inch cu interfata HMI ramane in centrul plansei de bord, dar a fost modificat pentru a oferi o serie de elemente specifice automobilelor EV. Noul sistem infotainment permite proprietarilor sa localizeze statiile de incarcare din apropiere si monitorizeaza nivelul de incarcare al bateriei si distanta pe care o mai poate parcurge automobilul.

Ceasurile de bord supervision, complet digitale de 7.0 inch – ofera soferului informatii despre starea incarcarii bateriei in timpul calatoriei. Ceasurile de bord ofera de asemenea informatii despre stilul de condus al fiecarei persoane care se afla in spatele volanului, atribuindu-i un procentaj care arata cat anume s-a condus in mod economic la fiecare calatorie. Pentru soferii care prefera un stil de condus mai sportiv, afisajul arata procentajul care a fost parcurs intr-o calatorie in modul dinamic de condus.

Un indicator luminos cu trei tipuri de lumini este integrat in partea de sus a panoului de bord, aratand daca pachetul de baterii se reincarca, este incarcat complet sau este in curs de incarcare. Acesta permite proprietarilor sa vada imediat starea de incarcare a bateriei.

Spirit practic ridicat

Kia e-Niro ofera un grad de practicitate ridicat si o versatilitate superioara prin design-ul sau fata de alte automobile electrice sau hibride. Ampatamentul sau de 2,700 mm asigura loc suficient pentru picioare pentru toti ocupantii, in timp ce sentimentul de spatiu este amplificat de designul sau de tip crossover.

Latimea de 1,805 mm si inaltimea de 1,560 mm asigura un spatiu maxim pentru cap si umeri in interiorul cabinei. Cu o lungime de 4,375 mm, e-Niro ofera mai mult spatiu pentru bagaje – 451 litri (VDA) – decat multe alte automobile plug-in si electrice de pe piata. Cu scaunele spate rabatate, spatiu pentru bagaje poate fi extins la 1.405 litri.

Sistemul de propulsie

Autonomie de 455 kilometri de la sistemul de propulsie complet electric de ultima generatie
Kia e-Niro a fost proiectat pentru a imbina designul unui crossover cu calatoriile pe distante lungi, cu zero emisii si performanta captivanta de condus. Aceste lucruri sunt realizate datorita sistemului de propulsie electric de ultima generatie, ce utilizeaza o tehnologie noua dezvoltata in mod special pentru automobilele electrice Kia.

e-Niro ofera cumparatorilor o alternativa convingatoare la crossover-ele compacte propulsate de motoarele traditionale cu combustie interna pe benzina sau diesel. Acesta ofera posibilitatea de a parcurge atat distante lungi cat si deplasari zilnice cu zero emisii si costuri foarte reduse.

KIA e-Niro, disponibil pe piata din Romania 14903_2019_Niro_EV-1024x683Pachetul de baterii

e-Niro este echipat cu pachetul de baterii litiu-ion polymer de inalta capacitate de 64 kWh. Conform ciclului combinat WLTP, ofera o autonomie mai mare de 455 kilometri cu o singura incarcare cu zero emisii CO2 . Conform standardelor WLTP, in ciclul urban, e-Niro este capabil sa parcurga pana la 615 km. Cumparatorii pot opta de asemenea pentru pachetul de baterii litiu-ion de 39.2 kWh ce ofera o autonomie de pana la 289 kilometri cu o singura incarcare, conform ciclului combinat WLTP. Conectat la un incarcator rapid de 100 kW, e-Niro are nevoie de doar 42 minute pentru incarcarea bateriei de la 20% la 80%.

Modelele echipate cu pachetul de baterii de 64 kWh destinat deplasarilor lungi sunt cuplate la un motor de 150 kW (204 CP), ce ofera un cuplu de 395 Nm, permitand lui e-Niro sa accelereze de la 0 la 100 kmh in doar 7.8 secunde. Pachetul de baterii standard de 39.2 KWh este cuplat la un motor de 100 kW (136 CP), ce ofera un cuplu de 395 Nm si propulseaza automobilul in 9.8 secunde de la plecarea de pe loc si pana la 100 kmh. La fel ca si variantele Niro Hybrid si Plug-in Hybrid, noul model electric dispune de tractiune pe rotile din fata.

Economisirea energiei si tehnologii predictive de asistenta in timpul condusului

e-Niro ofera proprietarilor o gama de tehnologii pentru a imbunatati eficienta bateriei si a creste autonomia automobilului.

Tehnologia de regenerare a fortei de franare permite colectarea energiei kinetice si reincarcarea pachetului de baterii in timpul franarii, in timp ce Sistemul Eco de asistenta in timpul condusului (Eco DAS – Eco Driving Assistant System) ofera soferilor o indrumare inteligenta pentru a conduce mai eficient. Eco DAS include Coasting Guide Control (CGC) si Sistemul de control predictiv al energiei (Predictive Energy Control – PEC). Aceste tehnologii permit soferilor sa reincarce bateriile si sa maximizeze autonomia automobililului in momentul coborarii unei pante si in momentul franarii.

CGC alerteaza soferii in momentul cel mai bun in care sa ridice piciorul de pe acceleratie, permitand astfel bateriei sa se reincarce in timpul decelerarii. In timpul rularii la anumite viteze cand setata o destinatie prin sistemul de navigatie, CGC atentioneaza soferii cand sa decelereze printr-un indicator din panoul de bord dar si printr-un semnal audio discret.

Padele cu functie speciala

Desi motorul electric nu necesita un sistem de transmisie, automobilul dispune de padele in spatele volanului care permit soferilor sa aleaga intre trei moduri de recuperare a energiei. Cu cat nivelul de recuperare a energiei ales de sofer este mai ridicat, cu atat sistemul de regenerare prin franare incearca sa stocheze mai multa energie.

Frana de parcare electrica (EPB – Electric Parking Brake) a modelului e-Niro este operata printr-un buton situat pe consola centrala. Soferul poate opera manual frana electrica in momentul opririi. In momentul plecarii, EPB se deconecteaza automat, permitand o pornire imediata.

Sistem de incalzire al bateriei

e-Niro dispune de un sistem de incalzire a bateriei, gandit pentru a izola si incalzi bateria in momentul in care automobilul este conectat pentru incarcare, minimizand astfel efectele adverse ale temperaturilor scazute.

e-Niro dispune de asemenea de o pompa avansata de incalzire, care se bazeaza pe energia oferita de sistemul de aer conditionat si sistemul electric. In loc sa se bazeze doar pe puterea bateriei pentru a incalzi interiorul, pompa recicleaza energia oferita de caldura pentru a imbunatati eficienta sistemului de ventilatie si incalzire. Sistemul este compus dintr-un compresor, evaporator si condensator care imbunatateste posibilitatea de incalzire eficienta a cabinei, minimizand consumul electric oferit de baterie. In schimb, acest lucru duce la cresterea autonomiei noului e-Niro.

e-Niro este echipat cu un sistem de selectare a modului de condus Drive Mode Select, ce permite soferilor sa-si personalizeze experienta de condus. Schimband intre modul Normal, Eco si Sport, Drive Mode Select modifica nivelul de efort necesar pentru a manevra automobilul si schimba in mod subtil caracteristicile sistemului de propulsie. Modul Eco maximizeaza potentialul cresterii eficientei consumului de energie prin limitarea cuplului maxim si a puterii motorului, oferind astfel o directie mai usoara. Modul Normal este cel mai potrivit pentru deplasarile zilnice, combinand eficienta si performanta fireasca a sistemului de propulsie cu raspunsul directiei. Modul Sport imbunatateste raspunsul acceleratiei in timp ce directia ofera un raspuns mai ferm la comenzile soferului, aducand in prim plan un stil de condus captivant.

Rulare, manevrabilitate si nivelul zgomotului si vibratiilor

Kia Niro a fost proiectat inca de la inceput pentru a permite integrarea unui sisteme de propulsie hibrid sau complet electric. Prin urmare, modul de rulare si manevrabilitatea modelului a fost pregatita pentru introducerea sistemului de propulsie 100% electric.

Mai mult, sistemul de propulsie electric inseamna ca noul model beneficiaza de o distributie mai buna a greutatii si un centru de greutate mai coborat. Pachetul de baterii este situat intre cele doua axe, oferind astfel crossover-ului un centru de greutate mai apropiat de cel al unui sedan sau hatchback. Cu o prezenta relativ cuprinzatoare, Niro ofera soferilor stabilitate maxima si un condus captivant pe drumurile serpuite si un ruliu minim in viraje. Automobilul este echipat cu o suspensie spate complet independenta, reglata pentru a oferi stabilitate mare si raspuns imediat la comenzile directiei dar si o filtrare a micilor vibratii care apar la viteze mari sau pe suprafete deteriorate.

Automobilul este echipat cu suspensie complet independenta pentru puntea din spate. Pentru Kia e-Niro, echipele de dezvoltare au adaptat subtil suspensia pentru a oferi o stabilitate ridicata si un raspuns mai bun la manevrarea automobilului, filtrand vibratiile mici la rularea cu viteza mare pe suprafete deteriorate.

e-Niro ofera un raport mai rapid al directiei (acum, 60 mm/rev a volanului, in comparatie cu 58 mm/rev fata de Niro Hybrid) si este primul model din familia Niro care ofera sistemul Torque Vectoring by Braking. Aceste modificari imbunatatesc semnificativ agilitatea automobilului si permit o manevrabilitate mai captivanta.

Franele cu functie de regenerare ale modelului e-Niro – 305 mm diametru in fata si 300 mm in spate – ofera o decelerare lliniara si consistenta. Mai mult, sistemul de regenerare a fortei de franare ofera asistenta la decelerare, in timp ce recupereaza energia cinetica pentru a reincarca pachetul de baterii in timpul deplasarii automobilului.

Sisteme avansate de asistenta a soferului

Modelul e-Niro este echipat standard cu sistemul de management al controlului stabilitatii – Vehicle Stability Management (VSM). Acest sistem asigura stabilitatea in timpul franarii si in viraje, controland electronic stabilitatea automobilului prin sistemul Electronic Stability Control (ESC) in cazul detectarii pierderii tractiunii.

Alte sisteme de siguranta disponibile pe noul e-Niro includ sistemul de asistare la evitarea coliziunii frontale (Forward Collision Warning with Forward Collision-Avoidance Assist), Smart Cruise Control cu tehnologia Stop & Go, sistemul de asistenta pentru faza lunga (High Beam Assist), sistemul de monitorizare si avertizare a atentiei soferului (Driver Attention Warning) si sistemul avansat de pastrare a benzii de rulare (Lane Following Assist). Lane Following Assist este o tehnologie autonoma de nivel 2 care permite urmarirea automobilele din fata si detecteaza marcajele pentru a mentine automobilul pe banda sa. Sistemul controleaza acceleratia, franele si directia, folosind senzori radar pentru a mentine in siguranta distanta fata de automobilul dinaintea sa. Sistemul opereaza la viteze cuprinse intre 0 si 130 kmh.

Comercializat in Europa cu garantia de 7 ani, 150.000 kilometri

Noul Kia e-Niro este produs la fabrica Kia din Hwasung, Coreea de Sud. Acesta este comercializat pe pietele selectate din Europa, beneficiind de calitatea promisa si garantia standard oferita de Kia, unica in industria auto, de 7 ani, 150.000 kilometri. Garantia acopera de asemenea pachetul de baterii si motorul electric.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.