Presupunerea generala conform careia tractiunea pe patru roti inseamna ca te poti descurca pe gheata si zapada nu poate fi mai gresita, si aici e dovada.

Daca sunteti un mare fan al tractiunii integrale, ca o alternativa la anvelopele de iarna, pregatiti-va pentru o dezamagire zdrobitoare.

Probabil cu totii cunoastem pe cineva care crede ca 4×4-ul sau este un unicorn magic, care nu are nevoie de anvelope de iarna. Din pacate, aceasta lucru nu reflecta deloc realitatea. Tyre Review au lansat un nou videoclip care arata diferenta imensa dintre un autoturism 4×4 cu anvelope normale de vara si o masina cu tractiune doar pe 2 roti, dar echipata cu anvelope de iarna.

Iata dovada ca 4WD este inutil pe zapada in comparatie cu anvelopele de iarna –
Doua BMW X1-uri sunt testate la sediul Goodyear din nordul Finlandei. Masina cu tractiune fata este echipata cu anvelope de iarna Goodyear UltraGrip Performance, in timp ce autovehiculul cu tractiune integrala utilizeaza Eagle F1 Asymmetric 3. Probabil va puteti imagina ceea ce urmeaza.

Pentru inceput, anvelopele de vara nu opresc o masina foarte bine pe zapada. Tuturor ne place sa ne oprim inainte de a lovi chestii, nu? In ceea ce priveste tractiunea pe zapada si gheata, nici macar sa nu sperati sa urcati pe orice deal cu acele anvelope de vara. Asa cum arata clipul, toate cele patru roti derapeaza pur si simplu fara nici-o speranta.

Chiar si pe un drum curatat, este imposibil ca acesta sa fie curatat in proportie de 100% si sa nu intalnim un ‘petic’ de zapada sau gheata, anvelopele de vara isi pierd proprietatiile in temperaturi mai joase de 8 grade. Acest test aduce vine cu o concluzie greu de dezbatut.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.