Coronavirus a pus, fie si temporar, pe butuci industria auto chineza. Iar acum face o noua victima, Salonul Auto de la Geneva, care trebuia sa inceapa saptamana viitoare.

Salonul Auto de la Geneva a ajuns la a 90-a editie. Aceasta era programata in perioada 5-20 martie, zilele de presa fiind 3 si 4 martie. Discutiile legate de derularea in conditii normale au aparut inca inaintea declansarii crizei din Italia. Dar, evident, au fost amplificate de aceasta. Iar ultimele masuri vizau teste pentru participantii la eveniment.

Astazi insa, totul s-a schimbat. Autoritatile locale, Conseil d’Etat de Genève, au decis dimineata anularea evenimentului. Potrivit informatiilor facute publice masura a fost luata la recomandarea Organizatiei Mondiale a Sanatatii si a forurilor medicale din cantonul Geneva.

Mai mult, s-a precizat ca toate manifestarile cu peste 1.000 de persoane programate in Elvetia pana pe 15 martie urmeaza sa fie anulate. Din acelasi motiv, Coronavirus.

Un Salon pe butuci

Palexo, care organizeaza evenimentul, luase masuri speciale. Spre exemplu, au instalat in toate halele aparate pentru dezinfectare. Impusesera masuri speciale pentru verificarea persoanelor inregistrate la eveniment. Ca si pentru igiena spatiilor, incluzand aici cele de gatit si servit masa.

Nu a fost insa suficient. Pericolul, in opinia autoritatilor medicale cantonale, era prea mare. Cu atat mai mult cu cat marti a aparut si primul caz de Coronavirus in Elvetia, la Tessin. Deci nu mai era doar pericolul reprezentat de ceea ce se intampla in nordul Italiei. O regiune in care isi au sediile si facilitatile de productie principalii producatori din Peninsula.

Si, astfel, Salonul Auto a fost anulat. Era oricum pe butuci. O multime de companii anuntasera ca nu vor participa la eveniment inca inainte de criza Coronavirus. Grupul PSA – Peugeot, Citroen, Opel -, Ford, Jaguar-Land Rover, Lamborghini, Mini, Mitsubishi, Nissan, Subaru sau Volvo spusesera pas. In plus, si la capitolul audienta evenimentul era deja „bolnav”.

Anul trecut au fost doar 602.000 vizitatori. Cu 9% mai putini decat in 2018 si 13% sub cifra inregistrata in 2017. Iar daca se derula, probabil, psihoza indusa de Coronavirus ducea oricum la un nou record negativ.

Pierderi imense

Evident, pentru Palexpo, anularea evenimentului inseamna pierderi imense. Seful Salonului Auto vorbeste despre sute de milioane de franci. Sigur, tinand cont de context, probabil ca buna parte dintre ele urmeaza sa fie acoperite si de participanti. Chiar si asa, cei de la Palexpo si Fundatia care organizeaza evenimentul vor inregistra un deficit intre 5 si 15 milioane de franci.

Ramane de vazut insa ce se va intampla si cu celelalte manifestari programate in perioada urmatoare. Pentru ca fie si dupa ce criza profunda de acum o sa treaca, vor ramane sechele. Probabil ca macar pentru o jumatate de an va exista o reticenta a publicului fata de evenimentele mari, iar acest lucru ii va afecta, evident, pe organizatori.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.