trafic Bucuresti

APIA propune noi taxe pentru soferii care conduc in Bucuresti. Este vorba despre taxe de poluare, respectiv de congestie.

Propunerile Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile sunt incluse intr-un document oficial. Este vorba despre „Propuneri APIA pentru cresterea eficientei Programului PMB privind eliminarea din trafic a autovehiculelor (autoturisme si comerciale usoare) cu grad ridicat de poluare”. Acesta are o perfecta justificare in realitatile Capitalei.

Bucurestiul, cel mai aglomerat oras european

Bucurestiul ocupa locul intai in topul celor mai aglomerate orase europene. Cifrele au fost furnizate de furnizorul de echipamente GPS TomTom. Specialistii sai au facut comparatii pe acelasi traseu cu si fara trafic. Iar in Bucuresti stai cu 98% mai mult timp in orele de varf daca alegi aceeasi ruta.

Raportat la realitatea de pe alte meridiane, numai Mexico City si Bangkok depasesc Capitala noastra. In schimb, se circula mai bine la Los Angeles sau Beijing. Probleme, dar nu la fel ca-n Bucuresti, sunt si la Moscova, Istanbul sau Sankt Petersburg.

Probleme si cu poluarea

O alta problema este aceea a calitatii aerului. Iar statisticile arata rau. Agentia Europeana de Mediu a semnalat anul trecut ca in ultima sa cercetare descoperise o cifra ingrijoratoare.

Astfel, in 2015 peste 25.400 de romani au murit din pricina unor boli asociate cu poluarea cu particule PM2,5. Este vorba despre pulberile care provin din praful de pe strada, noxele centralelor industriale si trafic.

APIA isi doreste schimbare

Propunerea APIA este ca soferii care tranziteaza Bucurestiul sa plateasca o taxa medie de 3 euro pe zi. Valoarea ar urma sa tina cont de norma de poluare (pana la Euro 5). Iar posesorii de vehicule inregistrate in alte judete, ar urma sa achite o taxa de congestie.

Banii stransi ar urma sa ajunga intr-un Fond pentru Aer Curat. Cu acesta ar urma sa fie finantate diverse proiecte. Este vizata, de exemplu, dezvoltarea infrastructurii electrice sau de gaz natural comprimat din Capitala. Nu sunt excluse terminalele de parcare sau voucherele pentru casarea masinilor vechi.

Astfel de masuri au fost luate si in alte metropole europene. Iar specialistii estimeaza ca se pot acumula venituri anuale de 120 de milioane de euro. Inainte de a deveni insa realitate, masurile urmeaza sa fie supuse dezbaterii publice. In masura in care ele vor fi sustinute de populatie si autoritatile locale ar putea intra in vigoare.

1 COMENTARIU

  1. APIA sa propuna curatarea prafului de pe strazi, ca atunci cand trece cate un autobuz sa nu mai faca un nor de praf in urma lui. Daca parchezi masina la o artera circulata, in Bucuresti, seara cand o iei are un deget de praf pe stergatoare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.