• Bosch face motociclismul mai sigur in intreaga lume
  • Cu ajutorul tehnologiei Bosch, situatiile de trafic periculoase nici macar nu vor avea loc

Stuttgart, Germania – Siguranta este una dintre cele mai urgente provocari pe piata motocicletelor. Indiferent daca sunt sisteme de asistenta inteligente sau pachete de conectivitate, Bosch ofera multe solutii care fac drumurile mai sigure pentru motociclisti. Si cu proiectele sale inovatoare de cercetare, planifica deja pentru urmatoarele etape de dezvoltare.

Siguranta sporita pe doua roti: inovatii Bosch pentru motocicletele viitorului bike_in_the_sun_with_focus_on_tire_img_h720
Bosch duce motocicleta in viitor

Proiect de cercetare de reducere a alunecarii:
Fie ca sunt frunze umede, deversari de petrol sau pietris pe suprafata drumului, rotile incep sa alunece lateral daca nu mai pot aplica suficienta forta laterala intr-o curba. In situatii precum acestea, motociclistii practic nu au nici o sansa sa isi indrepte motocicletele. In mod ideal, pastrarea lor in conditii de siguranta ar necesita aplicarea unei forte laterale externe suplimentare. Aceasta este ideea din spatele masurii de reducere a alunecarii pe care Bosch o dezvolta intr-un proiect de cercetare. Ca o mana magica, aceasta mentine motocicleta pe drumul cel bun si reduce considerabil riscul unei caderi. Un senzor detecteaza alunecarea laterala a rotii. Daca o anumita valoare este depasita, gazul este eliberat de un acumulator de gaz de tipul celor utilizate in airbagurile pentru pasageri. Gazul curge in adaptorul rezervorului si este ventilat intr-o anumita directie printr-o duza. Aceasta tractiune inversa mentine motocicleta pe drumul cel bun.

Siguranta sporita pe doua roti: inovatii Bosch pentru motocicletele viitorului rutschverhinderung_img_h720Siguranta sporita pe doua roti: inovatii Bosch pentru motocicletele viitorului rutschverhinderung_2_img_h720Siguranta sporita pe doua roti: inovatii Bosch pentru motocicletele viitorului key_visual_motorcycle_img_w630Sisteme de asistenta bazate pe radar:
Acordarea de radare pe motociclete ca un organ senzorial permite acestor noi functii de asistenta si siguranta pentru motociclete, oferind in acelasi timp o imagine exacta a imprejurimilor vehiculului. Ca urmare, aceste functii de asistenta nu numai ca sporesc siguranta, ci si sporesc placerea si confortul, facand viata mai usoara pentru piloti.

ACC adaptive cruise control
Calatoria in trafic aglomerat si mentinerea distantei corecte fata de vehiculul din fata necesita o mare concentrare si este obositoare pe perioade mai lungi. ACC ajusteaza viteza vehiculului la fluxul de trafic si mentine distanta necesara dupa o distanta sigura. Acest lucru poate preveni in mod eficient coliziunile din spate cauzate de distanta insuficienta fata de vehiculul din fata. Si nu numai ca ACC ofera conducatorilor mai mult confort, ci le permite sa se concentreze mai mult pe drum, in special in trafic cu densitate mare.

Sistem de avertizare de coliziune
In traficul rutier, chiar si cea mai scurta perioada de lipsa de concentrare poate avea consecinte grave. Bosch a dezvoltat un sistem de avertizare de coliziune pentru motociclete pentru a reduce riscul unei coliziuni din spate sau pentru a atenua consecintele acesteia. Sistemul este activ de indata ce vehiculul porneste si il sustine pe rider pe toata gama de viteza relevanta. Daca sistemul detecteaza ca un alt vehicul este periculos de apropiat si conducatorul nu reactioneaza la situatie, acesta il avertizeaza printr-un semnal acustic sau optic.

Blind-spot recognition
Acest sistem tine o privire in toate directiile pentru a ajuta motociclistii sa schimbe benzile in siguranta. Un senzor radar serveste ca ochi electronic al sistemului de recunoastere a unghirilor moarte, inregistrand obiecte in zone greu de vazut. Ori de cate ori exista un vehicul in unghiul mort al rider-ului, tehnologia ii avertizeaza prin intermediul unui semnal optic – de exemplu, in oglinda retrovizoare.

Siguranta sporita pe doua roti: inovatii Bosch pentru motocicletele viitorului boschs_a_prototype_motorcycle-to-vehicle_communication_system_will_reduce_the_risk_of_accidents_img_h720ABS:
Incepand cu 1984, Bosch continua sa perfectioneze tehnologia ABS pentru motociclete, pentru a pune la dispozitie aceasta tehnologie importanta de siguranta pentru toate clasele de vehicule de pe fiecare piata. Potrivit cercetarii Bosch in accidente, aproximativ unul din patru accidente de motociclete care implica decese si vatamari ar putea fi prevenite daca toate motoarele ar fi fost echipate cu ABS. La nivel mondial, tot mai multe tari si regiuni, inclusiv UE, Japonia, Taiwan si Brazilia, impun motociclete echipate cu ABS. Incepand cu aprilie 2018, motocicleta cu ABS este obligatorie in India pentru toate tipurile noi de vehicule pe doua roti, cu o capacitate a motorului de peste 125 cc. ABS 10 a fost conceput special pentru a satisface cerintele pentru motociclistii pe pietele emergente.

Siguranta sporita pe doua roti: inovatii Bosch pentru motocicletele viitorului motorcycle_abs_legislative_environment_img_h720
MSC:
Controlul stabilitatii motocicletelor MSC este primul sistem de siguranta all-in-one din lume pentru motociclete. Prin monitorizarea parametrilor pe doua roti, cum ar fi unghiul de inclinare, sistemul poate ajusta instantaneu interventiile sale electronice de franare si de accelerare pentru a se potrivi cu starea actuala de pilotare. In acest fel, sistemul Bosch poate impiedica motorul sa se rastoarne sau sa se indrepte brusc si necontrolabil atunci cand se franeaza in curbe, unde se produc majoritatea accidentelor cu motocicletele. Noul senzor 6D din sistemul MSC are cel mai mic si mai usor design de pe piata. Se imbunatateste semnificativ flexibilitatea de montare si este mai putin predispus la vibratii.

Siguranta sporita pe doua roti: inovatii Bosch pentru motocicletele viitorului motorcacly_stability_control_msc_by_bosch_img_h720Comunicarea de la motocicleta la masina:
Permitand motocicletelor si masinilor sa comunice intre ele, Bosch creeaza un scut digital pentru motociclisti. De pana la zece ori pe secunda, vehiculele aflate pe o raza de cateva sute de metri schimba informatii despre tipul, viteza, pozitia si directia de deplasare a vehiculului. Cu mult inainte de a intra in peisaj o motocicleta, aceasta tehnologie avertizeaza soferii si senzorii din vehiculele lor ca se apropie o motocicleta. Acest lucru le permite sa conduca mai bine si mai defensiv. Standardul public WLAN (ITS G5) este utilizat ca baza pentru schimbul de date intre motociclete si masini. Timpii de transmisie de doar cateva milisecunde intre transmitator si receptor inseamna ca utilizatorii participanti la trafic pot genera si transmite informatii importante privind situatia traficului.

Siguranta sporita pe doua roti: inovatii Bosch pentru motocicletele viitorului connecting_bikes_and_cars_ensures_motorcycles_digital_visibility_img_h720Apel de urgenta, apel de defectiune si apel de informatii:
Pe baza algoritmilor inteligenti de avarie, sistemul eCall detecteaza cand un motociclist este implicat intr-un accident, transmite automat un apel de urgenta si informeaza serviciile de urgenta cu privire la tipul de vehicul si pozitia acestuia. In cazul in care bicicleta se strica, bCall contacteaza independent service-ul si trimite datele necesare. ICall este un asistent util pe orice drum. Acest lucru face ca accesarea informatiilor despre servicii – cum ar fi locatia celei mai apropiate benzinarii – sa fie simpla si intuitiva.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.