La un moment dat in istorie, o masina Ducati ar fi putut fi ceva
Privind istoria prin ‘obiectivul de azi’, uneori puteti gasi unele lucruri cu adevarat de necrezut. De exemplu, recent am aflat ca Mitsubishi a produs odata un scuter. Opusul s-a intamplat, de asemenea, in cazul in care producatorii de motociclete bine stabiliti isi incearca norocul in domeniul cu patru roti – bineinteles, in afara de Honda si Suzuki, care au o roata in ambele industrii pana in aceasta zi. Poti sa-ti imaginezi cum ar fi sa conduci o masina Ducati? Aproape ca s-a intamplat.

Nu este un secret, renumitul producator italian are o istorie indelungata in lumea motocicletelor, dintre care unele au devenit icoane. Cu mult inainte de a dezvolta motorul ‘desmodromic’, Ducati a avut inceputuri umile ca o companie de echipamente radio. Imaginati-va ca va ascultati muzica pe un difuzor wireless Ducati. Ciudat, nu?

Din fericire, Ducati a trecut in cele din urma la motoare si motociclete. Anii postbelici, totusi, nu au fost induratori cu producatorul a carui uzina a fost distrusa in timpul bombardamentelor. In ciuda reluarii productiei la numai un an de la sfarsitul razboiului, presiunea a fost de a produce un automobil.

Pe 4 roti: masina Ducati Heritage_Ed_D1940_Ducati-4-ruote_02_634x357_634x357Compania a fost constransa si in 1946, a proiectat (pe hartie), un concept cu patru roti. Design-ul avea un cadru tubular, o tehnologie pe care Ducati o va folosi in cele din urma pe motocicletele sale, si un motor de 250cc, 90° L-Twin cu transmisie cu patru trepte. Conceptul era menit sa fie unul cu doua locuri. Denumit DU4, conceptul a devenit un prototip din care doar unul a fost construit. Proiectul a fost abandonat cat de repede a fost luat si masina Ducati nu a vazut niciodata lumina zilei.

In anii care au urmat primei incercari nereusite de a construi o masina, Ducati a reusit sa faca parte din cursele cu patru roti inainte de a-si asuma prima masina in 1965, in urma unui parteneriat cu compania britanica Leyland, producatorul Triumph Herald si Spitfire. Modelele asamblate in Italia au un logo „Ducati Mechanica” cursiv pe partea superioara a lui Triumph. Nu se stie cate au fost produse, ceea ce face ca Triumfurile construite de Ducati sa fie rare si costisitoare.

Pe 4 roti: masina Ducati Heritage_Ed_D1940_Ducati-4-ruote_03_634x357_634x357Unele Alfa Romeo si Lancia au primit, de asemenea, istoric motoare Ducati. Cu toate acestea, marca nu si-a proiectat niciodata o masina proprie dupa incercarea usuata cu DU4. Suntem bucurosi ca si-au reorientat energia pe motociclete pentru a veni cu frumuseti cum ar fi 916 sau Monster. Nu pot decat sa ma intreb cum ar fi sa conduci o masina Ducati in zilele noastre.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.