Iubitorii de tehnologie au aplaudat in timp ce cei mai conservatori au oftat, MotoGP introducandu-si seria de motociclete electrice cu reprezentanti ai Federatiei Internationale de Motociclism (FIM), Dorna Sports, Enel si Energica Motor Company din Roma.
Cupa Mondiala FIM Enel MotoE debuteaza la inceputul anului 2019, cu cinci curse europene cu 10 tururi care implica sapte echipe independente (non-fabrica) de MotoGP. Vestea cea mai mare este masinaria pe care vor concura 18 piloti: Energica EgoGP, selectata de fostul campion mondial GP 250cc Loris Capirossi.
Potrivit lui Dorna, motocicletele de curse Energica EgoGP ar putea avea pana la 50 kWh de baterie la bord; Enel va utiliza, de asemenea, un incarcator mobil echipat cu baterii la cele cinci curse, capabil sa reincarce motocicletele in mai putin de 30 de minute. Michelin – furnizor de pneuri pentru motoarele MotoGP – a fost va furniza anvelope in cadrul Cupei Mondiale MotoE.
Starul spectacolului din Roma a fost Energica EgoGP, realizat in Modena, faimoasa regiune a Italiei pentru productia de motorsporturi (Ferrari, Lamborghini, Pagani si Maserati). Cu o viteza maxima de 250 km/h si o acceleratie de 0-100 in trei secunde, Energica revendica un cuplu de 147,5 kilograme la 5000 rpm si o putere maxima continua de 110 kW (147 CP / CV). Motorul este racit cu ulei cu magneti permanenti. Pe scurt, o multime de vo-va-voom! pentru a merge cu acel exterior sexy.
A fost o discutie despre faptul ca de noua ori campion mondial la MotoGP, Valentino Rossi, ar putea deveni 10 pe o motocicleta electrica. Concureaza pentru echipa fabricii Movistar Yamaha, care inca nu participa la Cupa Mondiala MotoE.