Honda sărbătorește 50 de ani de legende în motocross

Modelul 23YM CRF450R marchează 50 de ani de la sosirea primului motocross Honda destinat tuturor pilotilor, nu numai echipelor de curse. Cele cinci decenii de după au fost marcate de o serie de salturi tehnologice care au făcut din literele „CR” și apoi „CRF” sinonime cu performanța off-road. Iată o privire în urmă la doar câteva dintre acele repere majore.

CR250M Elsinore – 1973

Honda sărbătorește 50 de ani de legende în motocross 369951_Honda_celebrates_50_years_of_Motocross_legends

 

Câștigă duminică, vinde luni

CR250M Elsinore a fost un produs al competiției în creștere de motocross (și al cererii de vânzări) în SUA și Europa. A fost prima motocicletă MX de producție în doi timpi construită de la zero de la Honda și a avut un succes instantaneu, datorită ușurinței de utilizare, calității ridicate a construcției și fiabilității. Activitățile de promovare pentru noua motocicleta au inclus un film publicitar foarte îndrăgit cu Steve McQueen.

Numit după legendarul Grand Prix Elsinore (deținut de Lake Elsinore, California), motorul de 247,8 cmc răcit cu aer a propulsat 104 kg, în timp ce șasiul cuprindea un cadru tubular semidublu din oțel, furci telescopice, braț oscilator din oțel, amortizoare spate duble și frâne cu tambur față / spate. Călătoria MX a lui Honda începuse…

CR250R – 1981

Honda sărbătorește 50 de ani de legende în motocross 369953_Honda_celebrates_50_years_of_Motocross_legends

 

Răcirea cu lichid și Pro-Link sosesc

Un an mare pentru dezvoltare. CR250M și-a câștigat un „R” de curse la sfârșitul anilor ’70, iar în 1981 Honda și-a dezlănțuit publicului cumpărător tehnologia de fabrică de motociclete cu prima motocicletă de producție, răcită cu lichid. Motorul era un design cu cursă lungă, răcit de două radiatoare mici. Poate mai grăitor este șasiul; brațul oscilant din aluminiu și amortizor spate Pro-Link remote-reservoir arătau spre viitor, completând cunoscutul cadru de oțel și frân cu tambur dublu.

Doar un an mai târziu, în 1982, Honda Racing Service Center a renascut ca Honda Racing Corporation. HRC a devenit curând sinonim cu succesul în cursele de motocross.

CR500R – 1985

Honda sărbătorește 50 de ani de legende în motocross 369959_Honda_celebrates_50_years_of_Motocross_legends

„Epoca de aur” a anilor 500

Lansat inițial în 1984 într-o formă răcită cu aer (cu un cuplu de peste 70 Nm), CR500R a fost răcit cu apă în 1985. Acum foarte mult o motocicletă a mitului și a legendei, a definit probabil perioada de glorie a motocrossului din anii 1980 cu o estetică care a inspirat modelul 2023 CRF450R 50th Anniversary. A testat limitele tehnologiei șasiului – și abilitatea majorității pilotilor – până la limita.

CR250R – 1997

Honda sărbătorește 50 de ani de legende în motocross 369956_Honda_celebrates_50_years_of_Motocross_legends

Începe revoluția

Pentru a utiliza progresele în tehnologia motoarelor și creșterile ulterioare ale puterii și cuplului, Honda a făcut pasul îndrăzneț de a produce primul cadru din aluminiu pentru o motocicletă MX de serie. Rigiditatea oțelului tubular a fost înlocuită cu flexibilitatea aluminiului și alte părți combinate pentru o senzație mai înaltă de tehnologie, cum ar fi suspensia Showa complet reglabilă și frâne cu disc față și spate. Recunoscut ca una dintre cele mai influente motociclete ale anilor ’90, CR250R a început o revoluție off-road care poate fi văzută și în motocicletele MX de astăzi.

CRF450R – 2002

Honda sărbătorește 50 de ani de legende în motocross 369961_Honda_celebrates_50_years_of_Motocross_legends

Putere de clasă deschisă într-un pachet de 250 de dimensiuni

Honda a lansat o nouă misiune MX cu prima sa generație de 450, primul în patru timpi și un înlocuitor direct pentru CR250R. Și cu șasiul său bazat pe 250, era subțire și ușor. Motorul de 449 cmc era puternic, neted și cu o bandă largă de putere, ceea ce îl făcea nu mai puțin puternic, dar mult mai puțin intimidant, decât un motor comparabil de 250 cmc în doi timpi. CRF450R a făcut mersul mai rapid, mai ușor.

CRF450R – 2009

Honda sărbătorește 50 de ani de legende în motocross 369957_Honda_celebrates_50_years_of_Motocross_legends

O injecție de tehnologie

După o evoluție constantă, CRF450R a renascut cu un motor cu injecție de combustibil cu un corp de accelerație de 50 mm și un injector cu 12 găuri. Proprietarii au putut, de asemenea, să facă ajustări la livrarea combustibilului și la sincronizarea aprinderii prin intermediul unui instrument de setare HRC PGM-FI. Reproiectarea motorului și noul șasiu au fost construite împreună cu accent pe centralizarea în masă, făcând o motocicletă compactă care își duce greutatea mai înainte și mai jos. Suspensia a fost de la Kayaba: furcă USD cu separare aer-ulei (AOS) de 48 mm și amortizor spate compact.

CRF450R – 2017

Honda sărbătorește 50 de ani de legende în motocross 369958_Honda_celebrates_50_years_of_Motocross_legends

Complet nou și făcut pentru holeshot

Sub conceptul ‘ABSOLUTE HOLESHOT!’ motocicleta MX de clasă open favorită din Europa a primit o reproiectare completă, cu șasiu complet nou, suspensie Showa completă și o creștere majoră a puterii de top de la un motor nou-nouț. Pornirea electrică standard a fost un plus convenabil un an mai târziu, iar în 2019, o chiulasă dezvoltată de HRC a crescut considerabil puterea și cuplul; A fost adăugat și controlul lansării HRC. În 2020, Honda Selectable Torque Control (HSTC) pe 3 niveluri a oferit pilotului opțiuni pentru a gestiona tracțiunea roții spate.

CRF450R 50 de ani – 2022

Honda sărbătorește 50 de ani de legende în motocross 2023-HONDA-CRF450RHonda sărbătorește 50 de ani de legende în motocross 2023-HONDA-CRF450R-50aniversary

Succesul construiește succesul și sărbătoarea

În 2021, pe lângă roți și arhitectura fundamentală a motorului, CRF450R a fost efectiv o motocicletă complet nouă, bazându-se în mare parte pe evoluțiile de la CRF450RW, câștigătoare a campionatului MX GP 2019, a lui Tim Gajser. El și HRC și-au asigurat titlul pentru al doilea an în 2020 și au terminat aproape al treilea în 2021.

Ca întotdeauna cu motocross și CRF450R, jocul continuă, iar cea mai recentă motocicleta este dotată cu o serie de led-uri de fabrică și actualizări HRC ale motorului și șasiului, menite să facă mersul rapid – foarte rapid – atât de ușor. Și 2023 marchează 50 de ani de la motocicleta care a început totul, CR250M Elsinore. Ediția limitată a 50-a aniversare CRF450R aduce un omagiu uimitor marilor CR din anii 1980 și, fidel rădăcinilor Honda în acest sport – și modelului stabilit în toți acești ani în urmă – rămâne un pilot de curse crescut de HRC.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.