Raliul Monte Carlo

WRC 2019 se apropie de ora startului pe prima speciala. Evident, vorbim de proba de debut din Raliul Monte Carlo, programata la ora 20:38 ora Romaniei.

Meeke, start in forta

Dornic de revansa. Asa a aratat Meeke, noul pilot al celor de la Toyota Gazoo Racing. Acesta a fost cel mai rapid la Shakedown. Si chiar in fata celor doi nou-veniti in echipa Citroen Racing, Ogier si Lappi.

„Obiectivul meu este sa revin la ritmul normal. Am avut doar doua zile de teste inaintea acestui raliu, si se intampla la mijloc de decembrie”, a spus Meeke. Ramintim, el a fost concediat de Citroen, la mijlocul lui mai 2018. Si, evident, doreste revansa. Emotiile sunt insa mari. „Am uitat pana si de launch control la primul start. Apoi insa m-am simtit mai confortabil”, a continuat. Pentru ca, la final, sa glumeasca. „A fost soare, asfalt uscat. Mai degraba este un bun test pentru Corsica”, le-a spus reporterilor.

Citroen vrea victoria

Ogier si-ar dori un succes la revenirea la Citroen. A fost cel mai rapid la prima trecere si a fost devansat doar la cea de-a treia, cu o zecime, de Meeke. Mai mult, Citroen a avut si al doilea pilot pe podim. Lappi a terminat al treilea, la fix jumatate de secunda de lider.

Tänak si Jari-Matti Latvala l-au urmat, in timp ce Neuville a completat Top 6. In replica, Loeb a fost numai al 10-lea. El a admis ca pregatirea sa nu este cea mai buna. De altfel, a sosit de numai cateva zile in Europa, dupa ce a terminat pe locul 3 in Dakar. „Nu am idee ce pot face. Stiu ca este o situatie complicata. Iau startul cu o noua masina si am doar o zi si jumatate de teste. Mai mult, cu doar doua treceri la recunoasteri, la un raliu atat de lung, notitele pot sa nu fie complete”, a spus Loeb.

Loeb-Monte-Carlo WRC 2019- Raliul Monte Carlo: Meeke, primul la Shakedown
Loc Pilot Masina Timp
1. Kris Meeke Toyota Yaris 1min 56.8sec
2. Sébastien Ogier Citroën C3 + 0.1sec
3. Esapekka Lappi Citroën C3 + 0.5sec
4. Ott Tänak Toyota Yaris + 0.8sec
5. Jari-Matti Latvala Toyota Yaris + 1.2sec
6. Thierry Neuville Hyundai i20 + 1.6sec
7. Teemu Suninen Ford Fiesta + 1.7sec
8. Elfyn Evans Ford Fiesta + 2.0sec
9. Andreas Mikkelsen Hyundai i20 + 2.5sec
10. Sébastien Loeb Hyundai i20 + 2.9sec

 

Raliul Monte Carlo

Este un raliu plin de neprevazut. Drumurile pe asfalt din Alpi devin lipsite de aderenta de la o ora la alta, astfel ca alegerea pneurilor este esentiala.

Probele. Dupa startul festiv de la Gap, doua probe de noapte, noi si dure, deschid balul. Vineri se alearga 125 km de proba, pe doua bucle de cate trei probe in zona de sud-vest a orasului Gap. Sambata se merge pe sectiuni familiare, in nord, inainte de calatoria catre Monte Carlo. Iar duminica, in mod traditional, se alearga in Alpii Maritimi si vom avea si trecerile pe legendarul Col de Turini.

Proba legenda. Evident, Col de Turini. Atrage o multime de spectatori si daca nu mai ofera spectacolulu nocturn, este acum Power Stage.

Istorie. Este cel mai vechi raliu din calendarul WRC si bijuteria acestuia. Prima editie a raliului dateaza din 1911, cand competitia promova Monte Carlo drept destinatie turistica.

Noutati 2019. Traseul este nou in proportie de 40%. Alaturi de cele doua probe noi de joi, avem parte si de alte schimbari. Speciala Curbans-Piegut nu s-a mai alergat din 2004, cand se parcurgea insa in sens invers. In plus, finisul de duminica a fost mutat langa port, dub pricina sarbatorii St Dévote.

 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here