WRC cu masini hibride? O veste care nu a fost primita prea bine de fani. FIA nu a renuntat insa la idee. Si a confirmat ca va introduce noua generatie de modele in 2022.

Regulamentul a fost explicat. In primii trei ani, vor exista motoare electrice si baterii comune. Ceea ce inseamna ca lasa timp constructorilor pentru a dezvolta propriile tehnologii si a le oferi mai multa libertate de ordin tehnic. Insa nivelul schimbarilor de ordin tehnic si al libertatii oferite fiecarei marci va depinde de succesul perioadei 2022-2024.

„Masinile vor avea un sistem hibrid cu elemente si software comun in primii trei ani. Insa din 2025 exista potential pentru mai multa libertate tehnica. Telul nostru este ca masinile sa poata merge doar electric in orase. Si pe de alta parte sa beneficieze de un boost de putere pe probele speciale”, se spune in comunicatul FIA.

Mai multe schimbari in WRC

Nu este singura masura. Evident, a fost luata in discutie si problema dimensiunii si formei masinilor. Ei bine, FIA isi propune sa defineasca elementele vizuale care vor face legatura intre modelele WRC si cele de serie. Dar constructorii vor putea folosi structuri speciale pentru modelele lor.

Mai mult, li se va permite sa scaleze caroseria. Ce inseamna acest lucru? Ca vom putea vedea pe probe masini care, stilistic, sa aminteasca de cele de clase mai mai. Dar care, din punctul de vedere al dimensiunilor, sa fie in normele regulamentului. Spre exemplu, Hyundai ar putea merge pe un „mini i30”. Cu un look precum al compactei, dar fara dimensiunile „originalului”. O decizie menita sa-i ajute pe constructori in marketing. In contextul in care, se stie, segmentul mini este in declin.

Control in ceea ce priveste pneurile

O alta masura vizeaza reducerea costurilor in ceea ce priveste dezvoltarea pneurilor. Se stie, Pirelli a fost ultimul producator care a avut contract exclusiv cu WRC, in 2008-2010. Din 2011 incoace, Michelin a castigat toate raliurile, cu o singura exceptie, Rally GB 2017, adjudecat de DMACK.

Decizia referitoare la pneuri va intra in vigoare in 2021 si va viza toate sezoanele pana in 2024. Un anunt oficial pe aceasta tema urmeaza sa fie facut ulterior.

Totodata, M-Sport va oferi doua aparitii cu Ford Fiesta WRC intr-o noua initiativa Junior WRC. Astfel, in urmatorii doi ani castigatorul Junior WRC va primi drept premiu un pachet care include Ford Fiesta R5 si suport pentru participarea la competitii. Iar daca pilotul se impune si in WRC2, M-Sport va suporta doua curse in elita cu Fiesta WRC.

Pentru a sprijini initiativa, M-Sport si Pirelii au dezvoltat un program-pilot pentru tineri in Finlanda, Marea Britanie, Estonia si Italia. Intentia este de a sprijini pilotii talentati sa ajunga in Campionatul Mondial.

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.