Vertical Madness. Un nume care caracterizează perfect cea de a 17-a ediție a celui mai dificil raliu hard enduro din lume. Este vorba despre Red Bull Romaniacs. Competiția se desfășoară în perioada 27-31 octombrie.

Diferențe mari de nivel, urcări și coborâri abrupte, umiditate și temperaturi matinale scăzute. Plus un traseu cu o lungime totală de aproximativ 500 de km și o nouă clasă. Sunt câteva dintre caracteristicile principale ale cursei din 2020.

O clasă nouă

Încă din 2019, organizatorii au decis ca, începând cu ediția a 17-a, raliul să aibă trasee gândite pentru cinci clase. Vorbim despre deja consacratele Gold (cel mai dificil traseu din concurs), Silver, Bronze și Iron. Plus, începând cu Vertical Madness, clasa Atom.

Aceasta din urmă este gândită pentru a fi o clasă de început. Una care să ofere o idee despre ce înseamnă trasee extreme în stilul acestui raliu hard-enduro. Și este cea mai fluentă clasă când vine vorba de ritmul de concurs.

Condiții de toamnă, un atu pentru britanici

Condițiile de toamnă de la Vertical Madness sunt unele ce îi favorizează îndeosebi pe concurenții britanici. Astfel, Graham Jarvis (UK, Husqvarna), cel supranumit „Regele Carpaților” după cele șapte titluri Red Bull Romaniacs, pare că le va da iarăși mari bătăi de cap competitorilor. Și vorbim despre mult mai tinerii Manuel Lettenbichler (Germania, KTM) și Wade Young (Africa de Sud, Sherco).

Letti a câștigat raliul anul trecut, după un duel incendiar cu Alfredo Gomez (Spania, Husqvarna) până pe ultimele sute de metri din traseu. Young este câștigătorul din 2018 și dorește să confirme că acea victorie nu a fost o întâmplare.

Lista de candidați la locurile fruntașe, extrem de lungă

Gomez și Mario Roman (Spania, Sherco) sunt și ei candidați puternici. Iar Taddy Blazusiak (Polonia, KTM), deși o legendă în enduroul extrem, încă nu a izbutit o clasare pe podium. Și speră să rezolve această „problemă” cu ocazia ediției Vertical Madness. Atât Gomez, cât și Roman și Blazusiak, locuiesc în Munții Pirinei. Și s-au antrenat special pentru provocarea din Carpații Meridionali.

Marii absenți de pe lista de start din acest an sunt britanicii Jonny Walker (două titluri Red Bull Romaniacs, KTM) și Paul Bolton (cel mai bun pilot privat din ultimii ani). Ambii sunt nevoiți să stea departe de cursă din pricina unor accidentări.

Sandra Gomez a revenit anul acesta la Sibiu. Campioană mondială de Super Enduro și medaliată la X Games, concurenta din Spania își dorește să devină prima femeie care termină Romaniacs pe traseul clasei Gold, anul trecut lipsindu-i foarte puțin.

O ediție atipică

Ediția din acest an, Vertical Madness, este una atipică, din pricina contextului global în care se desfășoară. Iar organizatorii au muncit foarte mult pentru ca cea mai importantă competiție din hard enduro-ul mondial să se poată desfășura în condiții de siguranță.

Aceștia au lucrat timp de 14 luni, un adevărat record în istoria de peste 16 ani a raliului. Și, lună de lună, formatul a suferit ajustări, ținând cont de evoluția situației. Luând în considerare restricțiile impuse de condițiile actuale, ediția din acest an a Red Bull Romaniacs se va desfășura fără spectatori. Prezența acestora pe traseul Vertical Madness este complet interzisă. Fanii competiției sunt rugați să urmărească raliul din siguranța casei lor și să rămână astfel doar ONLINE alături de raliul pe care îl urmăresc.

Și Prologul urban a fost anulat pentru ediția din acest an, tot din motive de siguranță. El a fost înlocuit de o sesiune de calificări offroad. De asemenea, de-a lungul celor cinci zile în munți, nu există niciun punct pentru spectatori.

Această decizie a fost luată pentru siguranța locuitorilor județului Sibiu, a fanilor. Dar și a tuturor celor care participă la raliu în calitate de concurent, membru în echipa de asistență tehnică, media sau ca parte a echipei organizatoare. Starea de sănătate a tuturor participanților la raliu este monitorizată înainte și în timpul evenimentului.

Astfel, concurenții vor trebui să facă față celei mai dificile ediții pentru că vor fi nevoiți să se descurce SINGURI. Track managerii se vor afla în cele mai dificile puncte de pe traseu, pentru a-i încuraja și a le indica trase care să îi ajute să treacă peste acele urcări și coborâri ce par imposibile.

Vertical Madness se anunță cea mai dură ediție a Red Bull Romaniacs Alfredo-Gomez-Red-Bull-Romaniacs-2020_Attila-Szabo-1024x683

Declarațiile organizatorilor înainte de Vertical Madness

Câteva cuvinte înainte de primele incursiuni în munți:
Martin Freinademetz (Red Bull Romaniacs mastermind): „Din martie situația s-a schimbat de sute de ori. Am avut zile în care speram că vom putea organiza această a 17-a ediție, dar și altele, în care totul părea pierdut. Avem mulți tineri părinți în echipa noastră și ne bucurăm că nu am trimis pe nimeni în șomaj. Că am putut să le plătim salariile și să continuăm pregătirile pentru Vertical Madness”.

Pentru a continua: ”Ne-am uitat în jur – am văzut cum s-au adaptat alte competiții, precum Turul Franței. Și ne-am dorit să arătăm că și în România se poate organiza un eveniment internațional major. Din păcate, anul acesta nu putem avea spectatori, și de aceea am renunțat la Prolog, și nici tradiționalul finiș din Gușterița. Îi rog pe toți cei care vor să vadă acțiunea de la Red Bull Romaniacs să se uite la televizor și online, să nu vină pe traseu.”

Teo Isac (Director de traseu): „Ni s-a dublat timpul de lucru pentru crearea traseelor. Din pricina contextului și a mutării raliului în octombrie a trebuit să schimbăm complet traseul pentru două dintre zile. Și pot spune că am lucrat acum cât pentur un raliu și jumătate.”

Andy Fazekas (Manager finiș): „Din cauza faptului că anul acesta ne aflăm într-o situație mai dificilă, nu vom mai avea tradiționala sosire de la Gușterița. Va fi un finiș foarte interesant într-o clădire cu cinci etaje. Însă va fi un finiș doar pentru concurenți (fără public).”

Vertical Madness se anunță cea mai dură ediție a Red Bull Romaniacs Wade-Young-Red-Bull-Romaniacs-2020_Attila-Szabo-1024x683

Declarații sportivi

Manuel Lettenbichler (#1, Germania): „Mă bucur că sunt aici și sper că accidentarea mea îmi va permite totuși un ritm bun de-a lungul celor cinci zile. Chiar dacă nu avem Prolog anul acesta, organizatorii au muncit foarte mult și, oricum ar fi, suntem totuși la Romaniacs și mă simt norocos să mă aflu și eu aici.”

Alfredo Gomez (#2, Spania): „Sper să fiu mai rapid decât anul trecut. Cea mai mare provocare va fi să mă depășesc pe mine însumi și mMă bucur că putem concura și anul acesta.”

Graham Jarvis (#3, Marea Britanie): „Cred că încă mai pot fi rapid, însă este greu la 45 de ani să reziști la toate cele cinci zile.”

Wade Young (#13, Africa de Sud): „Romaniacs este unic pentru că durează mult, are cinci zile, iar starturile se dau foartedevreme. Este provocator mental, de exemplu, pentru că ești foarte aproape de finiș, dar descoperi că mai ai încă două bucle de parcurs, pentru că participi la clasa Gold. Trebuie să te aștepți la orice și să dai totul în fiecare din cele cinci zile.”

Cristinel Babeș (#20, România): „Am mai concurat la Hobby și Silver Team, primul meu Red Bull Romaniacs a fost în 2007. Sunt câțiva ani de pauză, însă mi-am dorit să concurez la clasa Gold și mi-am spus că acum este momentul să încerc.”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.