Romanii Claudiu Barbu si Paul Spiridon i-au invins pe Aldis Vilcans/Daira Vilane la HunGarian Baja 2019. Un succes demn de remarcat in conditiile in care adversarii sunt pe primul loc in categoria T2. Victoria in clasamentul absolut a fost repurtata de Orlando Terranova si Ronnie Graue. Cei doi sunt la al treilea success la rand in FIA World Cup for Cross Country Bajas. Si, evident, au trecut in fruntea ierarhiei generale dupa cinci etape.

Claudiu Barbu si Paul Spiridon s-au impus dupa o disputa transata in ultima etapa. “O cursa deosebit de grea, ce ne-a testat limitele”, spunea, la final, Claudiu. Intr-adevar. Echipajul nostru ocupa prima pozitie dupa doua zile. Romanii nu aveau insa un avans mare, iar adversarii, cum spuneam, sunt pe primul loc la categoria T2. Urma un razboi al nervilor.

La kilometrul 50, in prima speciala, au fost ajunsi de acesta. “Contactul vizual cu Aldis semnifica faptul ca este mai aproape de noi cu doua minute. Urmatorii 30 de kilometri au fost de infern. Navara, cu diferentialul fata spart, rula in 4×2. In plus, un amortizor era sudat. Nici pentru ambreiaj nu garanta nimeni. Dar, intr-un final, am reusit sa recuperam cele doua minute sis a obtinem si un avans de vreo 40 de secunde”, a povestit Claudiu.

Lupta pe muchie de cutit pentru victorie in HunGarian Baja

A fost cel mai lung traseu din istoria HunGarian Baja, iar lupta pentru victorie a fost extrem de stransa. O dovedeste faptul ca doar 37 de secunde a despartit primele doua echipaje dupa aproape 600 de kilometri de proba speciala. S-au impus, cum aminteam, Orlando Terranova si Ronni Graue (X-Raid Mini JCW Team), aflati la al treilea succes la rand. Iar pe doi au sosit cehii Martin Prokop – Jan Tománek, care i-au devansat pe rusii Vladimir Vasilyev – Konstantin Zhiltsov. Cei din urma si-au egalat performanta de anul trecut, dar au pierdut primul loc la general.

Competitia a debutat vineri seara cu o speciala sucrta, doar 7,18 km, dar dificila. S-a impus Prokop, pilot cu performante inclusiv in WRC. Sambata, ziua cea mai lunga. Cu doua treceri pe o proba de 208 km, “fierbinte” la propriu, dar si la figurat. Caci “saritoarele” erau la fiecare pas. In fine, duminica n-a fost deloc mai usor. Chiar daca sectiunea competitive, parcursa tot de doua ori, a masurat doar 82 km.

Argentinienii ies la rampa

Terranova si Graue, victoriosi in Italia si Spania, vizeaza titlul. Si au venit decisi sa castige. Succesul de pe prima speciala de sambata i-a adus in fruntea ierarhiei. Prokop a replicat, dar la finalul zilei era nevoit sa se multumeasca doar cu locul 2, la 46 de secunde distanta.
Duelul a continuat duminica. S-a mers cap la cap pe prima speciala, dar Terranova a fost iar mai rapid, astfel ca diferenta inaintea ultimei speciale era de 48 de secunde.

Argentinianul s-a multumit cu locul doi pe aceasta sectiune, care i-a permis sa se impuna. Mai mult, are acum un avans de 10 puncte in clasamentul general al FIA World Cup for Cross Country Bajas.

“Sunt extrem de fericit. A fost o cursa foarte rapida si placuta. Duelul cu Martin Prokop a fost la un nivel inalt. Am reusit sa nu avem probleme si sa ne impunem dupa o competitie extrem de dura pentru masini”, a spus, la final, Terranova.

Ford Raptor pe locul doi

Prokop a facut o cursa foarte buna cu al sau Ford Raptor. A castigat prima speciala. Apoi, sambata, s-a impus pe PS3. Duminica a riscat totul. A pierdut intaia proba pentru doar doua secunde, iar pe ultima si-au adjudecat-o. Astfel ca, per total, au avut cel mai mare numar de “scratch”-uri. Timpul total a fost insa cu 37 de secunde mai slab decat cel obtinut de Terranova.

“Ne-am asumat multe riscuri, dar Orly (Terranova) a fortat. Am sperat ca-l pot prinde pe prima speciala de duminica, dar n-am reusit. Iar la final, chiar daca am reusit inca un succes de proba speciala, a trebuit sa ne multumim cu locul doi”, a spus Martin.
Rusul Vasilyev, fostul lider, s-a clasat pe locul trei cu a sa Toyota Hilux. El a afirmat ca a fost dificil sa “deschida drumul” vineri si sambata. Mai ales ca pe prima proba a zilei a doua a avut si o pana. In cele din urma a urcat pe podium si este acum pe locul doi in clasamentul general.

Disputa interesanta si pentru locurile 4-6

Jakub Przygoński si Timo Gottschalk au izbutit o zi finala foarte buna care le-a permis sa termine pe locul patru. Cei doi incepusera concursul cu un loc secund. Sambata au avut insa probleme cu franele, s-au ales cu penalizari, si cazusera pe cinci. Duminica insa au bifat doua prezente in top 3 si au castigat duelul cu maghiarii Pál Lónyai – Albert Horn (LPR Porsche Macan).

Cel mai bun echipaj local a terminat la 59 secunde de polonez. Dar in fata cehilor Miroslav Zapletal – Marek Sykora (F150 Evo), echipajul care a castigat primele doua etape din campionatul nostru. Pe sapte s-au clasat rusii Fedor Vorobyev si Kirill Shubin (Can-Am Maverick X3), cei care si-au adjudecat succesul la categoria T3. Pe podiumul acesteia au mai urcat spaniolii Santiago Navarro – Daniel Oliveras, cu acelasi material de concurs, respectiv Aleksandr Dorosinskiy/Oleg Uperenko (Can-Am Maverick XRS).

Clasament HunGarian Baja

1. Orlando Terranova/Ronnie Graue Mini John Cooper Works Rally 6hr 44min 54sec
2. Martin Prokop/Jan Tománek Ford Raptor RS Cross Country 6hr 45min 31sec
3. Vladimir Vasilyev/Konstantin Zhiltsov Toyota Hilux 7hr 01min 23sec
4. Jakub Przygoński/Timo Gottschalk Mini John Cooper Works Rally 7hr 28min 31sec
5. Pál Lónyai/Albert Horn LPR Porsche Macan 7hr 29min 30sec
6. Miroslav Zapletal/Marek Sykora F150 Evo 7hr 50min 52sec
7. Fedor Vorobyev/Kirill Shubin Can-Am Maverick X3 7hr 57min 19sec
8. Santiago Navarro/Daniel Oliveras Can-Am Maverick X3 8hr 16min 16sec
9. Imre Varga/ József Toma BMW X6 CC 8hr 28min 10sec
10. Aleksandr Dorosinskiy/Oleg Uperenko Can-Am Maverick XRS 8hr 57min 22sec

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here