Regulile pentru automobile de concurs si echipamentele de protectie ale pilotului si copilotului sunt subiectul ultimului comunicat emis de Comisia Tehnica a FRAS. Membrii acesteia atrag atentia asupra respectarii regulamentelor in vigoare in ceea ce priveste autovehiculul de concurs si echipamentelor de protectie ale pilotului si copilotului (dupa caz).

Respectarea articolelor 27,28, 29 din Regulamentul CNR Betano e obligatorie

Articolele 27,28 si 29 din Regulamentul CNR Betano vizeaza inscriptionarea autovehicului de concurs. Iar acestea sunt obligatorii. Astfel, Comisia Tehnica cere ca grafica autovehicului sa fie de asa natura incat sa permita respectarea acestor cerinte. Iar marcajele specifice punctelor de remorcare, declansatorului extictorului sau intreruperii contactului general sa poata fi observate cu usurinta.

In comunicat se mai precizeaza: „Dorim sa va atragem atentia si asupra verificarii valabilitatii echipamentelor de siguranta (centuri de siguranta, scaune, extinctoare, truse medicale), precum si a respectarii prevederilor anexei J, art. 253.

In momentul prezentarii la verificarile tehnice initiale, fiecare automobil de concurs trebuie sa fie insotit de pasaportul FRAS completat cu datele sale (inclusiv fotografii), precum si fisa de omologare (exceptie automobilele fara fisa de omologare)”.

Informatii pentru sportivii cu vehicule noi

Regulile pentru automobile de concurs vizeaza si un alt aspect. Cel care-i vizeaza pe sportivii care se prezinta la start cu un vehicul nou. Astfel, incepand cu sezonul competional 2020, sportivii aflati in acest caz sunt obligati sa detina asupra lor declaratiile de conformitate din partea producatorului pentru rollcage-ul montat in vehicul.

In cazul rollcage-urilor confectionate in Romania, sportivul trebuie sa aiba asupra lui:

  •  o declaratie de conformitate din partea societatii care a confectionat rollcage-ul. Din aceasta trebuie sa reiasa in mod explicit faptul ca acesta respecta toate cerintele din anexa J, articolul 253, aliniatul 8 a codului sportiv FIA
  • fiecare rollcage va avea un numar unic, care va fi poansonat pe acesta. Acesta serie va fi mentionata in declaratia de conformitate
  • declaratie de calitate a materialului folosit
  • un desen de executie a rollcage-ului
  • poze cu detalii de pe parcursul asamblarii rollcage-ului in vehicul

Aceste documente vor fi prezentate la fiecare verificare tehnica si trebuie sa se afle in permanenta la bordul autovehiculului de concurs.

Reguli pentru societatile care construiesc si monteaza rollcage

Un alt aspect vizeaza cerintele pentru ca societatile comerciale sa fie agreate FRAS pentru constructia si montarea de rollcage. Astfel, ele trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

  • sa detina aparatura specifica realizarii indoirii la rece a tevii folosite pentru confectionarea rollcage-ului
  • sa detina aparatura necesara la confectionarea si montarea acestuia pe autovehicul
  • sa aiba angajati calificati in confectionarea si sudarea rollcage-ului
  • sa respecte materialele si metodologia de imbinare a acestora, specificate in anexa J art. 258.8 a codului sportive FIA

Pentru fiecare rollcage confectionat se va solicita deplasarea unui reprezentant din partea comisiei tehnice a FRAS. Acestuia i se va deconta transportul, diurna zilnica si cazare (daca este cazul) conform normelor financiare FRAS. Pentru fiecare rollcage confectionat FRAS va percepe suma de 100 euro/vehicul.

Rezervoare combustibil si extinctoare

Pentru anul competitional 2020 din cadrul Campionatului National de Raliuri Betano, buletinul FIA: FIASDH-17-011/21.12.2017, conform caruia vehiculele din categoriile: A, N, E1, R1, R2, R3, trebuie echipate incepand cu data de 01.01.2018 cu rezervoare de combustibil omologate dupa standardele FIA: FT3-1999, FT3.5-1999, FT5-1999, nu este aplicabil. De asemenea, pentru vehiculele de concurs a caror extinctoare, atat cel manual cat si cel automat, sunt inca in termen de valabilitate nu se aplica prevederile articolului 253.7 din anexa J a codului sportive FIA.

Pentru etapele comune CNR Betano/ERT/TER concurentii inscrisi si in TER sau ERT trebuie sa respecte intocmai prevederile codului sportiv FIA.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.