Marc Marquez nu are de gand sa se opreasca nici dupa ce a castigat titlul. Pilotul oficial Honda si-a trecut in cont cel de-al 55-lea succes in MotoGP, depasindu-l pe Doohan. Chiar acasa la el, in Marele Premiu al Australiei.

„Ce pneuri sa aleg?”

Aceasta a fost intrebarea tuturor inaintea cursei. Soare, 16 grade, insa vremea ostila de sambata – vant si averse – nu fusese uitata. De altfel, din pricina conditiilor meteo, sedinta de calificari a fost amanata pentru dimineata cursei.

Greu de raspuns cu certitudine. Iar acest lucru s-a vazut prin multitudinea de optiuni. Maverick Viñales, cel care pleca din pole, a mers pe soft – soft, in timp ce al doilea clasat, Fabio Quartararo, a optat pentru medium – hard. Marc, al treilea, a ales hard – soft, in timp ce Rossi a spus mediu- soft. Si-asa mai departe!

Pana la urma aceasta este si magia circuitului Phillip Island. Unul care, pe de alta parte, este cunoscut pentru faptul ca favorizeaza pilotajul si nu neaparat performantele intrinseci ale motocicletelor. Si-ti cer sa ai mai mult decat talent pentru a negocia in cea mai mare viteza virajele sale sau sa franezi optim, de la peste 200 km/h, in „Doohan Corner”.

Al 400-lea start!

Cam ceea ce a aratat Rossi, aflat la al 400-lea start. Cu acea manevra prin care i-a luat fata lui Crutchlow. Sau Iannone, care urca pe trei in a sa Aprilia. Un prim tur condus de Vale si marcat de acrosajul dintre Danilo Petrucci si Fabio Quartararo, ambii iesind prematur din intrecere.

Petrux a fost un pic generos cu gazul atunci cand a incercat sa treaca, pe exterior de Marquez. A pierdut motocicleta Ducati, iar aceasta a percutat si spatele celei pilotate de ghinionistul francez. Frustrant start pentru debutantul anului, care spera la o noua cursa notabila.

Rossi pierde teren

Crutchlow si Iannone au trecut rapid la atac. Si au trecut de Rossi. Pentru a se schimba apoi la conducere. Marquez, „la cutie”, era pe patru, in timp ce Viñales suferea din nou dupa un start ratat. Era pe sase, devansat si de Aprilia lui Aleix Espargaro.

Apoi insa, ierarhia pilotilor Yamaha s-a schimbat. Rossi a tot coborat, ca si Iannone de altfel, in timp ce Viñales, dupa un continuu atac, si-a inceput ascensiunea. Una pe care o anunta cumva dupa ce dominase antenamentele. „Mack” a ajuns rapid in siajul liderului Cal Crutchlow si a lui Marc Marquez. Apoi a trecut de ei. Iar Marquez, simtind pericolul, a fortat si l-a depasit pe Crutchlow in celebrul „Luckey Heights”. Pe interior, la limita. Parca pentru a-i arata cine este seful.

Duet Viñales – Marquez

Din acel moment, cei doi au mers acolo, in fata, in timp ce Crutchlow ramanea tot mai in urma lor. Insa macar rula la adapostul unui avans de secunde bune in fata unui trio Rossi – Rins – Dovizioso aflat in plina lupta pentru locul 4. Si intr-atat de concentrati erau acestia incat nici n-au observat ca Miller si Bagnaia se apropie si apoi…chiar reusesc sa-i depaseasca!

Pe masura ce finalul cursei se apropia, Marquez a inceput sa-i arate lui Viñales ca nu este dspus sa-i cedeze victoria cu una cu doua. Asa cum o facuse si cu Quartararo in rundele precedente.

Marquez, din nou in ultimul tur

Si a atacat la intrarea in ultimul tur. Profitand de viteza maxima superioara pe linia dreapta a standurilor. Apoi, si-a canalizat toata energia pentru a-l tine in spate pe Mack. Iar acesta a gresit. Pe Luckey Heights. Marc a avut noroc, motocicleta rivalului trecand aproape de Honda sa, si s-a dus nestingherit catre victorie.

„Pneul spate era complet distrus, dar mi-am zis ca trebuie sa incerc sa-l depasesc si sa castig. Si mi-a iesit”, declara, la final, campiinul lumii. Care, la doar 26 de ani, a devenit pilotul Honda cu cele mai multe victorii. In plus, Marc, care a fost felicitat la sosire de Giacomo Agostini, poate viza egalarea recordului din 2014. Are deja 11 succese in acest an si mai sunt doua curse, astfel ca poate face 13!

La 11,4 secunde in spate a sosit Crutchlow. La primul sau podium dupa cursa din Germania, in care a fost al treilea. In timp ce Miller, sosit al treilea, a declansat un val de entuziasm in randul celor 35.000 de conationali din tribune. Nimic surprinzator. Este primul australian pe podium la Phillip Island dupa era Stoner.

Clasamente MotoGP

Australian GP2019

Marc MARQUEZ Honda 40’43.729
Cal CRUTCHLOW Honda +11.413
Jack MILLER Ducati +14.499
Francesco BAGNAIA Ducati +14.554
Joan MIR Suzuki +14.817
Andrea IANNONE Aprilia +15.280
Andrea DOVIZIOSO Ducati +15.294
Valentino ROSSI Yamaha +15.841
Alex RINS Suzuki +16.032
Aleix ESPARGARO Aprilia +16.590
Franco MORBIDELLI Yamaha +24.145
Pol ESPARGARO KTM +26.654
Johann ZARCO Honda +26.758
Karel ABRAHAM Ducati +44.912
Hafizh SYAHRIN KTM +44.968
Jorge LORENZO Honda +1’06.045

Clasament provizoriu MotoGP 2019

Marc MARQUEZ Honda 375
Andrea DOVIZIOSO Ducati 240
Alex RINS Suzuki 183
Maverick VIÑALES Yamaha 176
Danilo PETRUCCI Ducati 169
Fabio QUARTARARO Yamaha 163
Valentino ROSSI Yamaha 153
Jack MILLER Ducati 141
Cal CRUTCHLOW Honda 133
Franco MORBIDELLI Yamaha 105

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.