Manuel Lettenbichler, câștigătorul ediției 2019, a fost cel mai rapid în a doua zi, din munți. Datorită acestei performanțe, germanul a devenit lider în clasamentul general la Vertical Madness. Mani Gyenes este lider la Iron, chiar dacă în urmă cu două săptămâni mergea folosindu-se de cârje.

Traseul zilei a doua a fost unul presărat pe alocuri cu secțiuni spectaculoase, parcurse și în alți ani. Precum Galindo, Brother of K2 sau Cambodgia. Doar că aceasta din urmă a fost traversată în urcare și nu în coborâre cum se obișnuia. Doar suntem la Vertical Madness.

A treia zi de off-road, propune cel mai dur și lung traseu al ediției, iar, conform prognozei, și vremea se schimbă radical. Ploaia și temperaturile scăzute vor lua locul soarelui blând și ceții mistice de până acum.

Dispută aprinsă

Britanicul Graham Jarvis a fost primul pe traseu în a doua zi de off-road. Un dezavantaj care face însă parte din regulile jocului. După primele 45 de minute, Letti avea un avans de aproape 2 minute în fața lui Jarvis.

Young, Bolt și Gomez au început și ei excelent ziua. Se apropiau cu pași repezi de lider, când au început să apară problemele. Billy Bolt a căzut de pe motor până pe fundul unei văi. A pierdut minute prețioase urcând înapoi pe traseu, ca să își recupereze motocicleta. Taddy Blazusiak, la rândul său, a renunțat să revină pe traseu după ce a ajuns în service point, din cauza unor dureri mari la umăr.

Gomez l-a ajuns din urmă pe Young și au parcurs împreună kilometri buni din cursă până în ultima parte a zilei. Când sud-africanul a forțat la maxim pe un traseu cursiv, în timp ce spaniolul a decis să meargă mai prudent, de teama unei accidentări, pierzând astfel contactul cu plutonul fruntaș.

Schimbare de lider

Lupta pentru victoria zilei a rămas, așadar, să se dea între Jarvis și Manuel Lettenbichler. Germanul a ajuns la service point cu 50 de secunde în urma lui Jarvis. Până la următorul checkpoint acesta l-a ajuns din urmă. Iar din acel moment, cei doi au rulat unul în spatele celuilalt până la sosire.

Deși a trecut primul linia de finiș, la o secundă distanță de Letti, Jarvis a căzut pe locul secund în clasamentul general. După Manuel Lettenbichler. Iar pe trei se află Wade Young, la 5 minute 13 secunde în urma lui Letti. Șanse la o poziție pe podium mai păstrează acum Alfredo Gomez și Billy Bolt, următorul concurent, Mario Roman, fiind la aproape 40 de minute distanță de lider.

Gyenes, primul la Iron

Bătălie pe muchie de cuțit la clasa Silver. Doi dintre concurenți s-au desprins de restul plutonului și se vor lupta în următoarele două zile umăr la umăr pentru locul I. Peter Weiss a ieșit primul pe traseu astăzi, urmat la câteva minute de francezul Fabien Poirot.

Cei doi s-au succedat la conducerea cursei, Poirot a ajuns primul în checkpoint 2, dar Weiss l-a întrecut până la service point. Francezul a revenit și a trecut primul prin checkpoint-urile 6 și 7, după care a fost din nou întrecut de danez, care nu a mai cedat conducerea cursei până la final. Ecartul general dintre cei doi este acum de 2 minute și 49 de secunde.

La clasa Bronze, germanul Eddie Findling pare să se detașeze în poziția de câștigător. După calificări și două zile de off-road, Findling are aproape 10 minute avans față de Bernard Hugo. E la aproape 20 de minute față de Alexander Gehlert, care ocupă poziția a treia. Doar ceva neprevăzut l-ar mai putea face pe Findling să scape victoria printre degete.

Mani Gyenes, singurul atlet care a încheiat toate cele 16 ediții ale Red Bull Romaniacs, a reușit o cursă excelentă în ziua a doua și a trecut pe locul întâi în clasamentul general al clasei Iron. Sătmăreanul are un avans de 30 de secunde în fața lui Courty Romain. Un alt pilot care în condiții normale este peste clasa Iron, dar care însă a decis să concureze la ea din pricina unei accidentari.

Român pe primul loc și la Atom

La clasa Atom, competiția pare a fi tranșată și este probabil să avem un competitor român în fruntea clasamentului. Dan Mateescu conduce cu 16 minute în fața lui Rich Mumford și cu peste o oră în fața lui Euzebio Reverte.

A treia zi de off-road vine și ea cu deja obișnuitul start de la 7.45 dimineața. Clasa Gold are de parcurs 135 de kilometri cu multe secțiuni tehnice, inclusiv una în care chiar și cei mai buni rideri din lume sunt sfătuiți să coboare din șa și să meargă pe lângă motocicletă. Clasa Silver are alocați 130 km, clasa Bronze 128 de kilometri, iar la Iron și Atom concurenții vor parcurge 114, respectiv, 106 km.

Pentru rezultate complete, te rugăm să accesezi:

https://www.redbullromaniacs.com/results/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.