Comisia de Securitate din cadrul FRAS s-a intrunit in sedinta extraordinara la cererea presedintelui interimar al Comisiei Nationale de Viteza in Coasta. Comisia a analizat aspectele desfasurarii etapei a III-a din CNVCD.

Din modul de desfasurare a evenimentului, Comisia intelege ca regulamentele au fost in general respectate de catre cei implicati in organizare. Insa considera ca unele prevederi regulamentare ale CNVC ar trebui revizuite. Si a propus spre aprobare si implementare imediata modificari sau adaugari in regulamentele si anexele pe anul in curs.

Modificari privind ordinea de start

In regulamentul particular al CNVCD 2019, “17. ORDINEA DE START a) La recunoasteri si antrenamente pilotii vor lua startul, numai in ordinea stabilita de Colegiul Comisarilor Sportivi, astfel:
– pilotii „DEBUTANTI” si “JUNIORI”, in ordinea numarului de concurs.
– pilotii din grupa I, de la clasa mare catre cea mica, in ordinea numarului de concurs
– pilotii din grupa N, de la clasa mare catre cea mica, in ordinea numarului de concurs
– pilotii din grupa A, de la clasa mare catre cea mica, in ordinea numarului de concurs
– pilotii din grupa GT, de la clasa mare catre cea mica, in ordinea numarului de concurs
– pilotii din grupa E2-SS, de la clasa mare catre cea mica, in ordinea numarului de concurs
– pilotii din grupa E2-SC, de la clasa mare catre cea mica, in ordinea numarului de concurs
– pilotii din grupa E2-SH, de la clasa mare catre cea mica, in ordinea numarului de concurs
– Pilotii din Categoria Electrice”
se va modifica in
“17. ORDINEA DE START
a) La recunoasteri si antrenamente pilotii vor lua startul, numai in ordinea stabilita de Colegiul Comisarilor Sportivi, astfel:
– pilotii „DEBUTANTI” si “JUNIORI”, in ordine descrescatoare a celor mai buni timpi din etapa precedenta. Pentru prima etapa din campionat, startul se va lua in ordinea numerelor de concurs.
– pilotii din grupa I, de la clasa mica catre cea mare, intr-o ordine descrescatoare a celor mai buni timpi din etapa precedenta.
– pilotii din grupa N, de la clasa mica catre cea mare, intr-o ordine descrescatoare a celor mai buni timpi din etapa precedenta.
– pilotii din grupa A, de la clasa mica catre cea mare, intr-o ordine descrescatoare a celor mai buni timpi din etapa precedenta.
– pilotii din grupa GT, de la clasa mica catre cea mare, intr-o ordine descrescatoare a celor mai buni timpi din etapa precedenta.
– pilotii din grupa E2-SS, de la clasa mica catre cea mare, intr-o ordine descrescatoare a celor mai buni timpi din etapa precedenta.
– pilotii din grupa E2-SC, de la clasa mica catre cea mare, intr-o ordine descrescatoare a celor mai buni timpi din etapa precedenta.
– pilotii din grupa E2-SH, de la clasa mica catre cea mare, intr-o ordine descrescatoare a celor mai buni timpi din etapa precedenta.
– Pilotii din Categoria Electrice, de la clasa mica catre cea mare, intr-o ordine descrescatoare a celor mai buni timpi din etapa precedenta( daca e cazul).

In cazul in care un pilot nu are timpi inregistrati la etapa precedenta, atunci se va lua in calcul cel mai bun timp obtinut la ultima etapa la care a participat. Daca nu a participat niciodata in campionat, CCS va stabili locul exact pe care acesta il va ocupa in functie de palmares, masina de competitie, sa.

Alte modificari

In regulamentul cadru al CNVCD 2019, “Art.6, lit h.- posturile comisarilor de traseu sa fie amplasate astfel incat vizual sa fie acoperit tot traseul”, se va modifica in “Art.6, lit h.- posturile comisarilor de traseu sa fie amplasate astfel incat sa fie contact vizual intre posturi”

In “Anexa nr.2, Lista Cerintelor pentru organizatorii CNVCD, Art.6, Cerinte tehnice ale traseului, lit. h Se recomanda insistent ca posturile comisarilor de traseu sa fie amplasate astfel incat sa permita fiecarui arbitru dintr-un post sa comunice vizual cu ceilalti doi intre care este pozitionat.”, se va modifica in “Art.6, Cerinte tehnice ale traseului, lit. h Este obligatoriu ca posturile comisarilor de traseu sa fie amplasate astfel incat sa permita fiecarui arbitru dintr-un post sa comunice vizual cu ceilalti doi intre care este pozitionat.”

La acelasi articol, la capitolul “Semnalizare”, “Intregul traseu trebuie sa fie acoperit de posturi ale arbitrilor de traseu, dotate corespunzator pentru a asigura semnalizarea si interventia (a se vedea Anexa H). Se recomanda insistent ca fiecare arbitru de traseu trebuie sa aiba contact vizual cu postul precedent si cel ulterior.” se va modifica in “Intregul traseu trebuie sa fie acoperit de posturi ale arbitrilor de traseu, dotate corespunzator pentru a asigura semnalizarea si interventia (a se vedea Anexa H). Este obligatoriu ca fiecare arbitru de traseu sa aiba contact vizual cu postul precedent si cel urmator”

Comisia de Securitate mai propune Consiliului Federal spre aprobare si introducere in Lista Cerintelor pentru Organizatori din cadrul CNVCD, obligativitatea introducerii si folosirii de casti hands-free de catre arbitrii de traseu.

In aceeasi masura, tot cu implementare de urgenta, Comisia de Securitate propune ca si in Campionatul National de Raliuri 2019 posturile arbitrilor intermediari de traseu sa fie stabilite la distante de minim 2 km intre posturi, modificand prevederile actuale care cer distante de minim 3 km.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here