Dacia Spring, primul model electric al mărcii, a fost prezentat în cadrul evenimentului #RenaultEWAYS organizat la Paris și transmis digital. Aveți mai jos informațiile oficiale oferite de către constructor.

”A new r-EV-olution”

Dacia a revoluționat sectorul auto cu modelul său economic și vehiculele sale. Logan a democratizat conceptul de model nou din 2004, Duster a zdruncinat segmentul SUV- urilor. În timp ce Sandero este cea mai bine vândută mașină de pe piața europeană de retail. Și tocmai a primit o nouă generație pentru a redefini mașina contemporană esențială.

Dacia scrie acum un nou capitol în istoria sa, odată cu prezentarea primului său model all-electric. O sosire pe piața mașinilor electrice anunțată în martie 2020, cu prezentarea show-car-ului Dacia Spring Electric. Modelul de serie este acum disponibil în versiunea sa standard, dar și cu două noi versiuni pentru noile concepte de mobilitate. O versiune adaptată la car-sharing, pentru mobilitatea urbană electrică comună, și un vehicul utilitar de marfă, pentru livrările pe distanțe scurte, fără emisii poluante.

Spring este o revoluție: fiind cea mai ieftină mașină electrică de oraș de pe piața europeană, aceasta face mobilitatea electrică și mai accesibilă. Cu aspectul său pronunțat de SUV, acesta se mândrește cu un spațiu fără precedent, un motor electric simplu și fiabil și o autonomie liniștitoare. Este o mașină de oraș versatilă și practică.

Mobilitatea electrică, parte din viața de zi cu zi

În calitate de pionieri ai mobilității electrice, Groupe Renault și Alianța construită în jurul său au acumulat zece ani de experiență unică în lume. În Europa, o mașină electrică din cinci este produsă de Groupe Renault. Peste 30.000 de angajați sunt instruiți în domeniul mobilității electrice.

Dacia adaptează mobilitatea electrică la filozofia sa de a oferi o mașină contemporană care să răspundă nevoilor esențiale. Spring este o mașină electrică mică, spațioasă, robustă, oferită la un preț imbatabil. Comenzile pentru noua Dacia Spring Electric se vor deschide în primăvara anului 2021 cu o gamă simplă și o ofertă comercială de lansare: o baterie inclusă în prețul de achiziție și două niveluri de echipare.

O mașină de oraș ”trendy” cu un aspect care se remarcă

Primul small city car al mărcii, Dacia Spring Electric sparge codurile mașinii electrice „convenționale”. Garda sa la sol ridicată, arcadele roților și barele de acoperiș îi conferă aspectul aventurierului care răzbește în jungla urbană.

Dacia Spring, revoluția electrică de la Dacia Dacia-Spring-Electric-1-1024x653

Look de SUV

Designul său asertiv prezintă atribute din lumea SUV-urilor, precum pasajele mai largi ale roților, barele de acoperiș, panoul frontal ranforsat, și garda la sol ridicată (150 mm fără încărcătură). Dacia Spring are un aspect robust, în timp ce statura sa liniștitoare sugerează un spațiu interior generos. Cu toate acestea, în ciuda tuturor așteptărilor, Spring Electric este o adevărată mașină de oraș. Dimensiunile sale: 3,73 m lungime, 1,62 m lățime (cu excepția oglinzilor aripilor) și 1,51 m înălțime.

Personalitate puternică

Dacia Spring cu siguranță nu trece neobservat. Partea din față emană o personalitate puternică datorită capotei proeminente, a barei de protecție generos dimensionate și a blocurilor optice înguste echipate cu LED, a căror linie orizontală este prelungită de ornamentele din partea superioară a calandrului.

Element distinctiv pentru vehiculele electrice, grila “de radiator” a modelului Spring nu este perforată. Este un design ultra-modern, cu elemente 3D care ascund elegant priza de încărcare care se deschide din habitaclu.

O nouă semnătură luminoasă

Blocurile optice spate beneficiază de noua semnătură luminoasă în formă de Y, specifică de acum modelelor Dacia. Un atu în plus îl reprezintă Orange Pack, pachetul cromatic disponibil  pe versiunea de lansare. ornamentele situate în partea din spate a barelor de pavilion, conturul bandourilor de protecție laterale și ornamentele din partea superioară a calandrului sunt portocalii.

Capacele de roți ale modelului Spring au un aspect similar jantelor de aliaj. Acest lucru este posibil datorită tehnologiei Flexwheel. Jantele din oțel sunt perforate pentru a permite instalarea unor capace cu aspect elegant. O soluție estetică și economică dacă este nevoie ca jantele să fie schimbate.

Dacia Spring, revoluția electrică de la Dacia Dacia-Spring-Electric-2-1024x576

O zonă spate dinamică

Dacia Spring are un design inedit și în zona spate. Luneta este ușor bombată, conturul rotunjit al blocurilor optice și liniile curbe ale marginilor hayonului sunt specifice mașinilor de oraș. Dar ele fac dintr-un mix stilistic care aduce tușe de SUV.

Bara de protecție robustă, completată în partea inferioară de un scut de culoare gri, evocă universul modelelor crossover. În plus, s-a mizat și pe un artificiu stilistic de efect. Există două fante cu aspectul unor prize de aer, dispuse de o parte și de alta a barei de protecție, care adăpostesc catadioptrii.

Spațiu interior fără precedent

Dacia Spring oferă un interior spațios. Lucru valabil și în cazul portbagajului. Primitor și bine echipat, habitaclul poate găzdui confortabil patru adulți. Caroseria cu dimensiuni exterioare compacte, similare unei mașini de oraș cu cinci uși, oferă patru locuri autentice pentru adulți.

Cu un spațiu generos la nivelul capului și o distanță de 100 mm de la genunnchi la spătarele scaunelor față, locurile din spate pot găzdui cu ușurință adulți mai înalți. Sentimentul de spațiu contribuie, de asemenea, la confortul general al interiorului. Pasagerii din față au 23,1 litri de spațiu de depozitare în torpedoul mare, în portiere și în cutia de depozitare a consolei centrale. Iar pasagerii din spate beneficiază de buzunarele din spatele scaunelor din față.

Cea mai bună capacitate de încărcare

Portbagajul oferă cea mai bună capacitate de încărcare din categoria sa. Este vorba de 300 litri (fără a include spațiul pentru roata de rezervă opțională). O cifră demnă de segmentul superior. Pentru o mai mare modularitate, bancheta din spate poate fi pliată pentru a oferi o capacitate de încărcare de aproximativ 600 de litri.

O mulțime de dotări

Dotarea standard include servodirecția cu asistență variabilă, închidere centralizată de la distanță și geamuri electrice. În plus, între cadranele de bord este amplasat un ecran digital de 3,5 inch.  Funcția de recunoaștere vocală Google sau Apple poate fi activată prin simpla apăsare a unui buton de pe volan. Aerul condiționat manual, sistemul multimedia, reglajele oglinzii electrice și o roată de rezervă de dimensiuni normale sunt disponibile ca opțiuni.

Habitaclul lui Dacia Spring Electric beneficiază de ornamente de culoare albastră pentru conturul ecranului central și cel al deflectoarelor de aer. Locul manetei schimbătorului de viteze este luat de un selector rotativ cromat, ușor de utilizat, cu 3 poziții: D (drive/mers înainte), N (neutral) și R (reverse/marșarier).

Ușor de manevrat

Cu o rază de întoarcere de doar 4,8 m, Spring Electric este ușor de manevrat. În plus, sistemul său opțional de asistență la parcare oferă asistență vizuală și audio cu trei senzori radar cu ultrasunete pe bara de protecție spate și o cameră retrovizoare, cu imagini afișate pe ecranul sistemului multimedia cu linii de ghidare dinamice.

Sistem multimedia intuitiv și ușor de utilizat

Disponibil ca opțiune, sistemul multimedia Media Nav include un ecran tactil elegant de șapte inch. Care include navigare sat, radio DAB, compatibilitate Apple Carplay și Android Auto, Bluetooth și o priză USB. Recunoașterea vocală (prin intermediul smartphone-ului) poate fi activată printr-un buton de pe volan.

Dacia Spring, revoluția electrică de la Dacia Dacia-Spring-Electric_5-1024x683

Un motor electric simplu și fiabil

Fidel filozofiei modelelor Dacia, Spring Electric este economic atât în ceea ce privește prețul de achiziție, cât și costurile de utilizare. Comercializat la un preț imbatabil, cu o autonomie de 225 km WLTP, promovează simplitatea, fiabilitatea și robustețea. Aceste calități se potrivesc perfect cu motorul său electric.

Motorul electric de 33 kW (echivalent cu 44 CP) este asociat cu o baterie de 26,8 kWh. Tehnologic vorbind, sistemul beneficiază de cei zece ani de expertiză electrică ai Grupului Renault. Fiabil, robust și sigur, motorul are multe avantaje: accelerație liniară, funcționare silențioasă și fără vibrații. Dacia Spring Electric are costuri de utilizare mai mici decât un vehicul cu combustie internă echivalent, deoarece costurile de energie și întreținere sunt mult mai mici.

Confort în oraș, dar și în afara lui

Dacia Spring Electric este o mașină electrică versatilă. Garda la sol ridicată și ținuta de drum echilibrată facilitează condusul atât în urban, cât și pe drumurile de țară. Mecanica sa fiabilă, autonomia și confortul interior oferă o mare libertate de utilizare.

Pentru a oferi o mai mare independență, Dacia Spring oferă o gamă largă de opțiuni de încărcare: pe o priză de 220 V, utilizând cablul furnizat ca standard, pe un Wallbox (cu cablul opțional disponibil) sau pe o stație de încărcare DC(opțional). Timpul de încărcare al bateriei litiu-ion este:

• mai puțin de o oră pentru 80% de încărcare pe un terminal DC de 30 kW

• mai puțin de 5 ore pentru 100% de încărcare pe un Wallbox de 7,4 kW

• mai puțin de 8h30 ore pentru 100% de încărcare pe un Wallbox de 3,7 kW

• mai puțin de 14 ore pentru 100% de încărcare pe o priză de uz casnic de 2,3 kW

Aplicație MY Dacia

Aplicația gratuită MY Dacia permite șoferilor să afle nivelul bateriei și autonomia rămasă în timp real, prin intermediul smartphone-ului. În plus, ea poate fi utilizată pentru activarea de la distanță a climatizării și pentru a localiza mașina în timp real.

Optimizare service

Funcționând fără ulei și cu un număr mult mai mic de piese mobile decât un motor de combustie internă, motorul electric este mai fiabil. Astfel că este mai ieftin de utilizat decât acelea. În plus, Dacia Spring Electric are o garanție de trei ani și 100.000 km, iar bateria sa de opt ani și 120.000 km

Conducere și siguranță

Dacia Spring Electric oferă accesibilitate la mobilitate electrică. Modelul are o autonomie de 225 km în ciclul WLTP și 295 km în ciclul WLTP City. Garantând astfel versatilitatea de utilizare atât în zonele urbane și suburbane.

În Europa, distanța medie zilnică parcursă de un automobil de oraș este de 31 km. Pe această bază, Spring ar avea nevoie doar de o singură încărcare a bateriei pe săptămână. Gama poate fi îmbunătățită cu aproape 10% prin simpla apăsare a butonului ECO de pe panoul de instrumente. Puterea este limitată la 23 kW (în loc de 33 kW), la fel ca și viteza maximă, la 100 km/h.

Libertate de mișcare

Motorul electric oferă o mulțime de avantaje pe drum: răspuns bun la accelerație (125 Nm de cuplu imediat), lipsa schimbărilor de trepte, funcționare silențioasă și fără vibrații. În plus, oferă libertate totală de mișcare în centrele urbane cu acces restricționat.

În anumite țări, vehiculele electrice beneficiază de stimulente de achiziție sub formă de economii financiare sau fiscale. În plus, în multe orașe, parcarea pentru vehicule electrice este, de asemenea, gratuită.

Siguranța la bord

Dacia Spring Electric are o mulțime de dotări standard de siguranță: limitator de viteză, ABS, ESP, distribuție electronică a forței de frânare, șase airbag-uri, apel de urgență (buton SOS), activare automată a farurilor și frânare automată de urgență.

Activ de la 7 la 170 km/h (4 la 106 mph), acest sistem detectează, prin intermediul radarului frontal, distanța până la vehiculul din față (staționar sau în mișcare). În cazul în care se detectează un risc de coliziune, acesta avertizează vizual și audibil conducătorul auto, înainte de a trece la acțiune.

Ofertă adaptată nevoilor noii mobilități

Lumea se schimbă și la fel se întâmplă și cu soluțiile de mobilitate. Spring Electric este răspunsul pragmatic al Dacia la nevoile contemporane de mobilitate durabilă accesibile tuturor.

Versiune adaptată pentru car-sharing

În Europa, utilizarea medie a unei mașini în car-sharing este de 40 de minute pe o distanță de opt kilometri. Dacia Spring este perfect potrivită pentru acest lucru, deoarece este electrică, ușor de utilizat, fiabilă și robustă. În plus, prețul său corespunde modelului economic al serviciilor de car sharing și așteptărilor clienților.

Pe baza expertizei dobândite cu ZITY, serviciul de car-sharing operat de Groupe Renault și Ferrovial în Madrid și Paris, Dacia a dezvoltat o versiune specifică pentru piața car-sharing. Acesta vine deja echipată pentru a se potrivi tehnologiei folosite de operatori, care permite geolocalizarea și deschiderea ușilor de la distanță (prin intermediul smartphone-ului).

Dacia Spring, revoluția electrică de la Dacia Dacia-Spring-Electric-car-sharing-1024x768

Disponibilă în alb și gri deschis, această versiune va veni cu scaune PET negre (din piele artificială durabilă, rezistentă la pete), pervazuri pentru ușă și portbagaj, covorașe de podea față și spate, mânere și oglinzi cu granulație neagră pentru o durabilitate mai mare și roți Flexwheel de 14 inch.

În habitaclu, conducătorul auto va avea acces la sistemul de operare al companiei de car-sharing pe ecranul vehiculului. Grație replicării smartphone-urilor (Apple Car Play și Android Auto). El va avea, de asemenea, acces la dispozitive de navigare și de asistență de parcare (camera din spate și radare spate).

O versiune Cargo

Proiectat pentru comercianți, Spring Electric Cargo este prevăzută cu un spațiu de încărcare în locul banchetei spate. În plus, planșeul, dar și pasajele roților din spate sunt acoperite cu material plastic, asigurând astfel o suprafață plană, rezistentă la uzură.

Mașina este dotată și cu patru inele de ancorare. Iar un grilaj metalic separă locurile din față de compartimentul de transport. Lungimea de încărcare a acestei versiuni speciale este de 1.033 mm, cu un volum de 800 litri și o sarcină utilă de 325 kg.

Dacia Spring, revoluția electrică de la Dacia 2020-Dacia-SPRING-Cargo-1024x683

Disponibil în alb, Spring Electric Cargo vine cu caracteristici standard, inclusiv aer condiționat manual, radio (cu Bluetooth, mufă USB și o zonă pentru un suport smartphone), tapițerie din material textil, mânere și oglinzi exterioare cu granulație neagră și roți din tablă de 14 inch cu ornamente „standard”. Din motive de optimizare a greutății, această versiune nu are o roată de rezervă.

Broşura electronică:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.