XC40, modelul SUV de la Volvo, are acum si versiunea 100% electrica. Una anuntata deja si care deschide drumul catre electrificarea completa a gamei constructorului. Sigur, se va intampla doar in 2040, dar timpul trece repede. In plus, din 2025 incolo, compania va vinde oricum doar vehicule plug-in si electrice.

Altfel, modelul a fost prezentat sub numele Volvo XC40 P8 AWD Recharge. Iar daca Recharge este clar ce semnificatie are, trebuie sa va spunem ca asa se vor numi de-acum toate modelele „electrificate” Volvo. In plus, si P8 AWD ne-a atras atentia. Caci dincolo de faptul ca avem de-a face cu tractiune integrala, acel P8 poate sa ne sugereze ca producatorul lasa loc si pentru alte motorizari.

Platforma modulara CMA

XC40 P8 AWD Recharge este construit pe baza platformei modulare CMA (Compact Modular Architecture). Aceasta a fost dezvoltata special pentru trenuri de rulare hibride si complet electrice. Si a fost deja folosita de Polestar 2, pe baza caruia, cu modificari (minime) a rezultat noul model.

Propulsia este realizata cu doua motoare identice, plasate pe fiecare axa, care ofera o putere totala de 408 CP. Cuplul este de 660 Nm. Bateria de 78 KWh ofera o autonomie de peste 400 km (WLTP). Este instalata sub podea si integrata in structura masinii  Iar acumulatorii permit incarcare rapida: 40 minute pentru pana la 80%.

XC40 Recharge, primul SUV 100% electric Volvo XC40-Recharge-1XC40 Recharge este si cel mai dinamic exemplar al gamei. Atinge 100 km/h cu start de pe loc in 4,9 secunde. Viteza maxima este limitata electronic. Valoarea, 180 km/h, cea pe care Volvo a decis sa o implementeze, din ratiuni de siguranta, pentru toate modelele.

Stilistic, schimbari de detalii

Stilistic vorbind, nu exista modificari mari, ci doar de detalii. Grila e diferita. In fapt avem de-a face cu un panou in culoarea caroseriei, care o acopera pe cea clasica, si creeaza o alta identitate vizuala. In plus, aici sunt plasati senzorii din noua platforma Advanced Driver Assistance Systems (ADAS). Aceasta include intre altele cruise control adaptiv, sistemul de franare automata, cel de mentinere in banda, cel de monitorizare a unghiurilor moarte. Lista este insa extrem de lunga.

XC40 Recharge, primul SUV 100% electric Volvo XC40-Recharge-2

In plus, barele de protectie au fost modificate. Paleta cromatica disponibila este compusa din 8 variante, inclusiv una complet noua, Sage Green metallic. Acoperisul negru, contrastant, este standard. Linia de jante va contine doua modele noi de 19 si 20 de inch pentru un plus de personalizare.

Panou de bord digital cu interfata speciala

In habitaclu descoperim un panou de bord digital special, cu o noua interfata. Aceasta ofera informatii relevante pentru masinile electrice, inclusiv starea bateriei. Iar prin pachetele de design clientii vor avea acces la detalii stilistice speciale, inclusiv sportive, sau la covorase confectionate din materiale reciclabile.

XC40 Recharge, primul SUV 100% electric Volvo XC40-Recharge-4Amplasarea bateriei nu minimizeaza spatiul interior, dar au redus volumul portbagajului de la 460 la 413 litri. Spatiul este completat insa de cel de sub capota, de 31 de litri, suficient pentru cablul pentru incarcare sau alte obiecte mici. In plus, modelul ofera spatiu de stocare mai functional in usi si sub scaune, un carlig pliabil pentru sacose mici si un cos compact pentru deseuri in consola din tunelul central.

XC40 Recharge, primul SUV 100% electric Volvo XC40-Recharge-3Infotainment regandit fundamental

Volvo Cars a regandit fundamental partea de infotainment. Sistemul multimedia foloseste sistemul de operare Android si ofera o personalizare fara precedent, niveluri imbunatatite de intuitivitate si noi tehnologii si servicii Google. De altfel, aplicatiile Google Assistant, Google Maps si chiar Google Play Store sunt incorporate.

Noul sistem ofera integrarea completa a Android Automotive OS, o platforma Android Open-Source de la Google, cu actualizari in timp real pentru servicii precum Google Maps, asistentul Google si aplicatiile create de comunitatea globala a dezvoltatorilor. In plus, va primi actualizari mai mari de software si de sistem de operare prin tehnologie OTA (over the air).

Asistentul Google permite clientilor sa obtina raspunsuri la solicitari folosind doar vocea Aceasta integrare contribuie la reducerea distragerii atentiei soferului, ajutandu-i sa-si tina mainile pe volan si ochii pe drum.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.