Credeti sau nu, dupa masina in sine, anvelopele de off road impreuna cu rotile potrivite sunt cel mai important ingredient al unei experiente 4×4 !

Probabil ca ati auzit adesea oameni care se intreaba despre anvelopele „corecte” de folosit in off road. Ce dimensiune ar trebui sa utilizati, producator, model?

Chestia este ca nici-o anvelopa off-road este perfecta pentru toate conditiile. Desi este discutabil, vom incerca sa clarificam totul pentru tine. Iti vom spune cum sa selectezi cele mai bune anvelope de off road pentru masina ta.

  • Conditii de care sa tinem cont in alegerea cauciucurilor off road:
  • Dimensiunea anvelopei si sarcinile de incarcare
  • ‘Tiparul’ benzii de rulare al anvelopei
  • Variatii de teren si temperatura
  • Tractiune
  • Degajarea de apa, noroi si gheata
  • Capacitati de flotare in conditii de teren moale.
  • Uzura anvelopei

Prima intrebare pe care trebuie sa o puneti este: ce tip de anvelopa doriti sa utilizat? Sunt atat radiale, cat si diagonale. Alegeti intotdeauna anvelopele radiale daca acestea sunt disponibile! Pneurile radiale au o tractiune mai buna pe drum, ofera o calatorie mai confortabila si de obicei uzeaza mai greu. Anvelopele mai mari de 38 inch sunt de obicei disponibile doar ca diagonale.

Nu suntem siguri daca toata lumea stie acest lucru, dar o dimensiune buna a anvelopei depinde in mare masura de greutatea vehiculului dvs.

Marimea conteaza !

Aceste dimensiuni recomandate pentru anvelope si roti trebuie sa fie adecvate chiar si pentru cele mai dure terenuri!

 

Categorie Greutate Inaltimea anvelopei Diametru
Foarte usoare 1000-1400 kg 31″ – 33″ 10″
Usoare 1400-1800 kg 35″ – 36″ 12″
Medii 1800-2200 kg 38″ 14″
Grele 2200-3000 kg 44″ 16″

Anvelopele mai mari sunt mai bune cand sunt dezumflate. Prin dezumflare cresteti aderenta si faceti calatoria mai moale pe teren accidentat.

Modele ale benzii de rulare al anvelopei off road
Cea de-a doua intrebare este ce fel de banda de rulare trebuie sa folosim.

Exista in principal patru tipuri de banda de rulare a anvelopelor pentru pick-upuri si SUV-uri.

anvelope-iarna-suv Ce ar trebui sa stim despre anvelopele de off roadStrada
Acestea sunt destinate in special drumurilor asfaltate, deci nu le vom mai descrie aici!

 

s-l500 Ce ar trebui sa stim despre anvelopele de off roadA/T – All Terrain
Asigura un echilibru intre manevrabilitatea pe autostrada si tractiunea in afara drumurilor asfaltate. Ele sunt bune pentru a fi utilizate pe drum uscat, zapada proaspata, de asemenea rezonabile pe gheata si in noroi, dar se comporta destul de rau in zapada umeda.

anvelope-off-road-silverstone-mt-117-xtreme-33-10-5-r15-378-800x800 Ce ar trebui sa stim despre anvelopele de off roadM/T – Mud Terrain
Ofera cea mai buna aderenta in nisip, noroi, pietre si zapada si aderenta rezonabila in restul conditiilor. Ele sunt deosebit de bune in zapada umeda si noroi. Acestea sunt totusi considerate mai zgomotoase decat anvelopele cu o banda de rulare mai putin agresiva.

anvelope-off-road-black-star-cross-195-80-r15-1730-800x800 Ce ar trebui sa stim despre anvelopele de off roadSpecial
Exista diferite benzi speciale de anvelope, cum ar fi acest Black Star Cross. Acesta este proiectat pentru noroi extrem, dar se poate dovedi util in alte situatii.

Pentru un off road serios, va propunem sa incercati tipul de anvelope MT, deoarece acestea ofera cea mai buna aderenta in general cand vine vorba de nisip, noroi, pietre si zapada si aderenta rezonabila in cele mai multe alte situatii. Ceva ca BF Goodrich Mud Terrain AT, Silverstone Xtreme, Maxxis Bighorn, Cooper, Insa Turbo Special Track.

anvelope-off-road-noi-ieftine Ce ar trebui sa stim despre anvelopele de off road
Tractiunea anvelopelor de off road
Conditiile de teren si de temperatura pot, desigur, sa varieze foarte mult. De la nisipul fierbinte, uscat si pietre rigide din Sahara pana la zapada afanata arctica sau gheata alunecoasa. Prea fierbinte si anvelopa ar putea fi distrusa usor din cauza presiunii aerului prea mica; Prea rece si cauciucul va veni rigid si s-ar putea crapa.

Tractiunea este importanta pentru mentine ritmul in toate conditiile. Pierdeti tractiunea intr-o panta abrupta si veti intelege! Roata de off road este responsabila pentru mentinerea unei aderente corespunzatoare in orice moment.

Amestecurile de cauciuc pentru banda de rulare si peretii laterali sunt proiectate sa functioneze in diferite conditii. Anvelopele de off road au caracteristici diferite. Peretele lateral mai subtire inseamna ca acestea sunt mai moi si au o rezistenta redusa a materialului atunci cand au o presiune scazuta a aerului. Peretii laterali mai subtiri inseamna de obicei o greutate scazuta.

Degajarea apei, noroiul si gheatii de pe suprafata de rulare a anvelopei este importanta pentru a mentine o tractiune suficienta.

Distribuirea greutatii anvelopei de off road
Conducerea pe zapada impune ca anvelopa sa distribuie greutatea vehiculului pe o suprafata cat mai mare posibil. Acelasi lucru se intampla si pentru alte tipuri de suprafete, cum ar fi noroi sau nisip, unde nu doriti sa sapati prea adanc. Singura problema este ca nu obtineti efectul de racire al zapezii!

Acest articol ar trebui sa va ofere cateva idei despre ce roti si anvelope 4×4 sa utilizati!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here