Honda HR-V își făcuse deja debutul oficial cu varianta destinată Japoniei, care este botezată Vezel. Acum a venit și rândul celei europene. O piaţa care va beneficia doar de versiunea hibridă.

Sistemul se numeşte e:HEV şi include un 1.5 i-VTEC normal aspirat cu patru cilindri. Acesta propune 106 CP şi 127 Nm, cu un grad de compresie geometrică de 13,5:1 și ciclu de funcţionare Atkinson. El este asistat de două motoare electrice. Unul este conectat la motorul cu ardere internă şi funcţionează precum un generator, iar al doilea se ocupă de învârtirea roţilor. În total se produc 131 CP şi 253 Nm.

Honda HR-V, noua generație pentru Europa Honda-HR-V-3

Șoferul poate alege din trei moduri de rulare (Sport, Normal și Econ). În selectorul cutiei de viteze este integrat și un mod B. Acesta crește nivelul de regenerare a energiei la frânare, pentru un plus de eficiență și o experiență mai apropiată de cea a unui vehicul electric.

Sunt disponibile trei moduri de funcționare, interschimbabile. Acestea sunt selectate automat în funcție de mai mulți factori. Mașina pornește în modul electric și schimbă în modul hibrid atunci când motorul are nevoie de mai multe resurse. Unitatea pe benzină este folosită mai mult la viteze mari.

Honda HR-V e:HEV și cu tracțiune integrală

Noul Honda HR-V e:HEV va putea fi comandat atât cu tracţiune faţă, cât şi cu tracţiune integrală. În al doilea caz este montată o transmisie tradițională 4×4 cu un arbore cardanic și ambreiaj pentru conectarea punţii spate. Versiunile cu tracțiune față au o suspensie spate semi-dependentă. Cea cu tracțiune integrală o schemă De Dion cu un stabilizator.

Honda HR-V, noua generație pentru Europa Honda-HR-V-2

O noutate pentru Honda HR-V este un sistem de asistenţă la coborârea în pantă. Acesta funcționează în intervalul de viteză 3-20 km/h. Acesta face parte din pachetul Honda Sensing, care mai include, între altele:

  • Pedestrian Collision Mitigation Steering System
  • Collision Mitigation Brake System
  • Adaptive Cruise Control
  • Cross Traffic Monitor
  • Blind Spot Information, cu o raza de detectare sporită de la 3 la 25 de metri.
Repere exterioare și elemente de interior

Honda HR-V este acum mult mai atractivă, are o capotă mai lungă şi un acoperiş mai plat. Toate elementele optice sunt acum de tip LED, inclusiv în cazul versiunilor de bază. Iar din punct de vedere stilistic iese din tiparele gamei actuale, dar și a noii generații Civic. În lungime SUV-ul a adăugat 10 mm, până la 4,330 mm, iar înălţimea a fost redusă cu 20 mm, până la 1,590 mm. Ampatamentul a rămas acelaşi — 2,610 mm. Garda la sol este una record pentru segment: 195 mm, cu 20 mm mai mult decât oferea crossover-ul precedent.

Constructorii japonezi au încercat să facă interiorul mai spațios. Pentru aceasta s-a modificat chiar şi aranjamentul părţilor componente a unităţii de propulsie. Bateria este localizată sub podeaua portbagajului, iar rezervorul de combustibil a fost mutat spre axa longitudinală a maşinii.

Honda HR-V, noua generație pentru Europa Honda-HR-V-4

Se anunţă mai mult spaţiu în zona umerilor pasagerilor, iar înclinarea spătarului banchetei posterioare a fost mărită cu două grade. Poziţia de condus a şoferului este cu 10 mm mai înaltă. Materialele sunt de o calitate superioară: piele şi suprafeţe din plastic moi la atingere. Standard este inclus un instrumentar de bord digital, asemănător cu cel oferit pe Insight, cu ecran de 7 inch cu afişaje ajustabile pe partea stângă şi un vitezometru clasic. Sistemul multimedia este unul nou, reprezentat de un ecran tactil de 9 inch.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.