GLE Coupe, in noua versiune, este pregatit de Mercedes-Benz pentru lansarea la Salonul Auto de la Frankfurt. Si nu doar pentru ca evenimentul are loc in Germania, ci pentru ca apare a treia generatie BMW X6.

Ce este interesant? Ei bine, conceptul. Precedenta generatie avea o caroserie specifica. Pana si partea frontala se identifica prin propriul design si detalii. Acum insa lucrurile s-au schimbat.

GLE Coupe vine la un an dupa ce modelul standard a fost lansat. Iar „unificarea” este vizibila din punct de vedere stilistic. Ceea ce nu inseamna insa ca nu avem parte si de lucruri distincte.

Exterior/interior

Noul GLE Coupe vine, astfel, cu o grila frontala restilizata, spoiler imbunatatit si prize de aer mai ample. Plus un parbriz simtitor mai inclinat. Spre deosebire de GLE, coupe-ul propune si stopuri cu o semnatura luminoasa diferita, ca si un spoiler posterior redesenat.

Potrivit constructorului, oferta standard include faruri full-LED si jante cu dimensiuni intre 19 si 22 inch. Iar daca apelezi la pachetul AMG, ai parte de un „boost” in ceea ce priveste sportivitatea retetei estetice.

Similaritati gasim si la interior. Totusi, varianta Coupe are mai multe dotari in echiparea de baza – spre exemplu scaune sport sau piele artificiala pentru bord. Clientii beneficiaza de sistemul de infotainment MBUX cu ecran de 12.3 inch, dimensiune valabila si pentru ecranul instrumentarului de bord.

Bancheta din spate, rabatabila 40:20:40, include locuri pentru trei pasageri. Pe langa multitudinea de spatii de depozitare, si volumul portbagajului a crescut (simbolic) de la 650 la 655 de litri. Mai mult, pragul usii portbagajului a fost coborat cu 60 de mm, pentru a facilita incarcarea. Se mai poate cobori inaltimea puntii posterioare cu alti 50 de mm prin apasarea unui buton daca exista o suspensie pneumatica la bord.

Dimensiuni

GLE are un ampatament cu 80 de mm mai mare decat al vechii generartii. In cazul versiunii Coupe sporul este de numai 20. Ceea ce inseamna cu 60 de mm sub al versiunii „standard”. Pentru un plus de sportivitate, spun germanii.

Inregistram spooruri si la celelalte capitole. In comparatie cu modelul anterior, noul GLE Coupe este si mai lung cu 39 de mm (4.939 mm), dar si mai lat cu 7 mm (2.010 mm). Laturile si suprafetele caroseriei, precum si niste elemente de sub aceasta, au fost remodelate pentru a reduce rezistenta aerodinamica cu 9%.

Motorizari

GLE Coupe are din start trei motorizari. Doua dintre acestea sunt dotate cu dieselul bi-turbo cu sase cilindri in linie OM 656 de 2.9 litri. Pe modelul GLE 350 d acesta produce 272 CP si 600 Nm, iar pe GLE 400 d  330 CP si 700 Nm. Cutia de viteze este una automata 9G‑TRONIC, iar sistemul de tractiune este unul integral standard.

Singura versiune pe benzina disponibila este Mercedes-AMG GLE 53 4Matic+ Coupe. Aceasta poate fi identificata prin grila caracteristica cu 15 lame verticale si alte elemente decorative marca AMG. Agregatul M256 de 3.0 litri cu sase cilindri in linie este conectat atat la un turbo compresor. Puterea este de 435 CP la 6.100 rpm, iar cuplul de 520 Nm intre 1.800 si 5.800 rpm. Totodata, nemtii au venit si cu tehnologia mild-hybrid EQ Boost la 48V care pluseaza cu 22 CP si 250 Nm.

Resursele versiunii sunt gestionate de transmisia AMG Speedshift TCT 9G si de sistemul de tractiune integrala 4Matic+. Acceleratia de la 0 la 100 km/h are loc in 5.3 secunde, in timp ce viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h.

Tehnica

Din nou, ca si un GLE normal, SUV-ul Coupe poate fi dotat cu trei tipuri de suspensii: cu arcuri, pneumatica AIRMATIC sau E-ACTIVE BODY CONTROL. Ultima este de tip hidropneumatica, functioneaza cu ajutorul unui sistem electric de 48 V si este capabila sa ajusteze toate cele necesare la fiecare roata individual.

Pentru un plus de confort si un comportament neutru, nemtii propun si functiile Road Surface Scan si Curve. Prima dintre acestea analizeaza starea suprafetei de rulare in timp real si actioneaza inainte ca masina sa ajunga in zonele delicate, in timp ce a doua functie inclina masina spre interiorul virajului.

Modelul preparat de AMG dispune si de o transmisie diferita AMG SPEEDSHIFT TCT 9G ((TCT = Torque-Clutch Transmission) cu un hidro transformator, un sistem de tractiune integrala AMG Performance 4MATIC+ si mecanisme de franare mai mari cu discuri de 400/345 mm.

Suspensia standard este una de tip AMG RIDE CONTROL+ cu perne de aer si cu amortizoare adaptive, care impreuna cu arcurile au setari sport. Optional, in loc de una E-ACTIVE BODY CONTROL se pune la dispozitie una AMG ACTIVE RIDE CONTROL cu stabilizatori electro-mecanici activi anti ruliu, din nou operati prin sistemul electric de 48 V.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.