Alfa Romeo Tonale este considerat un model crucial pentru marcă. SUV-ul trebuia să intre în producție în octombrie, însă, potrivit Automotive News, lansarea sa a fost amânată.

Potrivit sursei amintite, noul CEO al mărcii, Jean-Philippe Imparato, a cerut performanțe mai bune de la sistemul de propulsie plug-in hybrid. Informația a fost confirmată și de surse ale furnizorilor celor de la Alfa Romeo.

În plus, s-a putut deduce și dintr-o declarație a oficialilor sindicatului metalurgic FIM-CISL. Aceștia au declarat: „Am solicitat companiei să își îndeplinească obiectivul de a începe producția modelului Alfa Romeo Tonale până la sfârșitul acestui an, dar avem semne ale unei posibile întârzieri.”

Imparato știe ce spune

Veteranul Grupului PSA, Imparato, a fost șeful mărcii Peugeot. El a preluat conducerea Alfa Romeo după fuziunea din ianuarie a PSA și Fiat Chrysler Automobiles pentru a crea Stellantis. Și a văzut în premieră modelul cu prilejul unei vizite efectuate la sediul european al FCA din Torino, în perioada 19-20 ianuarie.

Ei bine, el a comparat Alfa Romeo Tonale, din punctul de vedere al performanțelor, cu ceea ce știa de la modelele Peugeot. Moment în care a cerut și modificările la sistemul PHEV. „Vrem să fim pe piață cu cea mai actualizată ofertă electrificată, folosind tehnologia și know-how-ul Stellantis. Echipele noastre din Pomigliano lucrează cu tărie pentru a actualiza linia de producție”, au precizat oficialii producătorului auto.

Alfa Romeo Tonale va folosi aceleași elemente de bază ca și Jeep Compass. Reamintim, versiunea PHEV a lui Compass propune un motor 1.3 și unul electric, de 60 CP, alimentat de o baterie de 11,4 kW. Este disponibilă în două variante de putere, 190 CP și 240 CP. Și poate fi condus până la 49 km în modul full electric.

Prin comparație, Peugeot 3008 PHEV are un motor mai mare, mai mulți cai putere și o autonomie superioară. Mai exact, motor pe benzină de 1,6 CP de 200 CP, combinat cu un motor electric de 81 kW pe puntea față și un motor de 83 kW pe puntea spate. Are o putere totală de 300 CP. Are o baterie de 13,2 kWh și poate parcurge până la 59 km în modul complet electric. Hibridul plug-in 3008 are, de asemenea, emisii de CO2 mai mici. Vorbim despre 29-41 g / km, comparativ cu emisiile Compass 44 – 47 g/km.

Alfa Romeo Tonale, rol cheie

Gama de produse Alfa a scăzut la doar două modele, Stelvio și Giulia. Iar vânzările mărcii au scăzut pe cele mai mari două piețe ale sale. La nivel global se vorbește de numai 53.422 de unități, cu 9% mai puțin față de 2019. Iar în Europa, vânzările au scăzut cu o treime, la 35.503 de unități. Dintre care 17.332 au fost Stelvio și 10.747 au fost Giulia, potrivit JATO Dynamics.

Astfel, Alfa Romeo Tonale va avea un rol-cheie în revigorarea averilor Alfa Romeo. Și aceasta pentru că el face parte din segmentul SUV/crossover compact. Unul care este în plină expansiune. Tonale va fi primul model nou al mărcii de când Stelvio a intrat în producție la uzina FCA Cassino din centrul Italiei, la sfârșitul anului 2016.

SUV-ul Alfa Romeo Tonale a debutat, în formula de concept, la Salonul Auto de la Geneva din 2019. Modelul era programat să intre în producție în octombrie la uzina de la Pomigliano a FCA, lângă Napoli, unde este produsă autoturismul Fiat Panda.

Un alt SUV planificat

Alfa Romeo Tonale nu este singura noutate SUV din gamă. În 2023 ar urma să apară un alt model mai mic, care va avea o versiune complet electrică, dar și versiuni cu combustie clasică. Acesta va fi construit la uzina Stellantis din Tychy, Polonia, alături de modele similare pentru Jeep și Fiat folosind arhitectura CMP a PSA.

Viitorul Alfa pare sigur în cadrul Stellantis, în ciuda portofoliului larg de mărci al grupului. Reamintim, acesta include Chrysler, Dodge, Jeep și Ram în SUA și Peugeot, Citroen, DS Automobiles, Opel / Vauxhall, Fiat, Lancia și Maserati în Europa.

În ianuarie, în cadrul unei conferințe de presă pentru prezentarea noului grup, CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a spus că recunoaște „valoarea ridicată pentru Stellantis atât a mărcilor Alfa Romeo, cât și a celor Maserati”. Tavares l-a însărcinat pe Imparato, care a reușit cu succes în funcția de CEO Peugeot, să reînvie vânzările Alfa Romeo. Dar și să dezvolte noi modele comune pentru Alfa, DS și Lancia.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.