Stelvio Quadrifoglio ne-a dat o prima intalnire pe circuitul ATA. Impreuna cu Giulia, despre care va vom povesti cu alt prilej. Care au fost primele impresii, aflati in randurile care urmeaza. Si nu uitati sa reveniti pentru ca ne-am propus sa ii dam lui Stelvio QF o noua intalnire, mai lunga, pentru un test complet.

Sa facem cunostinta…

Stelvio Quadrifoglio, prim contact pe circuit Stelvio-Quadrifoglio_8Scaune-scoica si 3,8 secunde pentru 0-100 km/h. Frane ceramice si mod Racing. Nu-i asa ca nu va vine sa credeti ca vorbim despre un SUV? Ei bine, tocmai despre un astfel de model vorbim. O bijuterie care si-a aratat din plin muschii pe Nurbuurgring Nordschleife, incheind parcursul cu un 7:51.7 care a reprezentat un record al segmentului. Pe pista Iadului Verde!

Astfel ca in aceasta formula, Quadrifoglio, Stelvio este mai mult decat un exponent sexy al celui mai dinamic segment al pietei, cel SUV. Caci, iata, dincolo de confort, de siguranta de top – 5 stele EuroNCAP si protectie de 97% pentru pasagerii adulti – si de spatiul suficient pentru o vacanta cu familia, te provoaca sa-ti testezi limitele.

Stacheta este sus. Caci motorul twin-turbo V6 de 2.9 litri cu care si Giulia a facut furori il are drept autor pe Gianluca Pivetti. Iar expertiza Ferrari se simte in comportamentul acestei unitati ccare propune 510 CP. Plus un cuplu disponibil la valoarea sa maxima, extrem de generoasa – 610 Nm – inca de la 2.500 rpm. Gratie carora modelul atinge acea valoare de 3,8 secunde. Referinta intr-un segment din care mai fac parte un Porsche Macan, Jaguar F-Pace, Audi Q5, BMW X4 si Lexus NX.

„Si, gata? Mai vreau…”

Da, cam asta asta a fost prima reactie a lui Ciprian. Insotita de un zambet larg si acea privire pe care o folosesc cei mici atunci cand isi doresc sa neutralizeze orice forma de refuz. Sansa la supliment n-a primit-o, insa, un bob zabava. Ne vom reintalni cu Stelvio Quadrifoglio, asa cum v-am spus deja.

L-am lasat sa iasa din…”transa”, si am pornit a discuta despre senzatii. „Stii, m-am uitat aseara pe cateva review-uri, si am retinut o intrebarea unui tip de la Autocar parca…Sa fie acest un SUV capabil sa-l determine pe proprietar sa se dea jos din pat duminica dimineata pentru a pleca la o plimbare? Ei bine, eu ii spun ca da”, a fost concluzia.

Race mode, cool experience

Intr-adevar, dincolo de cifre, experienta cu Stelvio Quadrifoglio iti genereaza o astfel de impresie. Expertiza Ferrari nu se rezuma doar la motor. Sosirea lui Philippe Krief, inginerul de sasiuri responsabil cu 458 Speciale, se simte nu doar la Giulia, ci si la acest SUV.

Sistemul DNA permite mai multe moduri de rulare. Normal, pentru drumuri zilnice, si consum redus. All Wheather, pentru reactii prompte in situatii de aderenta scazuta. Dynamic, care trezeste masina la viata, si simti adrenalina in doze mici, constante. Si Race. Pentru situatii ca aceasta, pe circuit. Echivalentul unui dus rece. Care iti trezeste simturile si iti ofera experiente pe care le vrei repetate.

Ei bine, chiar in absenta asistarii electronice, masina se comporta perfect. Suspensia double wishbone de pe puntea fata si multi link de pe cea spate, ca si centrul de greutate plasat ideal, tin masina lipita de sosea. Apoi, ansamblul motor-transmisie este intr-o armonie deplina, cutia automata cu 8 rapoarte oferindu-ti inclusiv senzatiile oferite de retrogradarile rapide.

Directia este precisa, directa, si contribuie la agilitatea modelului. Iar tractiunea integrala contriuie din plin la o experienta de top. In mod normal Q4 insista pe puntea spate. Insa transfera pana la 50% dinn cuplu catre rotile fata in situatiile in care este nevoie. In acelasi timp, doua ambreiaje montate pe puntea spate, optimizeaza cuplul pentru fiecare roata. Astfel ca si fara asistarea stabilitatii, Stelvio Quadrifoglio iti da o senatie de maxima siguranta fara sa te impiedice sa te joci.

Exact ce ne doream. Acum este timpul pentru imagini. Si urmeaza testul mare, ca-i musai sa vedem cum este Stelvio Quadrifoglio si in regim de masina de fiecare zi. Sunt sigur ca nu o sa ne dezamageasca.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.