Din pacate, nu exista inca vesti despre o noua masina sport RX.
Oficial: Mazda confirma reintoarcerea motorului rotativ ca optiune de extindere a autonomiei Wankel_Cycle_anim_enZvonurile erau adevarate. Mazda aduce inapoi motorul rotativ, dar nu va incantati inca. In loc sa serveasca drept inima unei viitoare masini sport RX, motorul rotativ „extrem de silentios” va actiona ca o optiune de a extinde autonomia viitoarelor modele electrice. Va face acest lucru prin reincarcarea acumulatorului in timpul conducerii pentru a prelungi autonomia unui model electrificat.

 

 

Detaliile sunt putine in acest moment, dar compania spune ca noul motor rotativ este mic si ofera o „putere mare”, fiind in acelasi timp compatibil cu o gama de platforme electrice. Interesant este faptul ca Mazda continua sa mentioneze ca motorul rotativ a fost proiectat sa functioneze si pe gaz petrolier lichefiat (GPL) si sa joace si rolul de sursa de energie electrica intr-o situatie de urgenta.

La inceput, Mazda va lansa doua modele pe baterii, unul care va fi alimentat exclusiv de baterii, in timp ce celalalt va combina o baterie cu motorul rotativ care actioneaza ca dispozitiv de prelungire a autonomiei. Ambele sunt programate sa iasa in 2020 si vor deschide calea pentru un viitor electrificat, in timp ce marca japoneza estimeaza ca 95% dintre masinile sale vor fi electrificate intr-un fel sau altul pana in 2030. Restul de cinci procente vor fi reprezentate de vehicule pur elctrice.

In timp ce adopta electrificarea, Mazda dezvolta in continuare motoare cu combustie interna cu noua generatie de unitati de benzina SkyActiv-X care beneficiaza de aprindere prin compresie.

Toate aceste eforturi sunt facute pentru a ajuta Mazda sa-si atinga obiectivul de reducere a emisiilor de CO2 la jumatate pana in anul 2030 fata de nivelurile din 2010.

Sursa: Motor1

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.