Mazda a lansat la Tokyo primul sau model electric de serie, MX-30. Modelul, despre care v-am oferit deja primele detalii, reprezinta un nou pas al marcii in demersul de reducere al emisiilor. Unul in care un rol important il are si inovatorul motor Skyactiv-X.

Yasuhiro Aoyama presedinte si CEO Mazda Motor Europe a declarat: „Designerii si inginerii au avut un obiectiv foarte clar pentru primul nostru vehicul electric cu baterii. Trebuia sa aiba un design care iese in evidenta, sa fie excelent la condus, un element cheie al ADN-ului Mazda. Si, cel mai important, sa contribuie pozitiv la reducerea emisiilor pe intregul ciclu de viata al produsului”.

Noul model va ajunge la dealerii din Europa in a doua jumatate a anului 2020.

De ce MX?

Prefixul MX a fost folosit de Mazda pentru produsele care nu au fost in ton cu tendintele pietei auto. Un exemplu este MX-5, sportiva cu doua locuri aparuta cand roadster-ul nu era in trend.

Acum Mazda propune un alt tip de experienta pentru un model electric. Isi propun sa ofere emisii zero, dat sa le permita clientilor sa experimenteze placerea de a conduce. „Ne-am concentrat toate eforturile pe crearea unei masini electrice care anticipam ca va fi o a doua masina pentru posesori. O masina electrica, dar care are caracteristicile unei masini obisnuite. Si a carei autonomie va satisface nevoile clientilor”, a completat Aoyama. Mazda MX-30 ofera o autonomie de aproximativ 200 de km, peste media zilnica de 48 km de condus a unui sofer european.

Sporty SUV/Crossover 

Stilistic vorbind avem de-a face cu un model SUV/Crossover cu accente sporty. Tusele fluide, distinctive si elegante, tipice modelelor din gama actuala a marcii, li se adauga, drept punct suplimentar de atractie, sistemul „suicide doors”. Portierele se pot deschide la 80, respectiv 82 de grade. Si, evident, au si un caracter util, facilitand accesul in interior.

Interiorul pune accent pe latura grijii pentru natura. Materialele reciclate inlocuiesc pielea reala cu o alternativa eco. In plus, in consola centrala este integrat un spatiu de stocare creativ realizat din pluta. Altfel, MX-30 ofera, in premiera pentru un model Mazda, ecran tactil de 7 inch care inlocuieste panoul cu butoane pentru controlul climatizarii. Alt ecran de 7 inch este dedicat sistemului multimedia, iar un alt monitor se gaseste pe panoul de bord.

Pachet e-Skyactiv

Senzatia naturala de condus, cu raspuns rapid al acceleratiei, este garantat de abordarile tehnice inovatoare din pachetul e-Skyactiv. Reamintim, acesta presupune, intre altele, integrarea bateriei in structura caroseriei. Fapt care conduce la un spor al rigiditatii si un raspuns mai bun al masinii la manevre.

MX-30 va utiliza un singur motor care genereaza 143 CP (106 kW) si o baterie cu o capacitate de 35,5 kWh. Inginerii Mazda au creat un sistem de sunet electronic in interiorul masinii, sincronizat cu cuplul motorului. Pentru a oferi conducatorului auto senzatii similare celor oferite de masinile cu propulsie clasica.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.