Aşa cum aţi aflat din articolul precedent (pe care îl puteţi citi AICI) Jeep a luat naştere din dorinţa soldaţilor americani de a putea transporta mai uşor muniţia în timpul celui de-al Doilea Război Mondial.
Povestea fabuloasă a Jeep-ului a început în anul 1940 când producătorul Willys Overland a început să scoată pe piaţă maşină offroad care a făcut istorie. Până în anul 1945, s-au produs 360 de mii de astfel de unităţi.

1945 este anul în care începe să se producă linia civilă a Jeep-urilor denumită ”civilian jeep”. Primul model din această linie a fost CJ2A.
În 1946 iese pe piaţă primul model Jeep Vaon. Până în anul 1965, s-au produs 300 de mii de astfel de maşini. Acestea erau disponibile în două culori: roşu şi crem. Mai târziu, însă, au apărut şi cu aspectul de ”woodie” .
Construcţia Jeep Truck începe în anul 1947, iar până în 1965 se fabrică 200 de mii de bucăţi.
1948 este anul în care apare Willys Jeepster. Producţia acestui model încetează în 1950 timp în care s-au fabricat doar 19 mii de bucăţi.

Producţia de CJ3A începe în anul 1949, iar în doar 4 ani au fost fabricate 132 de mii de maşini. De asemenea, Willys construieşte un vagon care va marca evoluţia ulterioară. Willys Wagon primeşte un motor de 6 cilindri şi 72 de cai putere, o tracţiune integrală nepermanentă 4X4. Astfel, se poate spune că a fost creat primul SUV din lume.
În 1952, Willys începe producţia de CJ3B. Acesta primeşte un motor mare din seria F cu o putere mai mare cu 25% faţă de precedentele modele. Până în anul 1968 s-au vândut 155 de mii de bucăţi.
1953 este anul primei mari schimbări. Kaiser Motors Corp cumpără Willys Overland Motors şi îi schimbă numele în Willys Motor Company.
1954 este anul în care Willys Wagons primeşte motorul ”super hurricane” de 115 cai şi 6 cilindri. Totodată, acesta este anul în care se lansează CJ5, acesta devenind cel mai longeviv model, fiind fabricat timp de 30 de ani.
În 1956, compania anunţă intrarea în fabricaţie a camionului FC 150 pe şasiul de CJ5. În acelaşi an, se anunţă modelul CJ6, acesta având la bază şasiul CJ5 prelungit cu 20 inch. Până în 1983 se fabrică 50 de mii de unităţi.

1957 este anul când intră în fabricaţie FC 170, acesta având la bază modelul FC 150 alungit cu 103 inc şi motor de 6 cilindri.
1963 este anul când se ia cea mai ciudată decizie în cadrul companiei. Aceasta îşi schimbă numele în Kaiser Jeep şi se retrage numele de Willys.
În 1970, Kaiser Motor Corporation este cumpărată de AMC (American Motor Corporation)
Prima măsură luată de AMC se produce în anul 1972 când modelul CJ5 este puţin alungit pentru a se potrivi cu motorul AMC de 6 cilindri.
Numele Willys Overland este reînviat şi apare ca divizie de vânzări în cadrul AMC în anul 1975.
1983 este anul când se încheie producţia de CJ5. În 30 de ani au apărut 610 mii de unităţi.
1984 este anul în care apare modelul XJ sau, aşa cum mai este cunoscut, Jeep Cherokee. Acesta este considerat cel mai de succes SUV in toate timpurile.

În 1987, Chrysler Corporation cumpără AMC şi este lansat modelul Jeep Wrangler.
Jeep Grand Cherokee apare în 1993, ca răspuns la apetitul producătorului american către maşinile de lux.
1998 – Chrysler şi Daimler Benz fuzionează prin aport.
În 2001, Daimler Chrysler construieşte o nouă fabrică în Toledo. Este fabricat ultimul Cherokee – platforma XJ, fiind înlocuit în 2002 de KJ care va purta tot numele de Cherokee sau Liberty.
În 2007 este lansat JK ca o versiune redesenată a lui Wrangler și pentru prima oară Wrangler cu 4 uși. De asemenea, în acelaşi an este lansat și modelul Commander XK. Tot în 2007, Daimler vinde aportul Chrysler lui Cerberus Capital.

Vedeţi în filmuleţul de mai jos imagini unice cu istoria Jeep.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here