Jepp-ul s-a născut într-o perioadă tumultoasă a omenirii. Mai exact, ne referim la anul 1940, în perioada celui de-al Doilea Război Mondial. Maşina off-road a luat naştere la cererea armatei americane către constructorii de automobile. Armata americană îşi dorea un astfel de vehicul de uz general încă din Primul Război Mondial.

Marca de automobile off-road Jeep este produsă, în prezent, de constructorul american Chrysler. Primul vehicul Jeep a apărut ca prototipul Bantam BRC. Încetul cu încetul, aceasta a devenit principala maşină off-road a armatei SUA şi a aliaţilor în timpul celui de-al Doilea Război Mondial.

De unde vine denumirea de Jeep?

Alegerea numelui de Jeep are în spate o poveste interesantă dar, în acelaşi timp, amuzantă. În primul rând, provine de la iniţialele GP ce înseamnă General Porpouses. În traducere, aceasta înseamnă automobil de uz general. Pe de altă parte, se poate spune că numele a fost inspirat de Eugene Jeep, care este un personaj de desene animate ce apare alături de Popeye. În filmuleţul animat, Jeep era personajul care reuşea să se strecoare în orice loc.

Care este primul Jeep care a intrat în război

Pentru prima dată, maşina Jeep a intrat în război în anul 1941 şi a purtat numele de Willys Quarter – Ton Jeep. Maşina minune s-a întors cu bine din război şi, fiind percepută ca un adevărat erou, a rămas definitiv cu numele de Jeep. Iniţial, numele a fost scris cu vopsea de soldaţii americani pentru ca mai apoi să fie preluat definitiv de cei care produceau maşina.

Istoria celor de la Willys începe în anul 1908, atunci când John North Willys cumpără Overland Division. În 1912, compania şi-a schimbat denumirea în Willys Overland Motor Corporation. În perioada crizei, compania a dat faliment, însă firma s-a reorganizat şi a apărut pe piaţă ca Willys-Overland Motors, Inc.

Ce caracteristici aveau Jepp-urile din al Doilea Război Mondial

Principalele caracteristici ale primelor maşini off-road de acest tip au fost: tracțiune pe față și tracțiune pe spate, posibilitatea schimbării motorului pentru creșterea puterii, caroserie dreptunghiulară, parbriz față rabatabil și minim 3 scaune, capabilități de remorcare, posibilitatea montării mitralierei de 30 mm cu tot cu afet, un sistem de lumini „black” pentru camuflaj de front, baia de ulei ce avea posibilitatea răcirii uleiului, frâne erau hidraulice, axe cu ungere proprie, ampatamentul era de 80 inchi, înălțimea maximă de 40 inchi, greutatea maximă de 1275 kg, un sistem special de cabestan şi prindere în pivot şi să aibă cel puţin 4 cilindri.

În articolul următor vă vom prezenta evoluţia mărcii Jeep până în ziua de astăzi.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.