transportatori protest

Transportatorii pun in continuare presiune pe Guvern. Ei sunt nemultumiti de intarzierea emiterii ordonantelor de urgenta promise de Guvern in domeniul transporturilor de pasageri.

Astazi, taxiuri, autocare si autobuze din aproape toate judetele au blocat cea mai mare parte din Piata Victoriei. Protestul a fost organizat de Federatia Operatorilor Romani de Transport (FORT).

„Daca la prima sedinta de Guvern, de saptamana viitoare, cererile noastre nu sunt pe ordinea de zi, oprim transportul de tot”, afirma reprezentantii FORT. FORT sustine ca actiunea vizeaza combaterea eficienta a transportului ilicit de persoane. In plus, ea ar viza si prelungirea programelor inactiuneaterjudetean si judetene de transport pasageri.

Transportatorii protesteaza si joi

Actiunile vor continua si maine. Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR) a anuntat deja ca va relua protestele de strada. La protest vor participa transportatori autorizati apartinand membrilor COTAR, insumand peste 5.000 de autovehicule. Coloana ar urma sa se formeze de la Piata Victoriei pana la Casa Presei Libere.

Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania este reprezentativa la nivel national pe sectorul de activitate „transporturi rutiere”, „scoli de conducere auto”. Ea are ca membri federatii si asociatii din randul transportatorilor de persoane, transportatorilor in regim de taxi si inchiriere, scolilor de conducatori auto.

Ce vor protestatarii?

Transportatorii spun ca vizeaza transportul ilicit de persoane. Insa, in fapt vor eliminarea concurentei firmelor care ofera solutii alternative. Cum sunt, Uber, Taxify, etc. Si aceasta pentru ca statutul lor pe piata este ambiguu, legislatia noastra nefiind armonizata cu cea europeana.

Apoi, transportatorii sunt nemultumiti si din cauza ca, potrivit unui ordin adoptat de fostul ministru al Transporturilor, Lucian Sova, sanse mai mari sa castige, la licitatie, traseele de transport intrajudetean in interjudetean vor avea, in aceast an, transportatorii cu masini noi, nu cei care au cea mai mare vechime pe respectivele trasee.

Or, in aceste conditii, transportatorii care opereaza deja de ani buni anumite trasee risca sa isi piarda exclusivitatea. Si, in consecinta, sa castige mai putini bani. In context, transportatorii cer prelungirea actualelor conditii in care se face transport intrajudetean si interjudetean pentru inca 4 ani.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.