Smart a confirmat că intenționează să lanseze primul său SUV în 2022. Potrivit informațiilor va folosi o nouă platformă electrică dezvoltată de gigantul chinez Geely.

Acesta este primul anunț major privind produsele Smart de la startul anului 2020. Moment în care, reamintim, s-au pus bazele unui joint-venture între Daimler și proprietarul Volvo, Geely.

Un model reconoscibil ca Smart

Potrivit unui postări pe Linkedin a lui Daniel Lescow, Smart Vice President of Global Sales, Daniel Lescow, noul model nu va abandona principiile mărcii. O să aibă dimensiuni super-compacte și va fi „instantaneu recunoscut” ca un Smart. Și va combina proporțiile clasice cu utilizarea inteligentă a spațiului interior.

De design se va ocupa Mercedes-Benz. În schimb, de latura tehnologică se vor ocupa cei de la Geely. Modelul se va produce în China, având în vedere în principal piața locală. Însă, promite Lescow, citat de Auto Express, mașina va veni pe piețele europene. Și va viza cinci stele la testele Euro NCAP.

Un Smart de segment B

Altfel, chiar dacă va rămâne un automobil compact, nu este exclus să crească în dimensiuni. Mai precis să devină primul vehicul al mărcii din segmentul B de la prima generație ForFour.

De altfel, în luna ianuarie a anului trecut, cu prilejul anunțului legat de noul joint-venture, Smart anunța intenția de se muta în acest segment. Cu un accent pe „vehicule electrice premium.” Ca atare, noul SUV electric Smart ar urma să fie un rival pentru Peugeot e-2008 și DS 3 Crossback E-Tense.

Platformă nouă

Noul model urmează să fie construit pe o platformă nouă a celor de la Geely. Aceasta este  denumită Sustainable Experience Architecture (SEA). Iar ea urmează să fie folosită de modelele Smart de nouă generație, dar și pentru alte branduri ale grupului. Aceasta împarte elemente ale designului său cu binecunoscuta platformă CMA care stă la baza lui Volvo XC40 și Polestar 2.

Geely descrie platforma SEA ca fiind extrem de scalabilă și susține că este potrivită pentru vehicule variind de la segmentul A la E. De asemenea, este în curs de dezvoltare o variantă cu tracțiune integrală dedicată unui vehicul comercial.

Specificațiile nu au fost dezvăluite, dar în forma sa cea mai amplă platforma va putea fi utilizată pentru mașinile electrice cu o autonomie de 700 de km la o singură încărcare. Și care să permită integrarea conducerii autonome și a actualizărilor over-the-air. În cazul modelului SUV de la Smart, din pricina dimensiunilor (și implicit a celei a bateriei) probabil că autonomia va fi de 320-350 km. O valoare suficientă pentru a rivaliza cu platforma e-CMP a grupului PSA.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.