MINI John Cooper Works GP este cel mai rapid model al marcii britanice care a fost omologat vreodata pentru sosele. El va fi prezentat la Salonul Auto de la Los Angeles si va fi produs intr-o serie limitata de 3.000 de unitati. Livrarile vor demara in martie 2020.

Puterea sa suplimentara fata de cea a MINI John Cooper Works este de 55 kW/75 CP. Astfel MINI John Cooper Works GP este pozitionat si mai exclusiv fata de precedentele doua generatii ale acestui model. Fiecare dintre ele s-au produs intr-o serie de 2.000 de unitati. MINI Cooper S cu kit John Cooper Works GP, lansat in 2006, si MINI John Cooper Works GP din 2013 au reflectat deja stilul sportiv prin motoarele supraalimentate de 160 kW/218 CP, tehnologia specifica a suspensiei si dotarile exclusive de echipare si design.

MINI-John-Cooper-Works-GP-2 MINI John Cooper Works GP, cel mai performant MININoul MINI John Cooper Works GP duce experienta performantei intr-un automobil premium de clasa mica la un nivel complet nou. Pe parcursul testelor din timpul procesului de dezvoltare pentru serie, a parcurs un tur pe bucla Nordschleife de la Nürburgring in mai putin de opt minute. Ceea ce inseamna cu aproape o jumatate de minut mai repede decat predecesorul sau.

Sursa impresionanta de putere

Un motor cu patru cilindri, conceput pentru performante maxime si bazat pe competenta in motorsport, furnizeaza puterea modelului. Propulsorul de 2,0 litri dispune cea mai noua generatie a tehnologiei MINI TwinPower Turbo. In egala masura are numeroase detalii modificate cu precizie care il deosebesc de propulsorul de la MINI John Cooper Works. Este vorba, intre altele, despre un arbore cotit intarit cu diametru extins al lagarului principal, tije de legatura fara bucse si un nou amortizor de vibratie torsionala cu racire optimizata.

Performanta superioara a motorului cu patru cilindri este obtinuta prin intermediul unui turbocompresor nou dezvoltat. Este integrat in galeria de evacuare si este echipat cu o supapa de deviere a aerului care contribuie la optimizarea reactiei sale.

Raportul de compresie al motorului de la MINI John Cooper Works a fost redus de la 10,2 la 9,5. Canalul de admisie a aerului este si el o dezvoltare noua. Sectiunile transversale de admisie si curgere marite si volumul crescut al amortizorului de zgomot asigura o descarcare maxima.

Suplimentar, cea mai noua generatie a injectiei directe pe benzina favorizeaza o dezvoltare spontana a puterii. Noile injectoare dispuse central intre supape, au capacitatea de a face fata debitului crescut, transportand combustibilul la o presiune de injectie de pana la 350 bar. Tehnologia MINI TwinPower Turbo include si control complet variabil al supapelor bazat pe VALVETRONIC,si control variabil al arborelui cu came pe partea admisiei si a evacuarii (dublu VANOS).

Livrare spontana a puterii, acceleratie impresionanta

Motorul cu patru cilindri dezvolta cuplul maxim de 450 Nm la 1.750 rpm si il mentine pana la o turatie de 4.500 rpm. Puterea maxima de 225 kW/306 CP este disponibila intre 5.000 si 6.250 rpm.

Noul MINI John Cooper Works GP sprinteaza de la 0 la 100 km/h in doar 5,2 secunde. Nu exista o limitare electronica pentru acceleratia noului MINI John Cooper Works GP. Viteza maxima este de 265 km/h.

Sistemul de evacuare specific modelului genereaza o acustica puternic emotionala

Dezvoltarea spontana a puterii si capacitatea impresionanta a motorului de a urca in turatii sunt subliniate de acustica sistemului de evacuare. Un sistem dezvoltat special pentru acest model. Cand este condus intr-o maniera relaxata, in intervalul de turatii joase, automobilul produce o acustica temperata. In conditii de sarcina completa, dezvoltarea puterii este insotita de un sunet care este inspirat din motorsport.

Teava dreapta a tubulaturii sistemului de evacuare duce la un amortizor spate foarte mare, cu un design interior specific. De acolo, doua tevi de esapament cu decoratiune din otel inoxidabil lustruit mat (diametru de 90 de milimetri) se unesc pe mijlocul difuzorului spate. Acestea ofera si imagine spectaculoasa, in acord cu performantele si designul noului model. Una dintre caracteristicile care optimizeaza nivelul de emisii al sistemului de evacuare este filtrul de particule. Purificarea gazelor de esapament de la noul MINI John Cooper Works GP respecta standardul de emisii Euro 6d-TEMP.

Concept independent de racire dezvoltat pe baza experienta din motorsport

Conceptul de racire a fost dezvoltat special cu ajutorul experientei din motorsport. Acesta este compus din doua racitoare pentru circuitul de temperaturi ridicate, un vas de expansiune cu volum crescut, sistem de stocare a modulului de racire proiectat special si un ventilator electric cu putere crescuta.

Sistemul de racire a carterului poate fi inchis temporar prin intermediul unei noi supape de racire divizata. Astfel este optimizata reactia la incalzire a motorului. In plus, transmisia are un circuit de racire separat.

Transmisie Steptronic cu opt trepte 

Motorul de inalta performanta al noului MINI John Cooper Works GP este pozitionat transversal in fata. Tehnologia de motorsport adaptata este utilizata si pentru a transfera puterea remarcabila a motorului catre rotile fata. Noul MINI John Cooper Works GP este echipat standard cu transmisie Steptronic cu opt trepte, specifica. Una completata cu diferential blocant integrat si adaptat caracteristicilor de performanta ale motorului si cuplului ridicat.

Cea mai noua generatie a transmisiei ofera o eficienta interna crescuta. Ambreiajul convertizorului de cuplu, care este inchis imediat dupa pornire, asigura o legatura directa a motorului si un sentiment de condus spontan. Un nou sistem de control al transmisiei permite o strategie de schimbare foarte sportiva.

Transmisia Steptronic cu opt trepte este operata prin intermediul unui comutator electronic de selectare a vitezelor specific modelului. Interventia manuala in selectia vitezelor este posibila si cu ajutorul clapetelor de schimbare disponibile standard pe volan. Caracteristicile de schimbare care sunt orientate spre un condus foarte sportiv. In plus, nivelul turatiei crescute a motorului, feedbackul direct asupra comenzilor de schimbare si o crestere suplimentara a dinamicii de schimbare sunt observate si in modul sport automat (modul de transmisie DS).

Diferential blocant mecanic

Diferentialul blocant mecanic integrat in transmisie asigura distribuirea cuplului intre rotile fata. Astfel ca promoveaza tractiunea in timpul abordarii foarte dinamice a virajelor. Este conectat cu sistemul DSC (controlul dinamic al stabilitatii). La sarcini crescute, este posibil sa se genereze un efect de blocare de pana la 31%.

Blocarea mecanica combate orice pierdere de tractiune, atat in cazul coeficientilor de frecare diferiti, cat si in cazul unei diferente de viteza intre rotile motoare. In acest scop, directioneaza o proportie mai mare a cuplului catre roata cu aderenta mai buna sau catre roata care se invarte mai lent. In acest mod orice tendinta de subvirare sau supravirare este prevenita timpuriu.

Reglaje al suspensiei specific modelului, DSC cu mod GP

Tehnologia suspensiei noului MINI John Cooper Works GP deschide o dimensiune cu totul noua a sentimentului go-kart distinctiv MINI. Versiunile specifice modelului ale suspensiei cu brat simplu pe puntea fata si ale suspensiei multibrat de pe puntea spate au fost optimizate si in ceea ce priveste rigiditatea componentelor.

Pentru a creste agilitatea, ecartamentele au fost crescute. In plus, caroseria a fost coborata cu 10 milimetri in comparatie cu MINI John Cooper Works. Arcurile, amortizoarele si stabilizatoarele au fost special adaptate. Astfel ca, dincolo de performante, permit si cresterea rigiditatii.

Ca alternativa la setarea standard, DSC ofera si un mod GP care poate fi activat cu ajutorul unui comutator. Aceasta setare creste pragurile pentru interventiile de stabilizare din partea sistemului de franare si a sistemului de control al motorului. In combinatie cu diferentialul blocant mecanic, aceasta ofera un suport si mai intens pentru manevrarea agila. In plus, comutatorul pentru controlul sistemului de stabilitate la condus poate fi utilizat si pentru a accesa modul DSC Off.

Sistem de franare sport si jante ultrausoare

Sistemul de franare sport al noului MINI John Cooper Works GP asigura performante de deceleratie ridicate. Acesta cuprinde discuri de frâna cu etrier fix, cu patru pistoane, la rotile fata si frane cu etrier flotant, cu un singur piston, la rotile spate. Etrierele fata sunt fabricate din aluminiu si sunt combinate cu discuri ventilate 360 × 30 mm. Sunt finisate in Chili Red si poarta logo-ul John Cooper Works.

Noul MINI John Cooper Works GP este echipat standard cu jante usoare forjate de 18 toli. Jantele din aliaj usor, in format 8.0 J × 18, cantaresc mai putin de noua kilograme si sunt echipate cu anvelope de inalta performanta, concepute special. Capacele butucului de pe jantele din aliaj usor poarta logo-ul GP. Structura si profilul anvelopelor 225/35 R 18 sunt proiectate pentru a asigura o precizie maxima de directie, o transmisie optima a fortelor laterale si o tractiune crescuta in timpul accelerarii si decelerarii.

Design inconfundabil, proprietati aerodinamice optimizate

Noul MINI John Cooper Works GP are caracteristici de design specifice. Acestea contribuie in mod semnificativ la caracteristicile de condus ale masinii – si anume stabilitatea si manevrabilitatea precisa, chiar si in situatii extrem de dinamice. Caroseria, care a fost modificata in detaliu, optimizeaza echilibrul aerodinamic al automobilului si furnizarea orientata de aer de racire catre propulsor si sistemul de franare.

Spoilerul mare de pe acoperis, cu contururi cu aripi duble, spoilerul frontal Blackband si buza spoilerului frontal ale noului MINI John Cooper Works GP formeaza un pachet precis coordonat, conceput pentru a reduce portanta. In plus, spoilerul fata are prize de aer foarte mari. Spoilerul de pe plafon, care se extinde cu mult peste linia laterala, are un rol-cheie in optimizarea dinamicii. Cu profilul sau de aripa inversata, genereaza forta de apasare maxima cu cea mai mica rezistenta aerodinamica posibila pentru a fixa automobilul pe drum la viteze mari.

Decoratiune a pasajului rotii din plastic armat cu fibra de carbon

Dotarile inconfundabile vizual care sunt importante in ceea ce priveste proprietatile aerodinamice ale masinii includ si decoratiunile pasajelor rotilor, largi si puternic evazate. Acestea fac posibila combinarea folosirii ecartamentelor foarte late si a rotilor late cu o galerie de aer optimizata in sectiunea laterala a automobilului.

Panourile pasajelor rotilor sunt fabricate printr-un proces special si cu o combinatie de materiale utilizata in premiera de BMW Group. Aceasta consta dintr-o substructura termoplastica si o carcasa exterioara din plastic armat cu fibra de carbon (CFRP). Constructia usoara inteligenta se potriveste cu utilizarea durabila a resurselor.

Noul MINI John Cooper Works GP este prima masina de productie a BMW Group care are un strat CFRP mat expus. Numerotarea individuala cu numerele „0001” pana la „3000” se aplica pe suprafata aripilor fata printr-un proces de transfer de vopsea nou dezvoltat.

Accentele de design specifice modelului semnaleaza stilul sportiv purist

Caracterul purist al noului MINI John Cooper Works GP, orientat catre performante maxime, este subliniat suplimentar de accentele de design utilizare cu precizie. Pentru finisarea exteriorului este disponibila doar culoarea Racing Grey metalizat. Totodata, acoperisul si capacele oglinzilor exterioare sunt finisate in culoarea contrastanta Melting Silver metalizat. La fel ca spoilerul fata, difuzorul spate cu lampi de ceata integrate are o forma distinctiva. Un element transversal pe grila hexagonala a radiatorului, insertiile din priza de aer inferioara si interiorul spoilerului de pe acoperis sunt finisate in Chili Red lucios. In acelasi timp, logo-urile GP din fata si din spate, partile exterioare ale spoilerului de pe acoperis si finisajele pragurilor usilor, precum si foliile de deasupra fustelor laterale sunt finisate cu un „GP2” stilizat in Rosso Red mat metalizat.

Aici, un contrast evident este oferit de finisajul negru al contururilor farurilor, grilei centrale a radiatorului central si stopurilor, clapetei de la rezervor si mânerele usilor, precum si de insertia de pe capota si logo-ul MINI din fata si din spate. vehiculul. Insertiile negre de pe faruri si stopurile Union Jack intunecate maximum subliniaza si ele stilul sportiv fara compromis al noului MINI John Cooper Works GP.

Cockpit de masina sport

Datorita celor doua scaune si izolatiei acustice reduse pentru optimizarea masei, interiorul noului MINI John Cooper Works GP are aerul unei masini sport veritabile. Echiparea standard include scaune sport John Cooper Works in combinatie de piele si Dinamica. Acestea au margini laterale argintii, cusaturi de accentuare rosii, ecuson GP sub tetiere si centuri de siguranta rosii.

Decoratiunile interioare de pe partea pasagerului includ numerotarea automobilului respectiv. Aceasta este produsa individual pentru fiecare dintre cele 3.000 de modele sport prin intermediul imprimarii 3D.

Specific modelului, volanul John Cooper Works imbracat in piele are un aer exclusivist gratie accentelor realizate tot prin imprimare 3D. Pe langa cusaturile de accent rosii, cadrul volanului, acoperit cu piele Nappa moale, are si un marcaj central metalic pentru „ora 12”. Si clapetele de schimbare a vitezelor de pe volan sunt imprimate 3D in metal.

Accentuarile cu culori in cockpitul altfel inchis sunt oferite de logo-urile GP rosii de pe covorase. Acestea care se potrivesc cu dungile duble de pe selectorul de viteze si bara transversala din aluminiu, vopsita Chili Red. Aceasta serveste ca scut pentru a impiedica alunecarea bagajelor in caz de franare brusca.

Panoul de instrumente digital si instrumentar central cu afisaje specifice modelului

Dotarile optionale pentru noul MINI John Cooper Works GP includ controlul automat al aerului conditionat, pachetul Connected Navigation Plus, care include si telefonie cu incarcare wireless, si un sistem de alarma. Sistemul Connected Media este disponibil standard: afiseaza informatii specifice modelului pe ecranul de 6,5 toli (16,51 cm) din tabloul de bord central.

Echiparea standard include si un set de instrumente digitale pe coloana de directie. Ecranul color de 5 toli (12,70 cm), de inalta rezolutie, indica viteza atat numeric, cat si pe o scara. Ecranul specific modelului include feedback temporar si afisare permanenta dupa activarea modului GP. Un logo GP este afisat permanent in partea de sus a ecranului. Animatia grafica inainte de pornirea masinii arata o imagine specifica modelului, inclusiv logo-ul GP.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here