EQS este prima limuzină luxury complet electrică din portofoliul Mercedes-EQ și redefinește acest segment. De asemenea, EQS este primul model cu o arhitectură modulară pentru limuzine electrice.

Modelul îmbină tehnologia, design-ul, funcționalitatea și conectivitatea pentru a le oferi pasagerilor o experiență unică. Primele modele lansate vor fi:

  • EQS 450+ cu 245 kW (consum electric combinat conform WLTP: 20,4-15,7 kWh/100 km; emisii CO2: 0 g/km)
  • EQS 580 4MATIC cu 385 kW (consum electric combinat conform WLTP 21,8-17,4 kWh/100 km; emisii CO2:0 g/km).

EQS și planurile Mercedes-Benz

În cadrul inițiativei Ambition 2039, Mercedes-Benz își propune să dezvolte o flotă de autoturisme cu o amprentă neutră de carbon în următorii 20 de ani. Începând cu 2030, compania estimează că mai mult de jumătate din autoturismele comercializate vor fi electrificate. Și vorbim atât despre autovehicule complet electrice, cât și plug-in hybrid.

În multe aspecte, Mercedes se gândește deja la ziua de mâine, astăzi. Noul EQS este gândit ca fiind un autovehicul sustenabil. Modelele sunt produse printr-un proces cu o amprentă neutră de carbon. Și integrează materiale eficiente din punct de vedere al resurselor. Un exemplu fiind covorașele, care sunt realizate din fire reciclate.

Mercedes-Benz ia în considerare întregul lanț valoric, de la dezvoltare și rețeaua de furnizori, până la producție. Obiectivele Mercedes-Benz AG cu privire la protecția mediului au fost confirmate de SBTI – Inițiativa Science Based Targets.

Un moment important

„Lansarea EQS un reprezintă un moment important în drumul nostru către o amprentă neutră de carbon. Ca și pentru planul nostru de a dezvolta o flotă de autoturisme neutre din punct de vedere climatic. Scopul este să micșorăm impactul asupra planetei”, spune Britta Seeger, Membru al consiliului de management Daimler AG și Mercedes-Benz AG, Marketing & Sales.

”Și facem acest lucru prin utilizarea materialelor reciclate sau a materiilor prime regenerabile. De asemenea, îi ajutăm pe clienți să își micșoreze amprenta asupra mediului prin intermediul noii noastre funcții Green Charging. Care alimentează rețeaua cu energie electrică ecologică, cu aceeași proporție de care Mercedes-EQ are nevoie pentru încărcare”, a continuat ea.

EQS: prima limuzină electrică din segmentul luxury EQS-1

Record de aerodinamică

Experții în aerodinamică, în strânsă colaborare cu designerii EQS, au reușit, printr-un proces meticulos și atenție sporită la detalii, să obțină cel mai bun coeficient de rezistență. Unul de numai 0,20. Astfel, EQS devine cel mai aerodinamic autoturism din lume. Prcedentul record îi aparținea lui Lucid Air (0,21). Implicit, acest aspect influențează și autonomia în mod pozitiv. De asemenea, EQS se numără printre cele mai silențioase autoturisme.

Autonomia

Cu o autonomie de până la 770km (WLTP) și o putere de aproximativ 385kW, sistemul de propulsie EQS respectă toate cerințele unei limuzine progresiste din segmentul S-Class. De asemenea, este plănuită și o variantă de performanță. Care va avea până la 560 kW. Toate modelele EQS au un sistem de propulsie electric amplasat pe puntea spate. În timp ce variantele 4MATIC au unul și pe puntea față.

EQS marchează lansarea unei noi generații de baterii. Cu o densitate de energie considerabil mai mare. Bateria mai mare, dintre cele două integrate, dispune de energie utilizabilă de 107,8kWh, cu aproximativ 26% mai mult decât EQC.

Software-ul inovator de gestionare a bateriei, dezvoltat in-house, permite actualizări OTA – over the air. Astfel, sistemul de management energetic rămâne actualizat pe parcursul întregului ciclu de viață.

EQS poate fi încărcat cu până la 200kW la stațiile de încărcare rapide, cu curent continuu. În doar 15 minute, autonomia urcă până la 300 de km (WLTP). La stațiile domestice, sau la cele publice, EQS poate fi încărcat cu până la 22kW cu curent alternativ, folosind încărcătorul din dotare.

Navigare cu Electric Intelligence

Funcția de Navigare cu Electric Intelligence planifică cel mai rapid și convenabil traseu care include stații de încărcare. Și se bazează pe mai mulți factori. Având posibilitatea de a reacționa în mod dinamic la ambuteiaje sau o schimbare a stilului de conducere.

O nouă funcție constă în vizualizarea pe sistemul de infotainment (MBUX Mercedes-Benz User Experience) a capacității bateriei. Și, dacă este posibil, returul la punctul inițial de plecare fără încărcare. Stațiile de încărcare de pe traseu adăugate manual sunt prioritizate în configurarea traseului, iar stațiile sugerate pot fi excluse. De asemenea, sunt calculate și costurile aproximate de încărcare pentru fiecare stație.

EQS, filosofiile Sensual Purity și Progressive Luxury

Deși EQS este strâns legat de noua Clasa S, este construit folosind o arhitectură complet electrică. Astfel că este ușor recognoscibil printre autoturismele cu sistem de propulsie convențională. Filosofia de design, Sensual Purity, combinată cu Progressive Luxury se reflectă în suprafețele ample. Dar și în îmbinările discrete și în tranzițiile armonizate (design armonios).

Partea frontală este integrată într-o unitate Black Panel. Farurile inovatoare sunt conectate printr-o bandă luminoasă. Iar grila radiatorului de un negru închis conturează aspectul frontal distinctiv.

EQS este primul model Mercedes care oferă opțiunea activării de noi funcții prin actualizări OTA, over-the air. După configurarea inițială, anumite funcții ale EQS pot fi adaptate în funcție de propriile preferințe, precum deblocarea direcției axei spate pentru a obține un unghi de bracare de 10 grade.

Energizing Air Control Plus

Cu ENERGIZING AIR CONTROL PLUS, Mercedes-Benz adoptă o abordare complexă cu privire la calitatea aerului în interior. Sistemul se bazează pe filtrare, senzori, un concept de afișare și aer condiționat. Filtrul HEPA dispune de un nivel înalt de filtrare și poate capta particulele fine, micro-particulele, polenul sau alte substanțe din exterior.

De asemenea, este certificat „OFI CERT” ZG 250-1 în ce privește virusurile și bacteriile. Folosind funcția de pre-entry climate control, pasagerii pot opta pentru curățarea aerului din interior înainte de a intra în autovehicul.

Inteligență

Fiind un autovehicul extrem de inteligent, EQS dispune de aproximativ 350 senzori, în funcție de echipare. Aceștia înregistrează distanțele, viteza, accelerarea, condițiile de luminozitate, precipitațiile și temperatura. Ca și gradul de ocupare al locurilor, dar și expresiile șoferului sau comenzile vocale ale pasagerilor.

Toate aceste informații sunt procesate de unități de control care, controlate la rândul lor de algoritmi, au capacitatea de a lua decizii instant. Astfel, acestea formează creierul autovehiculului. Abilitățile noului EQS pot fi extinse în baza noilor experiențe, întrucât este capabil să învețe, datorită inteligenței artificiale.

Digital Light

Tehnologia revoluționară a farurilor, DIGITAL LIGHT, permite proiectarea avertismentelor sau a indicațiilor direct pe carosabil. De asemenea, noul EQS dispune de două noi funcții de asistență. Acestea afișează un semnal dacă Lane Keeping Assist sau Blind Spot Assist depistează un posibil pericol.

DIGITAL LIGHT are un modul luminos cu trei LED-uri extrem de puternice, pentru fiecare far, lumina acestora fiind refractată și direcționată de 1,3 milioane de micro-oglinzi. Rezoluția este așadar de peste 2,6 milioane de pixeli per autovehicul.

Mai mult de 40 de noi invenții sunt integrate în noul EQS. În plus, 20 de aplicații de design protejează designul extraordinar al limuzinei electrice.

MBUX Hyperscreen

MBUX Hyperscreen este elementul cheie din interiorul EQS. Unitatea de dimensiuni mari, cu display curbat, se întinde de la stâlpul A din stânga, la cel din dreapta. Trei ecrane se îmbină perfect în spatele unei suprafețe de sticlă. Afișajul OLED de 12,3 inch pentru pasagerul din față îi conferă acestuia propriul ecran și zonă de operare.

EQS: prima limuzină electrică din segmentul luxury EQS-2

Funcțiile de entertainment sunt disponibile în timpul călătoriei respectând reglementările legislative specifice fiecărei țări. Mercedes-EQ se bazează pe un concept inteligent de blocare a conținutului, facilitat de o cameră – dacă este detectată privirea șoferului către ecranul pasagerului, acesta devine întunecat în mod automat.

Cu un software adaptiv, MBUX poate fi adaptat la utilizator și poate sugera funcții de infotainment și confort. Iar cu zero layer, cele mai importante aplicații sunt afișate în partea de sus a ecranului, în câmpul de vizibilitate, în funcție de situație și context.

EQS: Evenimentul de prezentare în reluare

Dacă ai timp și vrei mai multe detalii

Da, EQS este un model special. Și merită să arunci un ochi pe documentul care urmează pentru a afla toate detaliile: Comunicat de presă EQS_en

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.