Dacia pick-up, model despre care am vorbit luna trecuta, este principala noutate a marcii. Nu este insa si singura, dupa cum veti vedea.

Presa franceza a aflat, de la oficialii Renault, ce pregateste brandul Dacia in afara pick-up-ului Duster. Ei bine, schimbarile sunt impuse de schimbarile care vor interveni in legislatia europeana si la testele EuroNCAP. Marc Suss, directorul programului de modele accesibile Global Access al Grupului Renault, a vorbit mai intai despre noile Sandero si Logan. Dar nu numai.

Dacia va utiliza pentru Sandero si Logan platforma noii generatii Renault Clio

Noile generatii Sandero si Logan urmeaza sa apara anul viitor. Ele vor beneficia de platforma noii generatii Renault Clio, CMF-B. Aceasta permite integrarea mai multor sisteme de siguranta. Intre acestea, sistemul de franare automata de urgenta, dar si camera video si senzori de marsarier. Acestea vor deveni obligatorii, dupa cum anuntam ieri, incepand din 2022.

platforma-Renault Dacia pick-up nu este singura noutate la MioveniIn plus, implementarea este viabila din punct de vedere economic. Pentru ca tehnologiile sunt deja utilizate pe o multime de modele ale Aliantei. Colegii de la L’Argus și Challenges au anuntat si momentul. Salonul Auto de la Paris din 2020 este, potrivit surselor amintite, momentul de lansare. Si aceasta pentru ca Dacia nu va participa in toamna la evenimentul de la Frankfurt.

Motorizari noi pentru Dacia

La capitolul motorizari se anunta alte modificari. Stiti deja ca Dacia Duster beneficiaza de versiunea Blue dCi 95, devenita cea mai puternica din portofoliu. In plus, propulsorul 1.6 SCe urmeaza sa fie inlocuit de noul 1.0 TCe in trei cilindri de 100 CP. Unul care va avea si o declinare in varianta GPL.

Pe de alta parte, best-seller-ul Dacia Duster va primi versiuni 4×4 pentru versiunile 1.3 TCe si 1.0 TCe 100 CP. Cutia EDC revine, dar pentru scurt timp. Marc Suss explica: „Mobilizata in dezvoltarea noilor motorizari si a implimentarii sistemului SCR pe versiunile diesel, in materie de transmisii inginerii sunt in intarziere”. In plus, anul 2020 este vazut la nivelul Grupului drept unul al Daciei. Astfel ca marca de la Mioveni va avea probabil parte de multe noutati surpriza dintre tehnologiile folosite la nivelul Aliantei.

Primii pasi spre electrificare cu versiuni hibride?

La acest capitol, ati aflat deja se numara si versiunile electrificate. Prototipul pentru Andros Trophy este numai un semnal in acest sens. Mai cu seama ca emisiile medii ale modelelor Dacia erau in 2018 la nivelul de 125-130 grame dioxid de carbon/kilometru. In 2021 limita impusa este de 95, iar apoi sa scada cu 15% pana in 2025 si 37,5% pana in 2030. Or, producatorul de la Mioveni trebuie sa se conformeze.

arhitectura-hibrida-1.6-e-Tech-1 Dacia pick-up nu este singura noutate la MioveniPentru moment insa, o versiune electrica nu s-ar justifica. „Un model electric Dacia la 27.000 de euro nu ar avea sens”, spune Suss. Astfel, primul pas este arhitectura hibrida 1.6 e-Tech. Aceasta integreaza un motor aspirat de 1.6 litri si doua unitati electrice, dintre care unul actioneaza ca generator.

Aceasta versiune urmeaza sa apara primavara viitoare pe Renault Clio 5. Un alt motiv pentru a se miza pe platforma acestuia pentru noile Sandero si Logan. Grupul are in plan si o motorizare mild hybrid cu 12 si 48 V care urmeaza sa fie implementata in acest final de an.

Se schimba si Dokker si Lodgy

Ciclul de viata al produselor Dacia este de 7-8 ani. Si cum Lodgy si Dokker au fost lansate in aprilie si mai 2012, este momentul unei noi generatii. Modelele produse in Maroc au fost deja modernizate, insa folosesc baza tehnica B0.

Deocamdata nu sunnt detalii privind platforma pe care o vor folosi. Dupa cum, inca nu se stie daca in Argentina se va pastra ideea comercializarii lui Dokker sub brandul Renault. Cu siguranta insa, pana primavara viitoare, atunci cand este prevazut sa apara noile modele, vom avea informatiile.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here