Sistemele de siguranta reprezinta o prioritate pentru industria auto. Si daca rezultatele EuroNCAP sunt doar un reper in domeniu, legislatia va schimba reperele. Se lucreaza deja intens la norme care ar urma sa intre in vigoare in 2022.

Comisia Europeana a creat deja grupuri de lucru in acest sens. Intentia este de a reduce numarul de accidente soldate cu ranire grava si decese. Care, potrivit studiilor, au la origine, in 90% din cazuri, erorile umane.

Sistemele de siguranta, daca-i lege…cu placere

Comisia studiaza inca din mai anul trecut masuri in domeniu. Si intentia este nu doar sa le propuna, ci sa le…impuna. Ca tot spune vorba din batrani, „daca-i lege, cu placere”. In plus, potrivit oficialilor Comisieii, elementele de siguranta pot nu doar sa reduca numarul accidentelor, ci sa contribuie la dezvoltarea mobilitatii conectate.

Elementele de siguranta obligatorii sunt impartite pe categorii. Pentru autoturisme, inclusiv din segmentul SUV, si camionete, lista include centuri de siguranta imbunatatite, asistenta pentru mentinerea benzii de circulatie, dar si sisteme avansate de franare de urgenta. Dincolo de acestea, deja implementate pe multe dintre automobile, mai sunt in vizor:

  • asistenta inteligenta pentru controlul vitezei
  • sistem avansat pentru mersul in marsarier
  • avertizare in caz de neatentie si somnolenta a conducatorului auto
  • dispozitive de iinregistrare a datelor in caz de accident

Potrivit declaratiilor reprezentantilor Comisiei, masurile ar trebui sa aiba un efect important. Se estimeaza ca in 140.000 de cazuri se va evita vatamarea corporala grava si masurile vor salva mai mult de 25.000 de vieti. Orizontul de timp este 2038.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.