volanul de Formula 1

Volanul de Formula 1 are o multitudine de comenzi. Cum reusesc pilotii sa se descurce cu acestea? Sunt sigur ca v-ati pus aceasta intrebare vazandu-l. Va lamurim noi.

Mai intai sa vedem cu ce avem de-a face. Iar imaginea care urmeaza este elocventa.

volan Cum reusesc pilotii sa se descurce cu volanul de Formula 1

Asadar, volanul nu ajuta doar la manevrarea monopostului, ca directie sau ca treapta de viteza. Exista inca o multime de butoane si comenzi, cu functii diferite. Plus un ecran digital central. Si mai sunt si o multime de led-uri indicatoare.

Suficiente repere ca sa iti dea batai de cap. In plus, esentiale pentru pilot. Prin intermediul acestora el are un control si mai profund asupra monopostului. Dar are acces si la informatii cruciale. Spre exemplu despre comportamentul motorului sau temperatura pneurilor. In plus, poate influenta setarile franelor, ale diferentialului si celelalte elemente indispensabile in stabilirea strategiei de cursa.

Ce face fiecare buton al volanului?

Nu vom intra in detalii despre functionalitatea butoanelor si comutatoarelor. Va lasam in schimb posibilitatea sa aflati aceste lucruri in doua filme oferite de Renault si McLaren.

Cum reusesc pilotii sa nu greseasca?

Exista insa, nu-i asa, si o alta intrebare presanta. Cum reusesc pilotii sa evite actionarea involuntara a unei comenzi in conditiile in care au manusi si sunt in focul luptei de pe circuit? Ne explica acest lucru cei de la Mercedes.

Astfel, pentru a reduce acest risc, in jurul anumitor butoane au fost instalate inele de plastic. Acestea sunt schimbate uneori, in functie de specificul cursei, si sunt gandite astfel incat sa impiedice un contact involuntar.

In cazul altor comenzi, sunt folosite butoane de tipul celor folosite in aviatie. Actionarea acestora necesita o forta tactila superioara. Si, in unele cazuri, un anumit unghi. Astfel ca simpla lor atingere nu inseamna si actiune.

In fine, exista si butoane-levier (sau on/off). Da, acelea similare cu ale intrerupatoarelor de pe vremuri. Ele sunt cele mai sigure, dar, pe de alta parte, ii cer pilotului sa isi indrepte atentia catre acest aspect o perioada mai lunga de timp. Astfel ca sunt utilizate pentru comenzi care nu sunt folosite in timpul petrecut pe pista.

Asadar, masuri de precautie au fost luate. Sigur, nu inseamna ca nu mai exista erori. Acestea pot sa apara. Insa macar se evita situatia in care pilotul ar putea sa scoata masina din viteza in loc sa foloseasca overboost-ul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here