KTM si-a demonstrat angajamentul de a imbunatati siguranta motociclistilor si de a reduce accidentele ca primul producator de motociclete care demonstreaza sistemele Adaptive Cruise Control si Blind Spot Detection.

Inca in procesul de dezvoltare, ambele caracteristici folosesc tehnologia bazata pe senzori pentru a ajuta la detectarea si prevenirea unei coliziuni din fata sau din spate. Sistemele prototip au fost prezentate pe un KTM 1290 SUPER ADVENTURE S modificat la un grup select de jurnalisti inainte de a fi difuzate live la centrul de tehnica de conducere ÖAMTC din Marchtrenk, Austria, pe 2 mai.

Sistemul de adaptare automata a vitezei de croaziera (ACC) nu este proiectat ca sistem de franare de urgenta, dar functioneaza atunci cand motocicleta este in cruise control peste o viteza desemnata. Sistemul poate detecta un vehicul in fata, de la dimensiunea unei motociclete si mai mari, si apoi se blocheaza pentru a mentine o distanta de doua secunde prin controlul automat al acceleratiei si, daca este cazul, prin aplicarea usoara a franei fata.

KTM se angajeaza in cresterea sigurantei motocicletelor KTM_Adaptive-Cruise-Control-demonstratioForma finala a sistemului este inca in curs de dezvoltare impreuna cu adaugarea capacitatii rider-ului de a personaliza distanta si viteza operationale. Cand va fi pe deplin dezvoltat, este de asteptat ca ACC sa poata raspunde mai repede decat oricare dintre rideri intr-o astfel de situatie data.

KTM se angajeaza in cresterea sigurantei motocicletelor KTM_Adaptive-Cruise-Control-system-frontKTM se angajeaza in cresterea sigurantei motocicletelor KTM_Adaptive-Cruise-Control-system-rear„Unghiul mort” pe motocicleta este de obicei verificat cu o privire lunga, in spate, care poate fi periculosa in situatii de trafic intens. Blind Spot Detection (BSD) adauga un alt set de ochi in conditii stresante de condus sau in timpul unei calatorii deosebit de lungi. BSD utilizeaza un radar de distanta mica pentru a avertiza riderul la potentialul unei coliziuni din spate nedetectate – cum ar fi schimbarea benzilor – prin avertizarea vizuala pe afisajul TFT, precum si prin iluminarea LED-urilor superioare integrate in sticla oglinzilor retrovizoare , amplificata si de semnalul sonor.

KTM se angajeaza in cresterea sigurantei motocicletelor KTM_Blind-Spot-Detection-SystemAceste caracteristici inovatoare vor face parte din noile pachete de electronice oferite pe anumite modele KTM, incepand cu MY 2021. Aceasta tehnologie va crea si alte sisteme bazate pe senzori in viitor, aflate deja in curs de dezvoltare.

Dupa demonstrarea personala a eficientei acestor sisteme jurnalistilor, conducand KTM 1290 SUPER ADVENTURE S fara mana dreapta si piciorul drept pe comenzile motocicletei, Gerald Matschl, vicepresedinte pentru KTM Research & Development, a declarat: „Ca si companie, KTM este angajata sa imbunatateasca siguranta riderilor si, de asemenea, sa reduca accidentele. Avem mult mai multe dezvoltari si multe mii de kilometri pentru a testa aceste sisteme in lumea reala inainte de a le putea implementa pe motociclete de serie, dar vin in viitorul apropiat si suntem siguri ca vor face diferenta „.

KTM se angajeaza in cresterea sigurantei motocicletelor Gerald-Matschl_KTM-Vice-President-RDKTM PR Manager (Street), Luke Brackenbury, a declarat: „Cand vine vorba de KTM aplicand sisteme electronice de asistare pentru rideri la motocicletele sale sport, a fost intotdeauna aceeasi abordare pentru a oferi elemente care ii ajuta pe motociclisti sa-si controleze motocicletele fara a-si pierde bucuria de a calatori. Imbunatatirea sigurantei pentru motociclisti face parte din responsabilitatea noastra ca producator si KTM a demonstrat acest lucru in trecut ca fiind prima companie care a oferit sistemul ABS cu doua canale ca standard pe o motocicleta de 125cc cu KTM 125 DUKE in 2014 in acelasi an cu introducerea functiei cu ABS pe viraje. Cu ACC si BSD speram sa facem motociclismul mai sigur. ”

Ca lider in tehnologie de motociclete, KTM ofera in prezent o gama larga de sisteme de asistare electronice de varf pentru cele mai multe motociclete din gama Street 2018. Scopul acestor sisteme este fie acela de a imbunatati siguranta riderului, fie de a va bucura de pilotarea motocicletei.

Sistemele sensibile la inclinare pot fi gasite pe noul KTM 790 DUKE si pe toate motocicletele cu motor 1290, care include sistemul de control al stabilitatii motocicletelor (MSC) cu functia revolutionara a sistemului ABS pe curbe, impreuna cu Motor Slip Regulation (MSR) si controlul tractiunii multi-stage. La unele modele, suspensia semi-activa este oferita impreuna cu comenzile Hill Hold Control (HHC), resetarea automata a semnalizarilor (ATIR), Quickshifter + farurile cornering cu tehnologie LED.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.