BMW R 18 reprezinta modelul cu care BMW Motorrad intra in segmentul cruiserelor. Acest model respecta la litera traditia motocicletelor BMW care au facut istorie – atat din punct de vedere tehnic, cat si ca stil de design.

BMW R 18: cruiser suprem cu radacini in istorie P90386355_lowRes_bmw-r-18-and-bmw-r-5BMW R 18 imprumuta elemente de la modele renumite, precum BMW R 5, atat din punct de vedere tehnologic, cat si vizual. Si aduce din nou in lumina esenta motociclismului. Vorbim despre tehnologie purista, fara fasoane, si motorul boxer ca epicentrul placerii pilotajului, combinat cu acele „good vibrations”.

In plus, designul clasic este combinat la R 18 cu tehnologie simpla, dar contemporana, pentru a crea un concept general fascinant si oferind o experienta a pilotajului cultivata si in acelasi timp plina de emotie.

Cel mai mare motor boxer BMW din toate timpurile, cu o abundenta de cuplu

Inima noului BMW R 18 este noul motor boxer cu doi cilindri – supranumit „Big Boxer”. Aspectul sau impresionant, cat si tehnologia sa, reflecta o continuare a motoarelor boxer racite cu aer traditionale. Unitati care au oferit momente pline de inspiratie de cand a inceput productia BMW Motorrad, in 1923.

Cel mai mare motor boxer cu doi cilindri din toate timpurile are o capacitate de 1.802 cmc. Puterea maxima este de 67 kW (91 CP) la 4.750 rpm. De la 2.000 la 4.000 rpm, un cuplu de peste 150 Nm este disponibil in orice moment, si aceasta forta de tractiune absoluta este combinata cu un sunet plin si melodios.

BMW R 18: cruiser suprem cu radacini in istorie P90386680_lowRes_the-bmw-r-18-04-2020Cadru dublu leagan din teava de otel si bascula cu transmisie cu arbore cardanic integrata

Partea principala a ciclisticii noului R 18 este cadrul din teava de otel de tip dublu leagan. Designul sau perpetueaza traditia indelungata BMW Motorrad in ceea ce priveste acest tip de cadru.

Calitatea deosebita a fabricatiei si o atentie impresionanta la detalii este evidenta si din caracteristici precum imbinarile sudate intre tevile de otel si piese turnate sau forjate. Precum legendarul BMW R 5, bascula – cu un design similar – inconjoara transmisia cu arbore intr-un stil autentic, prin imbinari cu surub.

Elementele suspensiei noului BMW R 18 renunta voit la optiunile de reglaj electronic. In locul acestora, propune o furca telescopica si un monoamortizor montat central cu actiune progresiva si pretensionare reglabila. Acestea asigura un control superior al miscarii rotilor si un confort foarte bun al suspensiei.

Ca si la legendarul BMW R 5, jambele furcii telescopice sunt imbracate in mansoane. Diametrul jambelor este 49 mm, in timp ce cursa suspensiei este de 120 mm pe fata si 90 mm pe spate. Sistemul de franare al noului BMW R 18 consta intr-o frana cu doua discuri pe fata si una cu un singur disc pe spate. Acestea sunt combinate cu etriere fixe cu patru pistonase. Jantele cu spite asigura un look foarte elegant.

BMW R 18: cruiser suprem cu radacini in istorie P90386390_lowRes_the-bmw-r-18-first-eErgonomie armonioasa pentru control optim al vehiculului

In acord cu filosofia BMW Motorrad, noul BMW R 18 are o pozitie relaxata a scaritelor montate central. Aceasta pozitie clasica, in spatele cilindrilor, este nu doar tipica BMW, ci permite si o pozitie relaxata si activa la ghidon, pentru un control optim al vehiculului.

Noul R 18 ofera trei moduri de pilotaj standard: „Rain”, „Roll” si „Rock” (neobisnuite in acest segment), pentru a se putea adapta la preferintele fiecarui rider. Echiparea standard include si ASC (Automatic Stability Control, dezactivabil). O dotare care asigura un nivel ridicat de siguranta in pilotaj.

In plus, noul R 18 este echipat in standard cu controlul electronic al franei de motor (MSR). Printre alte optiuni, exista un sistem de asistenta la mersul cu spatele, pentru a facilita manevrele la viteze mici, in timp ce functia Hill Start Control faciliteaza pornirea in rampa.

Noul R 18: stil legendar, tehnologie moderna si materiale autentice

R 18 transpune cu maiestrie stilul legendar al vremurilor apuse in prezent. Si o face pastrand un design purist in multe detalii, influentat in principal de clasici precum BMW R 5. Nu este o coincidenta ca elementele functionale si stilistice precum cadrul dublu leagan, rezervorul in forma de picatura, arborele de transmisie la vedere si vopseaua cu dungi „pinstripe” (optiune din fabrica) aduc aminte de legendarul boxer, din 1936.

Suprastructurile clasice ale lui R 18 sunt si ele realizate din metal. Suspensia aduce si ea aminte de legendarul R 5. Impreuna cu bascula dublu brat si monoamortizorul cu sistem de parghii, conceptul de suspensie spate rigida al lui R 5 este transpus perfect in epoca moderna. Macar din punct de vedere vizual.

R 18 First Edition: aspect exclusivist in materie de culoare si de crom

Noul R 18 va fi oferit in toata lumea ca o editie exclusivista R 18 First Edition inca de la lansare. In plus, un model standard este rezervat suplimentar pentru anumite piete. Combina aspectul clasic de R 18 cu elemente de echipare exclusiviste intr-o finisare clasica pe negru cu dungi pinstripe albe. Alte elemente notabile includ multitudinea de suprafete cromate, o sa cu insemne si o clema cromata „First Edition” pe capacele laterale.

Mai mult decat aproape orice alta motocicleta, noul R 18 ofera un design care faciliteaza modificarea. Modelul este echipat cu un subcadru spate usor de demontat si un set de piese vopsite care se pot desprinde usor. Punctele de prindere atent gandite ale conductelor de frana, ambreiaj si cablajelor permit instalarea usoara a ghidoanelor inalte sau joase. In plus, capacele vizibile ale chiulaselor si capacul carterului sunt amplasate in afara baii de ulei. Astfel incat acestea sunt foarte usor de schimbat.

Piese de personalizare si colectiile de design Roland Sands „Machined” si „2-Tone Black”

Gama larga de accesorii si piese diferite disponibile in programul de Accesorii Originale BMW Motorrad permite personalizari individuale. Pentru lansare, doua colectii diferite de design al pieselor frezate din aluminiu sunt disponibile. Ele sunt create in colaborare cu Roland Sands Design si se numesc „Machined” si „2-Tone Black”.

BMW Motorrad colaboreaza nu doar cu Roland Sands Design, ci si cu alti furnizori renumiti. Inclusiv producatorul american Mustang Seat, pentru a oferi variante diferite de sei de inalta calitate, realizate manual. In plus, potentialul de personalizare al sistemelor de evacuare in colaborare cu Vance & Hines este la fel de creativ.

Elementele principale ale noului BMW R 18
  • Stil legendar, combinand tehnologia moderna cu materialele autentice
  • Cel mai mare motor boxer BMW realizat vreodata, cu o capacitate de 1.802 cmc
  • Putere maxima de 67 kW (91 CP) la 4.750 rpm, cuplu maxim de 158 Nm la 3.000 rpm
  • Peste 150 Nm disponibili in orice moment, de la 2.000 la 4.000 rpm
  • Transmisie cu arborele la vedere, ca in modelul clasic R 5
  • Cadru dublu leagan din teava de otel, realizat cu precizie
  • Bascula care include transmisia finala, cu aspect de suspensie rigida
  • Furca telescopica cu mansoane si suspensie spate cu sistem de parghii si actiune progresiva
  • Ergonomie armonioasa pentru pilotaj relaxat si control optim
  • Frane cu disc fata/spate, cu jante cu spite
  • Tehnologie de iluminare de ultima ora, cu LED, in interpretare clasica
  • Far adaptiv in viraje, pentru o iluminare mai buna a drumului la viraj, ca optiune din fabrica
  • Bord clasic rotund, cu display integrat
  • Keyless Ride, pentru activarea practica a functiilor, prin telecomanda
  • Trei moduri standard de pilotaj, ASC si MSR
  • Asistenta la mersul cu spatele pentru facilitarea manevrelor si Hill Start Control pentru pornire usoara in rampa, ca optiuni din fabrica
  • R 18 First Edition: aspect exclusivist la culoare si crom
  • Gama exclusivista de optiuni si Accesorii Originale BMW Motorrad, plus o Colectie Ride & Style superba.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.