Racing League Romania powered by BMW propune duminica etapa cu numarul patru, care le va propune concurentilor o intrecere pe circuitul Norisring.

Norisring, perla DTM

Formula 1 are Monaco, IndyCar are Indy 500, iar pentru DTM perla este Norisring. O grila de modele legendare BMW M3 E30 DTM va lua cu asalt faimosul circuit stradal din sudul Germaniei, odata cu etapa a patra din Racing League Romania powered by BMW. Dupa duelurile intense de pe Imola, clasamentul este tot mai strans, iar suprafete variate, denivelari pe franare si ziduri neiertatoare ii asteapta in aceasta duminica pe asii simulatoarelor.

Philipp Eng, pilot BMW in DTM descrie traseul de la Norisring astfel: ”Cele patru viraje par relativ usoare, insa in realitate nu sunt deloc asa. In calificari trebuie sa te concentrezi 100% sa atingi fiecare punct optim de franare si sa intri perfect in viraje. Doar cateva zecimi va fi distanta dintre primul si ultimul, asa ca nu e loc nici de cea mai mica eroare!”

107 piloti au parcurs traseul in precalificari

Precalificarile desfasurate in timpul saptamanii ne arata marjele extrem de mici care vor face diferenta pe acest circuit. Pana in acest moment peste 107 piloti au parcurs traseul virtual pe serverul RLR. Fiecare cu o medie de peste 200 de tururi individuale, contorizand astfel un total de peste 20.000 de tururi. Doar sapte zecimi de secunda separa in momentul de fata pilotii de pe primele 30 de pozitii.

Clasamentele au fost actualizate odata cu jurizarea incidentelor din etapa precedenta, circuitul de la Imola oferind nenumarate dueluri curate, dar si incidente care au fost sanctionate de comisarii RLR. Acestia au decis sa dea un mesaj dur de avertizare pentru comportament nesportiv sau provocarea de incidente in lant. Doi piloti au fost suspendati in etapa de la Norisring.

Dintre cei care s-au luptat la varful plutonului in prima mansa, Cristian Moisescu a fost cel mai afectat dupa publicarea deciziilor. Un atac agresiv la Andrei Bechir pentru pozitia a treia rezultand intr-un contact intre cei doi. La timpul final al lui Moisescu s-au adaugat 20 de secunde, el fiind retrogradat pe pozitia a noua. Leo Borlovan, Gabriel Movila si Sergiu Nicolae au fost si ei penalizati. La fel si Alex Mirea, Mihnea Georgescu, Tudor Mihai si Andrei Mortila.

In a doua mansa, pretendentul la titlu Victor Nicolae a pierdut pozitia a treia, dupa ce a primit o pedeapsa de 20 de secunde pentru impingerea lui Alex Cascatau, pilotul East Friendly Racing retrogradand pana pe sase. Moisescu a fost luat din nou in vizorul comisarilor, o penalizare de cinci secunde pentru el si Taras fiind forme mai putin ferme de atragere a atentiei.

Premii din partea Motul

Victoriile sunt rasplatite de catre Motul. Compania este partener al Racing League Romania powered by BMW. Ea ofera vouchere pentru schimburi de ulei sau obiecte de merchandising. Este vorba despre geci, tricouri, sepci si alte produse Motul. Cristian Berindea si Andrei Bechir au fost premiati cu doua geci Motul dupa victoriile de pe Imola, cei doi alegandu-si astfel produsul preferat.

Despre circuitul Norisring

Traseul urban din Nuremberg, caruia i s-a dat numele dupa apelativul latin al orasului (Noris) gazduieste curse inca din 1947. Doua ace de par si o sicana dreapta-stanga imprejmuiesc tribuna uriasa de beton de la care liderii nazisti tineau discursuri in fata a sute de mii de fideli reuniti pe Zeppelinfeld. Insa competitiile sportive au dobandit in scurt timp dupa razboi un renume deosebit.

Evolutia tehnologica a dictat scurtarea parcursului de la 4 la doar 2,3 kilometri dupa decesul lui Pedro Rodriguez, insa asta a permis supravietuirea circuitului, spre deosebire de celalalt traseu similar de mare viteza, AVUS, inchis in 1998.

Din 1972 se foloseste varianta actuala – mai intai pentru competitiile sport-prototip ce rulau pe o distanta de 200 de mile (Campionatul Mondial de Anduranta, Interserie, DRM, Supercup), ulterior devenind cursa-vedeta a seriei DTM in ambele sale iteratii. Modelul BMW M3 E30 obtinea victoria inca de la debutul pe Norisring prin Olaf Manthey (Team Isert). Apoi mai reusea alte trei succese pe aceasta pista gratie pilotilor Schnitzer (Roberto Ravaglia, 1990 si Joachim Winkelhock, 1992) si britanicului Steve Soper (Team Bigazzi, 1992). In ultimii trei ani, BMW a triumfat pe Norisring in DTM prin Bruno Spengler, Maxime Martin si Marco Wittmann.

BMW in motorsport facts

Concurentii Racing League Romania pot opta pentru un sistem de franare ABS pe modelele BMW M3 E30 DTM cu care concureaza. Acesta a fost, de altfel, primul model de competitie din istoria marcii echipat cu acest sistem. Este putin stiu ca proiectul a fost dezvoltat de un roman, pilotul si inginerul de curse Andrei Bellu, fara aprobarea sefului BMW Motorsport de la acea vreme, Paul Rosche.

Restrictiile regimului comunist faceau o cariera internationala de pilot imposibila. Asa ca Bellu a reusit sa emigreze in Germania, in incercarea de a se afirma la volanul masinilor de curse. La scurt timp reusea sa se angajeze la BMW Motorsport unde avea sa ramana pana la pensionare, in 2013, marcand multe succese personale.

Despre sistemul ABS pentru BMW M3 E30 DTM Bellu povesteste ca Paul Rosche, seful BMW Motorsport la acea vreme, nu il considera oprotun. Bellu insa nu a reuntat. A folosit oportunitatea unei sesiune de testare pe circuitul Rijeka in Croatia cu pilotilor DTM de la acea vreme. In secret, Bellu echipase un sistem de franare ABS pe unul dintre cele doua modele prezentate la test. Cand toti pilotii si-au aratat unanim aprecierea pentru modelul cu ABS, Bellu a avut argumentul convingator pentru a impliementa ABS pe modelele de curse.

Clasamente Racing League Romania

Clasament Piloti

Andrei Bechir (Apex Hunters Red) – 97p
Cristian Berindea (Apex Hunters Red) – 97p
Victor Nicolae (East Friendly Racing) – 92p
Cristian Moisescu – 71p
Alex Cascatau (West Competition Racing) – 59p
Radu Dumitrescu (West Competition Racing) – 57p
Victor Taras (Lunar RO Racing) – 41p
Bogdan Moldovan (WCR Academy) – 35p
Leo Borlovan – 30p
Mihai Neg – 21p

Clasament echipe (provizoriu)

Apex Hunters Red (Berindea-Bechir) – 194p
West Competition Racing (Cascatau-Dumitrescu) – 116p
East Friendly Racing (Nicolae-Penghis) – 97p
Lunar RO Racing (Taras-Hellmann) – 52p
WCR Academy (Moldovan-Georgescu) – 42p

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.