Emanuel Gyenes va participa la o noua editie a Dakar. Competitie care, asa cum deja ati aflat, se va derula in Arabia Saudita. Gyenes este la a 10-a participare, astfel ca va avea statutul de legenda a competitiei.

Pe 31 decembrie Emanuel Gyenes pleaca din Satu Mare, iar in 1 ianuarie, la ora 11:00, are avion din București catre Djeddah, orasuldin care se va da startul. Pe 3 ianuarie sunt programate verificarile tehnice si administrative, iar pe 5 ianuarie se va da startul. Vor fi 12 zile de concurs, finalul fiind pe 17 ianuarie, iar revenirea in Romania este programata pentru 19 ianuarie.

Participarea sa este sustinuta in acest an de partenerii traditionali. Insa, pentru 2021, au primit o oferta si din partea Primariei Cluj-Napoca.

„Nimeni nu se astepta la Arabia Saudita”

La conferinta de presa pe care o organizeaza traditional inaintea plecarii, Mani a vorbit despre competitia de anul viitor. „Dupa 11 ani de curse in America de Sud, Dakarul se muta in Arabia Saudită. Vestea a fost publicata in martie. Nimeni nu s-a așteptat la Arabia Saudita deoarece la editia trecuta, in Peru, se stia ca se muta, dar toti ne gandeam la Africa”, a precizat Emanuel Gyenes.

El spune ca stie deja ce tip de competitie il asteapta. Si ca tinand cont de faptul ca 75% din traseu este cu nisipi, solicitarile sunt mai mari. „Dar despre asta este vorba la Dakar. In 2016 n-am avut nicio duna de nisip, iar atunci toata lumea a fost revoltata. La acea editie am obținut cel mai bun rezultat, locul 14. Sunt pregatit, merg la clasa Marathon, dar și la Malle Moto. Astfel ca nu voi avea asistenta, va trebui sa-mi pregatesc motocicleta singur”, a precizat el.

Traseul propune 8.000 de kilometri, din care 5.200 sunt pentru probele speciale. O proportie mai mare a acestora, drumurile de legatura fiind mult reduse. Temperatura este de 25-30 de grade in timpul zilei, dar diferentele fata de noapte sunt mari. Atunci se pot inregistra si -5 grade.

Are alaturi partenerii traditionali

Potrivit relatarilor colegilor din presa locala, in cadrul conferintei de presa a fost abordata si problema costurilor si a partenerilor. Astfel costurile anuale sunt de peste 100.000 de euro. Doar taxa de inscriere la Dakar este de 16.000 de euro, la care se adauga cheltuielile induse de participare, dar si de pregatire in vederea competitiei.

Potrivit managerului de marketing al Autonet, compania sustine jumatate din suma. Si spune Tamas Ilonczai,”Slava Domnului mai avem doi sponsori cu renume mondial, Mobil 1 şi Varta, Schlemmer a rămas cu microbuzul asigurat, dar practic ar mai fi nevoie să avem un sponsor sau doi”.

Propunere venita de la Cluj

O varianta o reprezentau autoritatile locale, cu atat mai mult cu cat Many se numara printre personalitatile cu care Primaria se mandreste, lucru certificat de pagina de web a acesteia. Insa, dupa ce au contribuit in 2016 cu o motocicleta, iar in 2017 cu o sponsorizare de 15.000 de euro, nu a mai avut vreun raspuns la solicitari. Motiv pentru care, recunoaste, anul acesta nici n-a mai incercat

„In fiecare an am depus o cerere și la Consiliul Local și la Consiliul Județean, cu număr de inregistrare. Am fost sunat ca poate să-mi ofere ceva, sau nu. Mereu am primit un raspuns ori negativ, ori pozitiv. De cele mai multe ori a fost pozitiv…Apoi am mai depus cereri, dar n-am mai primit răspuns”, a preciza Mani.

Tamas Ilonczai spune ca Mani este un brand satmarean si ca”ar fi fost ideal sa vina sprijin din partea Primariei sau al Consiliului Judetean”. Tot el a precizat ca in vara a avot o intalnire cu reprezentantii Primariei Cluj-Napoca, iar acestia si-au exprimat intentia sa fie sponsori ai lui Mani sau Autonet Motorcycle Team in 2021. Iar in cazul in care nu vor avea sustinere pe plan local, vor accepta propunerea.

Noi speram sa aiba alaturi oficialitatile ambelor localitati. Si nu numai. Pentru ca o legenda, pentru Dakar, dar si sporturile cu motor de la noi, merita din plin.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.