Mani Gyenes a reușit o performanță extraordinară la Dakar 2021, reușind nu doar o clasare între primii 25 la general, ci și două prezențe pe podium.

Participarea în cea de a 43-a ediție a Raliului Dakar părea imposibilă după accidentarea din iunie 2020. Acum însă pilotul sătmărean se întoarce acasă cu două trofee, unul chiar la cea mai dură clasă din raliu – Original Malle Moto (fără asistență tehnică).

Dakar 2021, a doua ediție găzduită de Arabia Saudită, a debutat pe 3 ianuarie în Jeddah. Iar după 12 etape și aproape 8.000 de kilometri parcurși, a revenit în orașul de pe malul Mării Roșii, pe 15 ianuarie.

Raliul Dakar este cunoscut drept cea mai dură provocare, ce ține de anduranță, din motorsport. Însă, anul acesta, chiar s-a dovedit că devine și din ce în ce mai dificil de la o ediție la alta. Comparativ cu 2020, când raliul s-a desfășurat pentru prima oară în Peninsula Arabă, în 2021 navigația a fost mai dificilă.

Roadbook-urile au fost înmânate în toate zilele cu 20 de minute înainte de start, au fost explorate zone noi și traseul a avut mai multe dune, multe porțiuni cu iarba cămilei, dar totuși, la fel ca în ediția precedentă, foarte multă piatră. De la dune mari, dune sparte, dune cu piatră la bază, ueduri, podișuri cu trasee extrem de rapide cu nisip și piatră, canioane și stânci, care par că au crescut din nisip, la munții din nord, traseul a fost un mix foarte solicitant.

A 11-a prezență

Pentru Emanuel Gyenes acesta a fost al 11-lea Dakar. Iar principalul său obiectiv a fost să ajungă la finiș, având în vedere accidentarea suferită în iunie 2020. Concurând la clasa fără asistență tehnică, sătmăreanul a trebuit să își pregătească singur motocicleta, după fiecare etapă. Dar și să își dozeze energia de-a lungul celor două săptămâni.

Nopțile dormite în cort, uneori și la 5 grade C°, au fost urmate, în 90% din situații, de treziri în jurul orei 4 dimineața. Pentru a porni apoi, din bivuac, către proba specială, înainte de răsăritul soarelui.

În pofida efortului de a concura după o accidentare foarte gravă, Mani a reușit să încheie raliul pe locul 2/II la Malle Moto, clasă pe care a și câștigat-o de altfel anul trecut. În plus, a fost pe locul 2 la clasa Maraton (a câștigat această clasă în 2011 și 2015).  Și a treacut linia de sosire pe locul 23, în clasamentul general al categoriei Moto.

Mani-Gyenes-urcand-o-duna-cu-nisip-ud-in-timpul-Dakar-2021-foto-RallyZOne-1024x683 Mani Gyenes termină Dakar 2021 cu două podiumuri

”Un Dakar foarte greu”

Mani Gyenes #29 Autonet Motorcycle Team: „A fost un Dakar foarte greu și am simțit asta pe pielea mea. Mult mai greu față de anul trecut. Mi-am atins obiectivul, am ajuns la finiș în acest an. Podiumurile sunt un bonus pentru mine. După accidentarea din iunie 2020, am mers cinci luni în cârje și nu m-am putut antrena. În noiembrie, am zis să încerc totuși să concurez în Dakar și obiectivul principal să fie terminarea raliului”.

”Am avut o cursă, zic eu, destul de curată, nu am avut căzături mari. Au fost doar câteva căzături mici în dune. În zone în care, din cauza accidentării, nu am vrut să pun piciorul jos. În ziua a treia, am avut o problemă cu un furtun de benzină. Și atunci am pierdut 20 – 25 de minute. Mă bucur foarte mult pentru podiumuri, iar un loc 23 în clasamentul general este extraordinar. Nici nu mi-aș fi închipuit, mă gângdeam că dacă ajung în top 30, va fi foarte bine. Le mulțumesc tuturor celor care au făcut posibilă participarea mea în Dakar 2021, precum și tuturor celor care m-au susținut de-a lungul acestei ediții”, a încheiat Mani.

Top 3 Original by Motul Malle Moto

1 Aruns Gelazninkas (LTU) 55h 04 min 23 sec
2 Mani Gyenes (ROU) + 01h 02 min 05 sec
3 Benjamin Melot (FRA) + 01h 40 min 47sec

Clasament Moto

1. Kevin Benavides (ARG) 47h 18 min 14 sec
2. Ricky Brabec (USA) + 04 min 56 sec
3. Sam Sunderland (GBR) +15 min 57 sec
………………………………………………………………..
23. Mani Gyenes (ROU) +8 h 48 min 14 sec
…………………………………………………………………………

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here