Cupa Resita, etapa cu numarul  doi din Campionatului National de Viteza in Coasta Total, i-a oferit lui Emil Nestor a doua victorie consecutiva a stagiunii. Totodata, el este noul detinator al recordului pe traseul de la Resita. Pilotul de la RWD Racing Team a imbunatatit cu aproape trei secunde cel mai bun timp din istorie.

Nestor, start in forta

Pe prototipul Normal M20FC, Nestor a dominat si prima zi de recunoasteri si antrenamente din Cupa Resita. Si a bifat cel mai bun timp, 2:05,906, la capatul celor 5 urcari. Chiar si asa, era la mai bine de o secunda de recordul stabilit anul trecut de Silviu Dumitrescu, un spectaculos 2:04,784.

Nimic nu lasa sa se intrevada ce se va intampla in cele doua manse de concurs. Recordul anterior avea sa fie batut de nu mai putin de 5 ori. Primul care a reusit a fost chiar Silviu Dumitrescu, pe aceeasi Osella PA2000 Evo. Nepotul legendarului Marin Dumitrescu a urcat cei 4,7 kilometri in 2:03,705, dar peste nici macar doua minute, deja alti doi aveau sa imbunatateasca timpul.

Simone Tempestini pe Radical SR8 (2:03,658) si Emil Nestor cu 2:03,721 au dus miza luptei la cel mai inalt nivel. Invingator anul trecut, bulgarul Stefan Stoev (Silver Car EF 10) a fost la mai bine de doua secunde de pluton, inregistrand 2:05,910.

Istoria s-a scris in a doua mansa de concurs. Dumitrescu nu a mai putut cobori sub timpul de anul trecut. Tempestini a continuat sa urce sub recordul din 2019, inregistrand la final un 2:04,700. Insa nu mai bine decat in prima mansa de duminica. Plecat ultimul, Nestor a pilotat magistral, iar la finis, timpul arata un incredibil 2:01,850. La final, acesta a fost felicitat personal de legendarul Lucien Hora, absent si la aceasta etapa.

Lider autoritar

Dupa victoria de la Cheile Gradistei, unde de asemenea a stabilit recordul traseului, Emil Nestor se instaleaza autoritar in fotoliul de lider al Categoriei II. El are 50 de puncte din tot atatea posibile. Radu Benea e pe 2, cu 19 puncte, iar Simone Tempestini e al treilea cu 18 puncte. Insa cu mentiunea ca runda trecuta a concurat cu Skoda Fabia R5 la prima categorie, cea dedicata masinilor de productie.

De altfel, singurul pilot de la Categoria I care a reusit sa se claseze in Top 10 Open la Cupa Resita a fost Mihai Leu (Ferrari 458 Challenge). El a fost pe pozitia cu numarul 8. Cu un timp total de 04:39,983 la finalul celor doua manse, campionul en-titre s-a impus clar la Categoria I si a urcat pe primul loc dupa aceste doua runde.

Alin Luca (Porsche 911 GT3 Cup) a terminat al doilea la Categoria 1. Alex Mirea, cu BMW M2, a completat podiumul rundei de la Resita. In total, 70 de concurenti au luat startul la Cupa Resita 2020, a doua etapa din Campionatul National de Viteza in Coasta Total. 19 dintre acestia au concurat pentru divizia a doua, care s-a desfasurat in comun de-a lungul celor doua zile.

La echipe, victoria in Cupa Resita a revenit celor de la RWD Racing Team, cu Nestor, Stoian si Mirea. Pe 2 s-a clasat Rally Dream Team (Ciobotaru, Tarabelli, Szabo si Troanca). Podiumul a fost completat de Total Racing Team (Stratnic, Otil, Cosmin).

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here