Romanian Endurance Series

Romanian Endurance Series by ACR a ajuns la sezonul cu numarul 4. Prima etapa s-a derulat in weekend-ul trecut pe circuitul Motor Park Romania. Ambele curse au fost castigate de Carbogaz Racing.

Primul Speed Weekend din 2019 a avut in program atat etapa Romanian Endurance Series, cat si intrecerile de regularitate si de viteza din cadrul Romanian Retro Racing. In paddock au existat mai multe atractii. Mai intai display-ul dual Porsche cu noul 911 de strada (992) si un model GT3 Cup. Apoi expozitia de picturi a lui Adrian Mitu cu modele invingatoare la Le Mans. In plus, spectatorii au participat la popularul concurs de indemanare organizat de APAN Motors. Dealerul BMW a furnizat si masina de siguranta.

Romanian Endurance Series a propus un program incarcat

Romanian Endurance Series: Dubla victorie pentru Carbogaz Racing in prima etapa din 2019 RES-3-1024x683Sambata, in ziua dedicata antrenamentelor, mai multe echipaje au testat diverse setari si configuratii. Ziua de duminica a debutat cu o sesiune de antrenamente libere. Au urmat calificarile dominate de Ginetta G55 GT4 #21 inscrisa de Willi Motorsport. O masina ce in urma cu sase luni concura in intrecerea de 24 de ore de la Barcelona din cadrul 24H Series.

Aceasta a parcurs turul de 4.129km in 1:44.169, cu o viteza medie de 142,695 km/h. Pilotul din spatele acestei performante a fost Sergiu Nicolae, care a concurat in ciuda unei accidentari suferite in saptamana de dinaintea etapei.

Sergiu a fost insotit pe prima linie de David Serban (Audi-ul R8 LMS GT4) de la Carbogaz Racing. Campionul sezonului 2018 a reusit un 1:44.565 si l-a devansat pe Eduard Anton (Cupra TCR), reprezentantul echipei BADI.

Prima cursa, o afacere in doi

In cursa numarul unu, modelele GT4 au dictat ritmul in fata Cuprei TCR. Sergiu Nicolae a derapat pe o pata de ulei in turul secund, apoi a recuperat deficitul ce-l separa de David Serban. Avea sa-l depaseasca pe acesta pana la jumatatea intrecerii.

Ulterior, Serban a revenit in frunte dupa trecerea obligatorie pe la boxe, unde Ginetta a fost lasata in mainile lui Fabrizio Broggi. Italianul nu a mai pilotat din septembrie, cand a fost parte din echipajul Endurance Team Romania de la Barcelona. Perioada de pauza si-a spus cuvantul si acesta a fost depasit de Serban, care si-a trecut in cont primul succes din acest an.

Theodoros Perimenis a terminat pe pozitia a patra in prima cursa si pe locul intai la A1. Pe cinci a terminat BMW-ul DV8 Racing (Augustin Draghiceanu si George Vintila), iar pe sase Honda WCR-Condor (Alex Cascatau – Ciprian Petrareanu).

Seban, victorie si in cursa a doua

Grila a fost inversata pentru cursa a doua. Blitzwolf a fost in pole cu Bogdan Duma pe doi, in timp ce masinile de clasa TCR si GT4 au pornit din inima plutonului. Duelurile roata la roata au animat atmosfera in debutul mansei.

Primul care a scapat de concurentii de la A1, A2 si A3 a fost Eduard Anton. Acesta a fost urmat de David Serban si de Fabrizio Broggi. Cei trei au mers in aceasta formula pe perioada intregului schimb, ecartul fiind mai mic de 10 secunde intre ei.

Anton a intrat din postura de lider la boxe, dar n-a rezistat pana la final pe fondul uzurii accentuate a pneurilor fata. El a fost depasit, cu mai putin de 20 de minute ramase, de Sergiu Nicolae. Acesta a fost urmat, in acelasi viraj, de David Serban.

Nicolae parea sa aiba o mana pe victoria din a doua cursa, dar o problema tehnica l-a obligat sa intre la boxe cu cateva minute inainte de final. Serban a profitat si a castigat din nou, plecand catre inima Transilvaniei cu 50 de puncte in clasamentul Open.

Urmatoarea etapa pe Transilvania Motor Ring

Romanian Endurance Series: Dubla victorie pentru Carbogaz Racing in prima etapa din 2019 RES1Ocupantul locului al doilea, Eduard Anton, este la 17 puncte distanta. Ginetta echipei Willi Motorsport nu a punctat la Open in cursa a doua, ramanand cu cele 18 puncte din prima mansa.

Blitzwolf si-a luat revansa in fata rivalilor directi de la Exelixis. Peugeot-ul cu numarul 79 a castigat in fata lui Philip Andriescu si a celuilalt Peugeot Blitzwolf. Honda WCR-Condor a castigat din nou la A2 in fata Golf-ului GP Motorsport pilotat de Paul Augustin.

Urmatoarea etapa din cadrul Romanian Endurance Series by ACR va avea loc pe circuitul Transilvania Motor Ring din apropierea municipiului Targu Mures in data de 5 mai.

Rezultatele sunt disponibile aici.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.