Photography: Christoph Bauer Postproduction: Wagnerchic – www.wagnerchic.com

Porsche a prezentat publicului sau prima masina sport full-electric, Taycan, printr-o premiera mondiala spectaculoasa, organizata simultan pe trei continente. Este momentul sa va oferim si detaliile esentiale.

„Modelul Taycan leaga mostenirea noastra de viitor. Acesta duce mai departe povestea de succes a marcii noastre.Un brand care fascineaza si incanta oamenii de peste sapte decenii”, a spus Oliver Blume, presedintele Comitetului Executiv al Porsche AG.  „Aceasta zi marcheaza inceputul unei noi ere”.

Porsche-Taycan-1 Porsche Taycan: Masina sport, reproiectata sustenabil
Un pachet unic

Limuzina sport in patru usi este un pachet unic, oferind conectivitate si performanțe tipice Porsche pentru utilizarea zilnica. In acelasi timp, metodele de productie extrem de avansate si caracteristicile modelului Taycan stabilesc noi standarde in domeniul sustenabilitații si al digitalizarii.

Primele modele din noua serie sunt Taycan Turbo S si Taycan Turbo. Acestea sunt modelele de top Porsche E-Performance. In plus, sunt printre cele mai puternice modele de serie pe care producatorul de masini sport le are in prezent in gama de produse. Variante mai puțin puternice ale acestor automobile cu tracțiune integrala vor urma anul acesta. Primul derivat va fi Taycan Cross Turismo, la sfarsitul anului viitor. Pana in 2022, Porsche va investi peste sase miliarde de euro in electromobilitate.

Porsche-Taycan-2 Porsche Taycan: Masina sport, reproiectata sustenabil

Performanta intalneste eficienta

Versiunea Turbo S a Taycan poate genera un boost de putere de pana la 560 kW (761 CP) in combinație cu Launch Control. In replica, Taycan Turbo, pana la 500 kW (680 CP). Taycan Turbo S accelereaza de la zero la 100 km/h in 2,8 secunde. Iar Taycan Turbo sprinteaza in 3,2 secunde. Turbo S are o autonomie de pana la 412 kilometri, iar Turbo, o autonomie de pana la 450 de kilometri (WLTP). Viteza maxima a ambelor modele cu tracțiune integrala este de 260 km/h.

Porsche Taycan este primul automobil de serie cu o tensiune a sistemului de 800 de volti. Dublu fata de sistemul fața de sistemul obisnuit, de 400, folosit pana acum pentru masinile electrice. Acesta este un avantaj deosebit pentru soferii modelului Taycan, pe sosea. In doar cinci minute bateria poate fi reincarcata folosind curent continuu dintr-o rețea de incarcare de mare putere. Iar augtonomia este de pana la 100 de kilometri (WLTP).

Timpul de incarcare de la cinci pana la 80 la suta SoC (state of charge) este de 22,5 minute pentru incarcarea in condiții ideale, iar puterea maxima de incarcare este de 270 kW. Capacitatea totala a bateriei ”Performance Battery Plus” este de 93,4 kWh. Soferii Taycan isi pot incarca confortabil masinile cu pana la unsprezece kW, la curent alternativ, acasa.

Modelele Porsche Taycan sunt acum disponibile pentru comanda si costa: Taycan 4S 110.624,78 de euro, Taycan Turbo 157.318,00 de euro si Taycan Turbo S 190.860,53 de euro, incluzand echipamentele specifice țarii si TVA.

Design exterior pur, cu ADN Porsche

Prin designul sau curat, purist, Taycan semnaleaza inceputul unei noi ere. In acelasi timp, pastreaza inconfundabilul ADN al designului Porsche. Din fața arata lat si plat, cu aripi extrem de bine conturate. Silueta este modelata de linia sportiva a acoperisului a carui panta accelereaza spre partea din spate. Caracteristice sunt si secțiunile laterale extrem de bine evidențiate.

Cabina eleganta, stalpul posterior in forma de C si umerii pronunțați ai aripilor au contribuit la conturarea unui spate frapant, tipic marcii. Exista si alte asemenea elemente inovatoare, cum ar fi sigla Porsche cu efect de sticla. Aceasta a fost integrata in blocul de lumini din spate. Cu o valoare a coeficientului aerodinamic C de la 0,22, forma optimizata aduce o contribuție semnificativa la un consum redus de energie si, astfel, la o autonomie mai mare.

Design interior unic, cu o banda formata din ecrane late

Cockpitul semnaleaza inceputul unei noi ere cu structura sa clara si cu o arhitectura complet noua. Clusterul de instrumente, curb, independent, reprezinta cel mai inalt punct al tabloului de bord. Aceasta pune un accent clar pe sofer.

Un display central de 10,9 inch si un display pentru pasageri opțional sunt combinate pentru a forma o banda de sticla integrata, cu un aspect de panou negru. Toate interfețele pentru utilizator au fost complet reconcepute pentru Taycan. Numarul de comenzi clasice, cum ar fi comutatoarele si butoanele, a fost redus semnificativ. In schimb, controlul este inteligent si intuitiv – folosind funcțiile tactile sau funcția de control vocal, care raspunde la comanda „Hey Porsche”.

Porsche-Taycan-4 Porsche Taycan: Masina sport, reproiectata sustenabil

Cu Taycan, Porsche ofera pentru prima data un interior complet fara piele. Interioarele realizate din materiale reciclate inovatoare evidențiaza conceptul durabil al masinii sport electrice. „Garajele pentru picioare” – locasurile create in bateria din spate – asigura confortul pe locurile din spate si permit automobilului sa aiba o inalțime mica, tipica pentru masinile sport. Taycan are doua portbagaje: cel din fața are o capacitate de 81 litri, iar cel din spate de 366 litri.

Motoare cu tracțiune inovatoare si o transmisie cu doua viteze

Taycan Turbo S si Taycan Turbo au doua motoare electrice extrem de eficiente, unul pe puntea fața si unul pe puntea din spate, facand astfel ca masinile sa aiba tracțiune integrala. Atat autonomia, cat si puterea continua a propulsiei beneficiaza de eficiența ridicata a motoarelor sincron cu magnet permanent. Motorul, transmisia si invertorul sunt fiecare combinate intr-un modul de propulsie compact. Modulele au cea mai mare densitate de putere (kW per litru de spațiu de stocare) dintre toate motoarele electrice de pe piața. O caracteristica speciala a motoarelor electrice este infasurarea in „ac de par” a bobinelor statorului. Aceasta tehnologie face posibila incorporarea de mai mult cupru in stator, crescand puterea si cuplul, menținand totodata acelasi volum al componentelor. Transmisia cu doua viteze instalata pe puntea spate este o inovație dezvoltata de Porsche. Prima treapta ofera automobilului mai multa putere la start, in timp ce a doua treapta, cu un raport de viteza lung, asigura o eficiența ridicata si rezerve de putere la fel de ridicate. Acest lucru este valabil si la viteze foarte mari.

Sisteme de sasiu conectate intr-o rețea centrala

Porsche utilizeaza un sistem de control conectat central pentru sasiul Taycan. Controlul integrat al sasiului Porsche 4D analizeaza si sincronizeaza toate sistemele sasiului in timp real. Sistemele inovatoare includ suspensia pe aer adaptativa cu tehnologie cu trei camere, PASM (Porsche Active Suspension Management) controlul electronic al amortizorului, precum si Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) sistemul de stabilizare electromecanica antiruliu incluzand Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Controlul tracțiunii integrale cu doua motoare electrice si sistemul de recuperare sunt unice. Pana la 265 kW, puterea potențiala de recuperare este semnificativ mai mare decat cea a concurenței. Testele au aratat ca aproximativ 90% din franarea zilnica se realizeaza de catre masinile electrice, fara ca franele hidraulice sa fie activate.
Profilul diferitelor moduri de conducere urmeaza, practic, aceeasi filozofie ca in celelalte serii de modele Porsche. Aceasta este completata de setari speciale care permit utilizarea optima a unitații pur electrice. Patru moduri de conducere sunt disponibile: „Range”, „Normal”, „Sport” si „Sport Plus”. In plus, sistemele individuale pot fi configurate dupa preferințe, in modul „Individual”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here