Mitsubishi Pajero intră în istorie după 40 de ani de carieră, timp în care a devenit o adevărată legendă pentru lumea auto. Iar marca niponă Mitsubishi rămâne astfel fără încă un pilon legendar, după Lancer Evo.

Vânzările în Europa au fost întrerupte în 2018. Moment în care a încetat să se mai producă varianta cu trei uși. În primăvara anului 2019 a părăsit piața japoneză, iar mai apoi, în toamna aceluiași an, pe cea rusă. De curând s-a întâmplat același lucru pe piața din Brazilia, iar acum s-a ajuns la final. Producția lui Mitsubishi Pajero a încetat încă din luna martie. Iar ultimele exemplare se vor comercializa exclusiv în Australia.

Mitsubishi Pajero intră în istoria automobilului Mitsubishi-Pajero_2

Cum s-a ajuns aici?

Primul Mitsubishi Pajero a debutat în 1982. Iar actualul model de a patra generație este produs din 2006. Deși, în fapt, este o versiune modernizată profund a celei de-a treia generații, apărută în 1999.

Timp 39 de ani au fost produse 3.3 milioane de exemplare. De-a lungul anilor, 640.000 de mașini au fost vândute în Japonia, iar 150.000 în Australia. Vârful de producție a fost în 1992, când au fost realizate 175.000 de mașini. În ultimul deceniu însă, media a fost de  50.000 de unități.

Așa cum s-a întâmplat și cu alte modele ale mărcii, un succesor al lui Mitsubishi Pajero a întârziat să apară. Normal, în pofida facelift-urilor și a edițiilor speciale, a devenit un model de nișă. Care nu mai poate susține costurile uzinei. Și cum dezvoltarea unui nou model costă, iar acesta ar trebui să țină seama și de schimbările în zona propulsiei, s-a decis că este timpul ca Pajero să devină istorie.

Fabrica închisă

Mitsubishi a decis închiderea totală a uzinei din Sakahogi, Japonia. Un gest cumva atipic, pentru că, de regulă, grija față de comunitate primează. Acum însă, cum compania este în criză, decizia a fost luată. Producția lui Mitsubishi Pajero a fost sistată definitiv.

Modelele Delica şi Outlander, asamblate acolo, au fost mutate. Modelul Pajero Sport, care e construit pe platforma pick-up-ului L200, nu e afectat. Acesta este asamblat în Thailanda.

Mitsubishi Pajero Final Edition

Ediția de adio, Mitsubishi Pajero Final Edition, este disponibilă în 800 de exemplare. Sunt disponbile toate echipările de pe piața australiană, GLS, GLX și Exeed. Iar modificările au avut la origine sfaturile dealerilor.

Mașinile beneficiază de embleme speciale, covorașe exclusive în cabină și portbagaj, un deflector negru pe capotă, precum și o husă din piele pentru manualul cu instrucțiuni și cartea de service. Toate mașinile au un turbodiesel standard de 3.2 litri (192 CP), cuplat la o cutie de viteze automată cu cinci trepte. Sistemul de tracțiune este evident unul integral.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.