EQB este un nou electromobil din linia de modele EQ. De fapt versiunea electrică a noului GLB și a debutat la Shanghai. La doar câteva zile după premiera noului EQS. Pentru EQB piaţa din China va fi prioritară, însă modelul va fi disponibil la nivel internaţional.

GLB și EQB au același corp, design interior și platformă MFA2, care a fost proiectată inițial atât pentru trenuri de propulsie cu motoare cu ardere internă, cât și pentru motoare electrice. Diferă doar în lungime şi înălţime (4.684/1.667 mm), dar lăţimea de 1.834 mm şi ampatamentul de 2.829 mm sunt aceleaşi.

La fel precum EQA faţă de GLA, noul EQB faţă de GLB se deosebeşte printr-un design exterior modificat. Cele mai vizibile schimbări sunt în partea frontală şi posterioară, care l-au făcut mai puţin pătrăţos decât originalul. Astfel că și coeficientul aerodinamic este mai bun: 0,28.

Mașina electrică are faruri originale și o inserţie fără prize de aer în locul grilei de radiator. Stopurile sunt conectate printr-o bandă luminoasă, precum farurile, iar spaţiul pentru montarea plăcuţei de înmatriculare a fost mutat de pe hayon pe bara de protecţie.

EQB, versiune cu șapte locuri

Versiunea de bază, cu cinci locuri, are potrbagaj de 495 de litri. Cu scaunele de pe al doilea rând rabatate, volumul poate urca până la 1.710 litri. Valorile sunt sub cele ale lui GLB, iar unul dintre motive este podeaua ridicată ca urmare a amplasării bateriei. Un al treilea rând de scaune (şapte în total) este o opțiune în Europa și o dotare standard în China.

Pentru moment, a fost anunţat doar modelul Mercedes-Benz EQB 350 4MATIC, cu două motoare care produc 292 CP și tracțiune integrală. Bateria este de 80 kWh (poate fi încărcată cu maxim 100 kW, 10-80% în puţin peste 30 minute), iar autonomia este de până la 478 km în ciclu WLTP.

Mercedes-Benz EQB va fi construit începând cu anul 2021 la uzina maghiară din Kecskemet, pe aceeași linie de producție cu modelul GLB.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here