Sistemul de franare anti-blocare ( ABS ) si sistemele de control al stabilitatii vor deveni standard pe motociclete, si este un lucru bun.
In ultimii ani, am vazut producatorii de echipamente originale pentru motociclete ca ofera sisteme de franare antiblocare (ABS) ca optional sau, in unele cazuri, standard, pe anumite modele. Nu este ceva neobisnuit astazi sa vedem nume de modele cum ar fi GSX-R1000 ABS, Vulcan S ABS, sau Ninja 300 ABS, dar alaturi de aceste modele, exista si versiunile non-ABS pentru cateva sute de euro mai putin.

Potrivit celui mai recent raport al Consiliului National pentru Siguranta Transporturilor din SUA, acest lucru se va schimba. Raportul solicita ca tehnologa ABS sa fie prezenta pe toate motocicletele noi destinate utilizarii pe sosea vandute in Statele Unite.

Recomandarea din partea NTSB nu este insa limitata la ABS. De asemenea, solicita cercetarea pentru a evalua eficacitatea sistemelor de control al stabilitatii pe motociclete. Pe baza rezultatelor acestei cercetari, NTSB doreste sa dezvolte un set de standarde de performanta pentru sistemele de control al stabilitatii, care ar deveni apoi o cerinta pentru noile motociclete.

In timp ce adaugarea sistemelor standard de control al stabilitatii pe motociclete noi este inca la cativa ani departare, ne putem astepta sa vedem implementarea sistemului ABS in urmatorii doi ani.

Sigur, unii dintre voi se pot plange de incapacitatea de a bloca roata din spate si de a pune frana in stil daca aveti ABS; dar marea majoritate a riderilor vor beneficia de aceasta tehnologie de siguranta pe care soferii o considera oportuna pentru o perioada mai mare de trei decenii.

ABS a fost de fapt dezvoltat pentru aeronave in anul 1929, si nu a fost decat pana in anii 1960 cand a aparut pentru prima oara in automobile. Dezvoltarea si adoptarea timpurie au fost lente, insa la mijlocul anilor 80, majoritatea masinilor de pasageri erau echipate cu tehnologie ABS. Pentru cei care nu stiu, sistemul ABS evita blocarea rotii in timpul franarii puternice cu ajutorul unor senzori care detecteaza cand roata se blocheaza si „da drumul” rotii doar cat sa ii permita sa se invarta. Aceasta permite soferului / riderului sa mentina directia chiar si in conditii de franare puternica.

Sunteti pregatiti pentru sistemele obligatorii de asistenta pentru siguranta pe motocicleta? msc_thumbnail

Sunteti pregatiti pentru sistemele obligatorii de asistenta pentru siguranta pe motocicleta? casti-motoSursa: Ride Apart

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.