Exista un loc pentru motociclete intr-o lume plina de vehicule autonome?
Ce ar putea merge prost cand robotii sunt in control? Vehicule autonome ar trebui sa fie o veste minunata pentru aceia dintre noi care impartasesc drumul cu masinile” kamikaze”. Fara soferi distrasi, obositi, beti sau pur si simplu nepriceputi, inseamna ca scade numarul accidentelor, nu? Gresit. Ce ziceti despre lipsa responsabilitatii soferului?

In data de 27 iulie 2016, un motociclist din Norvegia a fost grav ranit atunci cand a fost lovita din spate de o Tesla-S cu autopilotul activat. Masina a fost supusa unor teste suplimentare. La 7 decembrie 2017, motociclistul din California, Oscar Nilsson, a fost ranit intr-o coliziune cu un autovehicul Chevy Bolt. Mercury News a raportat acest raspuns:

„Compania a recunoscut ca masina, in modul de conducere autonoma in trafic intens, a anulat o schimbare de banda. Dar GM a spus ca, deoarece masina sa se „re-centreaza” pe banda, Nilsson, care conducea intre doua benzi intr-o practica legala (in California) cunoscuta sub numele de „lane splitting”, s-a mutat in banda de pe centru, lovind motociclistul care s-a dezechilibrat si a cazut.”

Opinie: despre masinile autonome, motociclisti si culpa SelfDrivingBolt-770x433
In nici un scenariu nu a fost mentionat sofererul, deoarece masina se afla in controle. In schimb, riderul a fost invinuit pentru ca a taiat benzile, o practica care nu era ilegala in acel stat. Vedeti problema?

Autovehiculele complet autonome sunt destinatia finala. Primul „driver-assists” (cum ar fi acel bip care va permite sa stiti ca va apropoati de spatiul „personal” al unei masini), urmata de automatizarea „partiala”, „conditionata” si apoi „completa”. Marele premiu este desprinderea totala a soferului din experienta de conducere. In timpul procesului de automatizare, masinile sunt programate sa recunoasca: masinile (oameni), pietonii (oameni) si ciclistii (oameni), dar se pare ca nu si motociclete (de asemenea oameni).

Din fericire, exista unii carora le pasa, precum John Lenkeit, un inginer din California care testeaza vehiculele extrem de automatizate (HAV) si, de asemenea, caruia ii place sa mearga pe motocicleta la locul de munca pentru a face naveta mai distractiva.

In loc sa se intrebe pur si simplu, el a ramas dupa program, pentru a testa timpul de raspuns al evitarii unei varietati de HAV-uri fata de motocicleta sa. Vesti proaste. Desi a fost de o dimensiune relativ mica si un studiu informal, concluziile au fost inca demne de prezentat reprezentantilor industriei la o conferinta privind siguranta motocicletelor din Köln, Germania, in octombrie 2016.

Studiul a concluzionat ca „pentru ca beneficiile de siguranta ale ADAS [sisteme avansate de asistenta a conducatorilor auto] sa se extinda la motociclete, astfel de sisteme trebuie sa detecteze in mod fiabil motocicletele in scenariile potentiale de accidente. O modalitate de a incuraja si verifica acest lucru ar fi sa includa motociclete sau reprezentarile lor in procedurile de testare ADAS. Daca sistemele ADAS nu reusesc sa identifice corect motocicletele, o posibila consecinta a implementarii largi a ADAS ar putea fi o crestere a accidentelor intre autoturisme si motociclete chiar daca accidentele intre autovehicule scad „.

Deci, atunci cand drumurile sunt treptat ocupate de autoturisme autonome unde au ramas motociclistii? Nu inseamna ca motociclistii vor fi considerati prea periculosi, ci ca vor fi considerati un obstacol, o consideratie costisitoare care trebuie luata in seama in algoritmii complexi care controleaza aceasta noua tehnologie.

In „noua ordine rutiera”, in care accidentele vor fi considerate „defectiuni”, motocicletele controlate de oameni vor fi o raspundere ce ar fi mai bine eliminata din ecuatie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.