Sistemul de propulsie pentru modelul SUV i Hydrogen NEXT isi dezvaluie primele secrete. Si un lucru este cert. Este asigurata performanta dinamica specifica BMW.

Sistemele de propulsie alternative, o prioritate

Dezvoltarea tehnologiilor de sisteme de propulsie alternative este o prioritate principala pentru BMW Group. Constructorul de automobile premium ofera primele perspective virtuale asupra sistemului de propulsie pentru BMW i Hydrogen NEXT. Prilej cu care isi reafirma angajamentul de a urma un traseu sistematic construit spre mobilitate fara emisii.

„Suntem convinsi ca diferitele sisteme de propulsie alternative vor coexista in viitor. Intrucat nu exista o solutie unica care sa raspunda intregului spectru de cerinte de mobilitate ale clientilor din lumea intreaga. Tehnologia pilelor de combustie cu hidrogen ar putea deveni al patrulea pilon al portofoliului nostru de sisteme de propulsie. Modelele din segmentele superioare ale familiei X extrem de populare ar fi candidati foarte potriviti pentru aceasta”. Declaratia ii apartine lui Klaus Fröhlich, membru al Consiliului de Administratie al BMW AG si responsabil pentru cercetare si dezvoltare.

Perspective viitoare pentru tehnologia pilelor de combustie cu hidrogen

BMW Group nu are nici o indoiala privind potentialul pe termen lung pentru sistemul de propulsie cu pile de combustie. Dar va trece timp pana cand compania va oferi un automobil de serie cu aceasta tehnologie. Acest lucru se datoreaza in primul rand faptului ca nu exista deocamdata conditiile cadru potrivite.

„In viziunea noastra, hidrogenul ca solutie de stocare de energie trebuie sa fie produs mai intai in cantitati suficiente la un pret competitiv prin utilizarea energiei electrice verzi. Apoi, hidrogenul va fi utilizat in principal la aplicatii care nu pot fi electrificate direct. Si ne gandim la transportul greu pe distante lungi”, a declarat Klaus Fröhlich.

Infrastructura necesara, precum o retea vasta la nivel european de statii de incarcare, este absenta in prezent. Cu toate acestea, BMW Group isi continua activitatea de dezvoltare in domeniul tehnologiei pilelor de combustie cu hidrogen. Iar compania se concentreaza pentru a reduce substantial costul de productie al sistemului de propulsie.

BMW Group are in portofoliu automobile electrice cu baterii si in curand va oferi clientilor sai o gama larga de automobile electrificate. In total, 25 de modele sunt prevazute pentru lansare pana in 2023, dintre care cel putin 12 cu sistemul de propulsie full electric.

Detalii tehnice initiale ale sistemului de propulsie pentru BMW i Hydrogen NEXT

„Sistemul de propulsie pentru BMW i Hydrogen NEXT genereaza pana la 125 kW de energie electrica. Si o obtine din reactia chimica dintre hidrogen si oxigenul din aerul ambiental”, explica Jürgen Guldner, vicepresedinte BMW Group pentru tehnologia pilelor de combustie cu hidrogen si proiecte de vehicule.

Aceasta inseamna ca automobilele nu emit decat vapori de apa. Convertorul electric localizat sub pilele de combustie adapteaza nivelul tensiunii la cel al sistemului de propulsie electric si la cel al bateriei de voltaj mare. Aceasta din urma este alimentata prin recuperarea energiei la franare, dar si de energie din pilele de combustie.

Automobilul dispune si de doua rezervoare de 700 bar care impreuna au o capacitate de sase kilograme de hidrogen. „Aceasta garanteaza o autonomie ridicata indiferent de conditiile meteo”, explica Guldner. „Iar realimentarea dureaza doar 3-4 minute.”

Sistemul de propulsie pentru BMW i Hydrogen NEXT P90386177_lowRes_the-tank-system-featA cincea generatie a unitatii eDrive isi va face debutul odata cu BMW iX3 si va fi integrata complet in BMW i Hydrogen NEXT. Bateria de volaj mare, pozitionata deasupra motorului electric, ofera o doza suplimentara de dinamica la depasire sau accelerare. Puterea totala a sistemului de propulsie de 275 kW (374 CP) sustine dinamica specifica pentru care BMW este renumit.

Acest sistem de propulsie cu pile de combustie cu hidrogen va reprezenta un proiect-pilot cu o serie redusa bazata pe actualul BMW X5 pe care BMW Group planuieste sa o prezinte in 2022. O oferta pentru clienti de automobile propulsate de tehnologia pilelor de combustie hidrogen va fi adusa pe piata de catre BMW Group cel mai devreme in a doua jumatate a acestui deceniu, in functie de conditiile si cerintele pietei globale.

Colaborarea cu Toyota continua

Pentru a fi sigur ca este pregatit ideal pentru a indeplini cerintele tehnologie, BMW Group colaboreaza cu Toyota Motor Corporation. Vorbim despre un parteneriat de succes ce dateaza din 2013. In cadrul unui acord de cooperare in dezvoltarea produsului, cei doi constructori si-au unit fortele pentru a lucra la sisteme de propulsie cu pile de combustie si componente modulare si scalabile pentru masini cu pile de combustie cu hidrogen.

Pilele de combustie din cooperarea cu Toyota vor fi utilizate la BMW i Hydrogen NEXT, alaturi de un set de pile de combustie si un sistem general dezvoltate de BMW Group. Pe langa parteneriatul pentru dezvoltarea si industrializarea tehnologiei pilelor de combustie pentru piata larga, cele doua companii sunt si membri fondatori ai Consiliului Hidrogenului. O multime de alte companii importante din domeniile energiei, transporturilor si industriei s-au alaturat Consiliului Hidrogenului cu incepere din 2017, ajungandu-se la peste 80 de membri.

BMW Group este implicat in proiectul de cercetare BRYSON

BMW Group participa la proiectul de cercetare BRYSON. Acesta este acronimul german pentru „rezervoare de stocare a hidrogenului, cu economie de spatiu si capacitate de utilizare optimizata”. Iar implicarea grupului subliniaza increderea sa in viabilitatea si potentialul viitoare ale tehnologiei pilelor de combustie cu hidrogen.

Aceasta alianta intre BMW AG, Universitatea de Stiinte Aplicate din München, Centrul de Constructii Usoare Sachsen GmbH, Universitatea Tehnica din Dresden si WELA Handelsgesellschaft GmbH cauta sa dezvolte rezervoare de stocare a hidrogenului la inalta presiune. Acestea sunt concepute sa permita integrarea usoara in viitoarele arhitecturi auto universale.

Proiectul isi propune sa dezvolte rezervoare cu un design plat. Gandit sa se deruleze timp de trei ani si jumatate si cu finantare de la Ministerul Federal al Afacerilor Economice si Energiei, acest proiect va contribui si la reducerea costului de productie a rezervoarelor de hidrogen pentru automobile cu pile de combustie, ceea ce le va permite sa concureze in mod eficient cu automobilele electrice cu baterii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.