Continental a dezvoltat o solutie adecvata pentru o conducere automatizata. De proiect s-a ocupat departamentul Advanced Driver Assistance System (ADAS). In Romania, in departamentul ADAS lucreaza peste 1.000 de ingineri in centrele de cercetare si dezvoltare din Timisoara, Sibiu si Iasi.

Una dintre provocarile majore ale conducerii automatizate este trecerea sigura de la sofatul automat la cel manual. Pentru a obtine acest lucru, este necesara o vedere ampla a drumului. Dar si in interiorul vehiculului. Rezultatul este un model holistic al mediului.

Acesta include situatia traficului. Dar nu numai. Ci si comportamentul altor participanti la trafic si starea la volan a soferului. Doar cand informatiile din mediul inconjurator sunt in armonie cu cele din interior, se poate face un transfer sigur de preluare a conducerii masinii.

Sistemul Continental

Compania de tehnologie Continental a dezvoltat o solutie adecvata sub forma unui sistem de camere combinate. Acesta cuprinde o camera cu infrarosu pentru interior si o camera pentru exterior. El monitorizeaza soferul, detectand continuu daca este capabil sa isi asume responsabilitatea pentru a conduce. In egala masura analizeaza situatia traficului.

Informatiile preluate de camera, care sunt evaluate in mod continuu de un software. Acesta releva daca soferul este atent sau distras. „Multumita noului sistem de camere, vehiculul si soferul sunt in permanenta constienti unul de celalalt. In cele din urma, acest lucru se reduce la incredere. Omul poate fi sigur ca tehnologia nu ii va preda brusc responsabilitatea condusului fara un avertisment. Ca si respectarea unor niste criterii clare”. Declaratia ii apartine lui Georg Binder. Acesta este Head of Strategy & Planning in cadrul departamentului Advanced Driver Assistance System (ADAS) de la Continental.

In Romania, in departamentul ADAS lucreaza peste 1.000 de ingineri in centrele de cercetare si dezvoltare din Timisoara, Sibiu si Iasi. Acestia sunt implicati in proiecte care vizeaza siguranta activa, dar nu numai.

Sistem holistic pentru camera

Cu un portofoliu larg de sisteme de camere, Continental ofera diverse optiuni pentru implementarea unei astfel de functii. Pe langa solutiile modulare, este posibila utilizarea spatiilor de instalare existente.

Asa-numita camera „Road AND Driver” se afla in spatele parbrizului vehiculului, deasupra oglinzii retrovizoare. Este instalata in acelasi loc cu camera foto existenta, a carei lentila este orientata spre drum inainte si ofera datele pentru sisteme avansate de asistenta a soferilor.

Camerele de fotografiat joaca un rol cheie in integrarea sistemelor moderne de asistenta pentru soferi. Ele sunt si  o parte integranta a senzorilor pentru conducerea automatizata. Caracteristicile noii generatii de camere sunt excelente si pentru viziunea nocturna si au o rezolutie ridicata a imaginii. Aceasta variaza de la 1 la 8 megapixeli, si are o deschidere de pana la 125 de grade, permitand detectarea obiectelor din trafic foarte devreme. Pe langa procesele conventionale de functionare a calculatorului, sunt utilizate retele neuronale care pot fi scalate pentru a se potrivi cu hardware-ul disponibil.

In combinatie cu o camera interioara care detecteaza pozitia soferului, directia privirii sale si locul unde tine mainile, un astfel de sistem este considerat o conditie necesara pentru a aduce masini cu functii de conducere automatizata pe drum. Conducerea automatizata va fi posibila numai atunci cand tranzitia dintre modurile de conducere „automat” si „manual” este sigura si fiabila. Soferii trebuie sa poata avea incredere ca vehiculul va preda responsabilitatea numai atunci cand este gata sa o accepte.

Monitorizarea interioara optimizeaza sistemele de siguranta pasiva

Cu toate acestea, datele de la camera interioara nu sunt evaluate doar pentru transferul sigur al functiilor de conducere. Cu ajutorul functiei Occupant Safety Monitor, pot fi, de asemenea, adaptate si sistemele de siguranta pasiva, cum ar fi centurile de siguranta si airbag-urile la situatia din trafic. Deschiderea airbagurilor, de exemplu, poate fi adaptata la situatia detectata in interior pentru a optimiza efectul sau de protectie a pasagerilor.

Un aspect important al sistemului de monitorizare interioara a camerei „Road AND Driver” este acela ca datele camerei sunt evaluate, dar nu inregistrate. „Concentratia vizeaza exclusiv interpretarea situatiei in care se afla vehiculul pentru a creste siguranta ocupantilor si a altor participanti la trafic”, spune Andreas Forster, managerul tehnologiei Next Generation, in departamentul Passive Safety & Sensorics.

Monitorizarea soferilor – parte a viitoarelor teste Euro NCAP

Euro NCAP a inclus pe ordinea de zi subiectele monitorizarii soferului si asa-numitele monitorizari ale bebelusului sau copilului in vehicule inchise cu scopul de a imbunatati siguranta rutiera si a contribui la Vision Zero, un viitor fara decese sau rani si chiar fara accidente pe sosea. Distragerea, oboseala sau uitarea copiilor mici sau a celor adormiti in masina sunt riscuri care pot fi reduse la minimum de noul sistem de camere de la Continental. Acesta ofera date valoroase pe baza carora pot fi luate masuri de preventie.

Scenariile exacte care vor fi verificate in viitoarele reglementari Euro NCAP nu au fost inca finalizate. Cu toate acestea, este deja clar ca astfel de cerinte noi vor trebui indeplinite incepand cu 2020 sau 2022. La momentul respectiv, camera „Road AND Driver” de la Continental va fi deja pe piata, cu inceputul productiei de serie planificate pentru 2021. Primele vehicule automatizate probabil vor circula echipate cu sisteme de camere pentru monitorizarea traseului si a interiorului masinii. Continental este deja capabil sa demonstreze functiile acestei tehnologii si sa o utilizeze pentru noi sisteme de siguranta – in perfecta concordanta cu Vision Zero, un viitor fara accidente rutiere.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.